K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2014, 16:04   #181
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ikke arbejdsdygtig på 15 timer, hvor mange så ? = ARBEJDSPRØVNING !

Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe007 Se meddelelser
svar til nøgne tæer

ja men han har været arbejdsprøvet 3 gange og der blev konstateret at han måske kan arbejde 15 timer ugen ,men det var desværre på et plejehjem? men den sidste arbejdsprøve af de 3 måtte han blive sendt hjem fordi hans hænder hævede , og fik han brev om at han var uarbejdsdygtig i alle fag ,men dette blev så omstøbt af et brev 1 uge senere fra Lars Blytækker der bare skriver at det var en fejl og det er der så gået tid lang tid da den blev anket? så den blev hjemsendt til jobcenteret om at man skulle vurdere igen og intet sker? hvis dette ikke er en hetz ,så ved jeg ikke hvad det er ,jeg tror det er fordi at man tillader sig og klage ,så nu er han helt traumatiseret?
Selvom det ikke er iorden at de opfører sig sådan, så kan jeg blot sige at det du fortæller på ingen måde er et særsyn.

Mit råd må være, at hvis kommunen ønsker endnu en arbejdsprøvning, så må man sige ja til det, og have lægen i baghånden.
Det er for tosset at bruge kræfter på at smutte udenom, hvis man ved at sige JA til arbejdsprøvning kan få gode kort på hånden.

Hvis sidste arbejdsprøvning har vist 15 timer om ugen og man pludseligt ikke kunne mere, så fortæller den jo reelt ikke noget om den effektive arbejdsevne på sigt... det er efter min bedste opfattelse meget logisk.

Det der sker i denne sag tror jeg er, at du har fået tunnelsyn, og kun ser hvad der gør fortræd... du ser ikke de logiske årsager til at sagen ikke kommer videre.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 13:30   #182
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
De kære sagsbehandlere

Det er ganske godt gået at lave den slags udtalelser, men hvilke forudsætninger har de kære sagsbehandlere og deres ledere for at bestride deres stillinger.

Bea Ebersbach, har ifølge linkedIn , været 8 år om at læse til cand. Merc. i marketing, hun har tilsyneladende sådan ikke rigtigt været i arbejde. Efter et jobtræningsforløb i Københavns Kommune, endte hun som sagsbehandler på musvågevej, måske fordi hun hverken havde relevant uddannelse eller relevant arbejdserfaring, bekostede jobcenteret hende, en coaching uddannelse, så hun kan titulerer sig som, certificeret caos coach, hun drev et firma hjemmefra, med egen revisor osv. I nogle år, mens hun var sagsbehandler.

Siden blev hun fagkoordinater, og Teamleder for Ips team københavn, hvor hun skal hjælpe psyskisk svage unge, ind på arbejdsmarkedet.

linkedIn er en guldgrube til at finde ansatte i jobcentrene med mere eller mindre kuriøse baggrunde.

Hvis ikke jeg tager fejl, får man også løntillæg, når man er akademiker.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 18:12   #183
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej Don Martin.
Hvad giver dig grunalaget for at dømme personer med navns nævnelse?
Spændende at høre om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 16:13   #184
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
øf

Det undrer mig ikke at der er mange mennesker der føler sig dårligt behandlet, og som oplever at der træffes fejlagtige afgørelser.
Det kan også skyldes uerfarne, inkompetente sagsbehandlere, der læner sig op af uerfarne og inkompetente chefer.

Lad mig give et par eksempler, så kan i selv overveje, hvor kompetente disse medarbejdere måske er og hvor mange ressourcer Københavns kommune, bruger på at efteruddanne, akademikere med irrelevante uddannelser, og ofte uden relevant arbejdserfaring.

En sagsbehandler, lad os kalde ham Anders, Anders har læst teologi i 8 år, han er altså teolog, Anders har i en periode arbejdet som kirketjener vikar, og har undervist børn på en privatskole.

Og trylle rylle rylle, lidt omskoling og kurser, så sidder han som sagsbehandler på Musvågevej, det var lidt af en pølsefabrik, udtaler han til

http://www.avisen.dk/jobcentret-vil-...an_128831.aspx

Efterfølgende er Anders blevet ansat ved IPS- projektet i København, sikkert pga. hans store erfaring med borgere med psykiske problemer. Igen en masse efteruddannelse.

Rosinen i pølseenden.

Lad os tage en afdelingschef, fra Skelbækgade, lad os kalde ham Jesper, Jesper har læst i 8 år på universitet, han er, cand. Mag i religionssociologi, har været daglig leder af et firma/butik, i en uspecificeret branche, og vupti, så er han beskæftigelseskonsulent, efter 4 år er han blevet afdelingschef.
I 2009, er der nogen der kommer i tanker om, at han ingen formelle ledelses kompetencer har, så bruger han de næste 5 år på at tage en, Master's degree, Public Governance, ved CBS.

Selvfølgelig betalt af jer højtærede skatteydere, nu er det ikke kun ham, Københavns kommune, har også forsøgt at højne niveauet på andre ledere.

Der er masser af andre eksempler.

Jeg har spurgt Københavns kommune, hvilket løntrin man starter på, som akademiker, afhængig om man havde en relevant eller ikke havde en relevant uddannelse.

Jeg har forsøgt at få afklaret, hvor stor en procentdel af arbejdstiden, der bruges på kurser og efteruddannelse, altså hvor meget tid sagsbehandlerne har til borgerne, og sidst hvor stor en del af budgettet, jobcentrene bruger på at omskole og uddanne der egne medarbejdere.

Det har jeg ikke kunne få afklaret.

Inden nogen hidser sig op, så er alle ovenstående fakta, offentligt tilgængelige, stillet tilrådelighed af dem selv.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 12:43   #185
Angel666th
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2008
Lokation: Brønshøj
Alder: 61
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
Angel666th er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Det undrer mig ikke at der er mange mennesker der føler sig dårligt behandlet, og som oplever at der træffes fejlagtige afgørelser.
Det kan også skyldes uerfarne, inkompetente sagsbehandlere, der læner sig op af uerfarne og inkompetente chefer.

Lad mig give et par eksempler, så kan i selv overveje, hvor kompetente disse medarbejdere måske er og hvor mange ressourcer Københavns kommune, bruger på at efteruddanne, akademikere med irrelevante uddannelser, og ofte uden relevant arbejdserfaring.

En sagsbehandler, lad os kalde ham Anders, Anders har læst teologi i 8 år, han er altså teolog, Anders har i en periode arbejdet som kirketjener vikar, og har undervist børn på en privatskole.

Og trylle rylle rylle, lidt omskoling og kurser, så sidder han som sagsbehandler på Musvågevej, det var lidt af en pølsefabrik, udtaler han til

http://www.avisen.dk/jobcentret-vil-...an_128831.aspx

Efterfølgende er Anders blevet ansat ved IPS- projektet i København, sikkert pga. hans store erfaring med borgere med psykiske problemer. Igen en masse efteruddannelse.

Rosinen i pølseenden.

Lad os tage en afdelingschef, fra Skelbækgade, lad os kalde ham Jesper, Jesper har læst i 8 år på universitet, han er, cand. Mag i religionssociologi, har været daglig leder af et firma/butik, i en uspecificeret branche, og vupti, så er han beskæftigelseskonsulent, efter 4 år er han blevet afdelingschef.
I 2009, er der nogen der kommer i tanker om, at han ingen formelle ledelses kompetencer har, så bruger han de næste 5 år på at tage en, Master's degree, Public Governance, ved CBS.

Selvfølgelig betalt af jer højtærede skatteydere, nu er det ikke kun ham, Københavns kommune, har også forsøgt at højne niveauet på andre ledere.

Der er masser af andre eksempler.

Jeg har spurgt Københavns kommune, hvilket løntrin man starter på, som akademiker, afhængig om man havde en relevant eller ikke havde en relevant uddannelse.

Jeg har forsøgt at få afklaret, hvor stor en procentdel af arbejdstiden, der bruges på kurser og efteruddannelse, altså hvor meget tid sagsbehandlerne har til borgerne, og sidst hvor stor en del af budgettet, jobcentrene bruger på at omskole og uddanne der egne medarbejdere.

Det har jeg ikke kunne få afklaret.

Inden nogen hidser sig op, så er alle ovenstående fakta, offentligt tilgængelige, stillet tilrådelighed af dem selv.
hvorfor er det så lige jeg ikke er forbavset .
har selv googlet det samme frem og ja har været udsat for KBH kommunes terror og forfølgelse siden nok 2005 .. jeg kan udmærket genkende dette og hvis der er en journalis der har snuden her kan de udmærket godt få udleveret bevis på at det er rigtigt og de sender STADIG SB ppå kursus i forsøget på at lege læger . tænker om de ikke ver ved at berøre kvaksalveri loven .
jeg kan tilføje de
er gode til IKKE overholde god forvaltningsetik , de strækker reglerne ud over hvad loven foreskriver , der frasorteres lægepapirer , på den måde at SB vurderer at de ikke er relevante .. samme mand har tidligere haft en stor afgørelse i mine egne tidligere sager og frygter næste rehab værre end det første .
manglende sagsakter , papirer behæftet med fejl som allerede ER beklaget følger stadig min sag , samtlige tidligere beklagelser gennem borgerrådgiver er heller ikke noteret
så er der lige manglende notatpligt , manglende parthøring fra tidligere ..
klager man får man retur at
det har vi ikke nogen kommentarer til ....
og det stopper ikke her .....
Angel666th er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2018, 13:52   #186
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Det er slet ikke slut endnu...

Hvis andre kan hjælpe Ulf Harbo, han har en efterlysning oppe inde på FB:

"Hvis nogen har haft lægekonsulent Anders Ottar Jensen ind over deres sag i Kbh's kommune - meget gerne udenfor Jobcenterregi, men også jer andre, indenfor de seneste 3 år - så skriv gerne i kommentarfeltet her under opslaget. SKRIV KUN: "JA, jobcenter navn", eller "JA, Ydelsesservice" eller JA, BCH, voksen (eller barn). SKRIV KUN DETTE, pga af få ressourcer til at gennemlæse. Hvis dit svar er bekræftende vil du blive kontaktet direkte i en PB af Shakti Sommer, som arbejder med at afdække København kommunes brug af Anders Ottar Jensen."

https://www.facebook.com/permalink.p...00006463864075

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2018, 18:17   #187
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
https://www.facebook.com/groups/1490301027910427/

Så så jeg lige en video lavet af Kim Madsen fra Jobcenterets ofre om at jobcenteret har besluttet at løskøbe en medarbejder til at overvåge Kim i hans kommende arbejdsprøvning.

En medarbejder som tilsyneladende ikke skal bestille andet end at holde øje med Kim fra han kommer til han går.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension