K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2014, 15:25   #11
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
SKAM må vel være grunden til, at hele Danmarks befolkning finder sig i den uhyrlige politik, der i den grad nedgør syge og udsatte borgere, der ikke opfylder regeringens krav om at være skarpeslebne arbejdsrobotter til statens rådighed.

Man kommer ind med oprejst pande, og beder om den hjælp man har betalt til, man går derfra fra, år senere, nedbøjet og desillusioneret med adskillige stempler på hvor værdiløs og en byrde man er for samfundet.

Hvis det ikke kan medføre en følelse af SKAM, så ved jeg ikke hvad kan.

Efter min mening ville man få samme resultat, hvis man lovede et barn altid at passe på det, for så at grine hånligt, den dag barnet kom og havde slået sig.

Mon ikke det barn ville føle sig forkert og skamme sig?

Derfor kan jeg godt sætte mig ind i den følelse trådstarter beskriver.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 23:03   #12
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Jeg kan så godt følge trådstarter for har det meget lig dig. Så jeg følger lige med om der er nogle gode råd
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 23:32   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Fuld forståelse for trådstarters følelser.

Der er også den medspiller, at det simpelthen gør ondt - til sidst både fysisk og psykisk - ikke at kunne udfolde sit fulde potentiale som menneske.

Hvilket bl.a kan aflæses lodret på k10, hvor der sidder indtil flere skarpe, førtidspensionerede hjerner og bruger rigtig mange timer hver dag, på at debattere, formulere og dele sin viden -ofte med godt resultat.

Der er en grund til, at det blev nødvendigt for Webmaster på et tidspunkt at oprette afdelingen 'Sociale Grupper' - fordi det blev tydeligt, at der var store udækkede behov hos os På Sidelinjen af samfundet.

Det forkætrede udtryk: "lige børn leger bedst" har desværre sin berettigelse i visse sammenhænge, og denne her tråd er et godt eksempel.


I min verden er det helt ok at udtrykke sit behov for at være/arbejde/have sin sociale gang, i et miljø der anerkender det MIN hjerne kan byde på, når den kører optimalt.

Hvem fanden kan køre i en bil uden nogensinde at hælde benzin/el på, eller en cykel der aldrig får fyldt nyt luft i dækkene....


SKAM er en uhyggelig klæbende følelse, der ikke er nogen instant medicine imod - der bruges rigtig mange terapitimer på at bearbejde det emne.

Følelsen forsvinder ikke (og måske aldrig helt) før man er 100% accepteret og trygt hvilende, i et miljø/netværk som er så forstående, supporterende og VALIDERENDE, at man på intet tidspunkt føler sig 'sat udenfor døren' - og hvor mange har dét idag?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 23:48   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
om SKAM

Lars J. Sørensen har gjort det igen - skrevet en fantastisk bog, på baggrund af sine 25 års erfaring som chefpsykolog og psykoterapeut i det danske psykiatriske system.

En bog der på fornemste vis validerer alle de følelser og tanker der har været luftet i denne tråd, omkring skam:

Her er en artikel om den:

”Jeg har lært som psykoterapeut, at skam er en stærk faktor i forhold til at få det svært i sit liv. Jeg ville ønske, at man holdt op med alt det diagnosepjat og i stedet så på, hvad der er sket i folks liv, og forsøgte at hjælpe. Og i stedet for at tale om behandling så jeg hellere, at man snakkede om nærvær, tilknytning og relationer,” siger Lars J. Sørensen,

http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...laegge-sjaelen


google og find bogen til under kr.200 - eller lån den på biblioteket - den burde vær pensum på ethvert kontor i det offentlige system!
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 26-01-2014 kl. 23:50.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 20:57   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Arbejdesmarkede har forandret sig meget gemmen de sidste år og så er der mangel på job til de ledige.

Så det er ikke kun pensionsester og flex jobber der må tage job de er over kvalificeret til.

Jeg blev enlig lidt stødt,men det ok ,jeg er nemlig et sted hvor jeg ikke engang ville kunne klare et job i brusen.Jeg syntes du skal rejse dig og rette ryggen for ingen er mindre værd i mine øjne.
Hvis du har særlige evner der reker længer kunne du måske lave noget friviligt arbejde af en eller anden slags der kan give dig en støre tilfredsstillelse.

Eller er det enlig bare løn der for dig til at føgle dig flov.

Håber da du finder tilfredshed ved jobbet på sigt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 02:10   #16
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg tror disse tal er misvisende - fordi de ældre skammer sig over at indrømme ensomheden. Der ofte tolkes som, at man ikke er værd at være venner med, ta man ikke fortjener venner og netværk...

Derudover har 'de ældre' haft længere tid til at vænne sig til ensomheden, hvis de er sejglivede og familie/ægtefælle/netværk er døde, én for én...



"Ensomme ældre

Ni pct. af de ældre hjemmeplejemodtagere svarer, at det ofte sker, at de er alene, selv om de egentlig har mest lyst til at være sammen med andre.
16 pct. angiver, at det sker »en gang imellem«.
12 pct. svarer, at det sker, »men sjældent«.
På plejehjemmene svarer ni pct. ligeledes, at de ofte er uønsket alene.
13 pct. siger, at det sker »en gang imellem«.
Seks pct. svarer, at det sker, »men sjældent«.

Kilde: Brugerundersøgelser, Københavns Kommune, 2010"
sakset fra www.b.dk







HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension