K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 02:46   #171
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Er det ikke OK, at mennesker der får andre menneskers penge, for at stille det på spidsen, også kan kontrolleres i forhold til om de nu også er berettiget.
"Får andres penge" ... Det er én holdning ... en anden holdning kunne være, at det socialretslige system er bygget op efter et kollektivt forsikringsprincip.

Dvs. man indbetaler en forsikringspræmie (skat) og får som modydelse bla. en økonomisk sikkerhed, herunder kompensation udbetalt, hvis man kommer ud for en forsikringsbegivenhed (sygdom, varig uarbejdsdygtighed osv), som en del af "aftalevilkårene".


Det der med at modtage "andres penge" som en del af et "aftaleforhold", det er jo ikke unikt for området, der er dækket af social- og arbejdsmarkedeslovgivningen.

Honorar for at sidde på Tinge er på samme vis en del af et "aftalevilkår" om at "modtage andres penge" og her holder vi, inden for juridisk givne rammer, også øje med hvem der sidder og sover sig til ydelsen ... men vi aflytter dog ikke politikere på deres egen bopæl ... og skulle nogen begynde at rode i deres affaldssæk, der står i skel, så bryder helvede almindeligvis løs ... det kan pressen vist tale med om.

På samme vis må en kandidat til FP, også tåle at blive undersøgt i "hoved & r*v" før evt. visitering ...

SKAT har også visse beføjelser til at undersøge personer og virksomheders økonomi i "hoved & røv".

Og sådan kunne vi blive ved ... men det væsentlige i en retsstat (er Danmark en retsstat?), det er at graden af indgribende "overvågning" er lovreguleret.

Når undersøgelsesmyndigheden har en begrundet mistanke om at der pågår noget ulovligt, i henhold til gældende ret, så er det alment acceptabelt, at selv omfattende overvågning kan etableres med godkendelse af den dømmende magt.

Det er IMHO et fair princip ... men når en given ubemyndiget myndighed begynder at opbygge sit eget handlemønster uden om retsstatens principper og i den forbindelse udstrækker sin undersøgelse til borgere, hvorom der ikke foreligger en juridisk holdbar begrundet mistanke, så har retsstaten og demokratiet i sammenhængen et alvorligt problem ...

Der er nok de, der har den holdning, at det er pisse irriterende at visse myndigheder også skal rette sig efter gældende lovgivningen, herunder lovgivningens ånd, og demokratiets spilleregler ... og i den irriterede tilstand, måske begynder at finde på alle mulige & umulige krumspring for at bryde med lovgivningens og demokratiets ånd.


Citat:
De må da gerne komme hos mig og se efter om jeg er berettiget til pension for enlige eller ej, og de går vel igen når de er sikre på hvordan sagerne står.
Nu er de kommunale kratluskere som oftest blot nogle ubehjælpsomme amatører, der klovner lavpraktisk rundt ... med de rigtige forbindelser behøver de ikke engang at bevæge deres gumpetunge r*v en halv meter for at holde øje med, hvor ofte du går på lokum ... og hvornår dine store laksefarvede underhyler sidst er blevet skiftet ... jah undskyld min ligefremhed, men du har jo ikke noget at skjule? ;-)

Hvis en gentleman får åndenød i din favn, evt. op til flere gange ugentligt, så er der givet også nogen, der sidder og følger med ... så medmindre du lever som Amish folket, så er mulighederne nok tilstede ... og ellers falder man vel bare tilbage på de gode gamle DDR dyder ...


Fortsat held & lykke med at holde retsstaten og demokratiet i live ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 03:17   #172
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg HADER bare den sætning ''de andres penge'', for så kan man jo snart ikke engang tillade sig at gå til lægen, blive indlagt, gå med ungerne på biblioteket, eller træde sin cykel på offentlig vej, eller køre med bil over broen!

Så skal vi jo til at millimeter beregne om folk på overførsel, i det hele taget har RET til noget. Nu går jeg sjældent til lægen, og er faktisk kun på hospitalet i forbindelse med fødsler - så der er jeg ikke en udgift for ''de andres penge'' - kan jeg så godt tillade mig at få førtidspension?
Hvis man som jeg har to forældre med lange uddannelser der altid har arbejdet og betalt SKAT, er det så okay jeg får udbetalt noget af deres SKAT NU? De har aldrig selv brugt af deres bidrag! De har betalt så meget i SKAT, at min vurdering vil være, at jeg kan tage 3-4 førtidspensionister og et par kontanthjælpsmodtagere med mig, kvit og frit....helt uden at bruge ''de andres penge''.....er jeg så ''berettiget''?

Hva' fanden er det for et samfund efterhånden, og hvad er det for mennesker - ikke nok med man skal slås med et ustabilt sind og en vanskelig hverdag, så skal man også udsættes for overvågning, trusler om anmeldelser og mistænkeliggørelse, og høre fra ligesindede, at det bare er OKAY! For det skal da tjekkes om man nu er berettiget til overførslen fordi man får ''de andres penge''...weeeeee
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 03:53   #173
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg HADER bare den sætning ''de andres penge'', for så kan man jo snart ikke engang tillade sig at gå til lægen, blive indlagt, gå med ungerne på biblioteket, eller træde sin cykel på offentlig vej, eller køre med bil over broen!
:-)

Hum, jeg har besluttet at vi skal ha' kage ... fundet opskriften på Inder-nettet ... du har dyrket jorden, høstet kornet, malet det, bagt kagen, pyntet den af, serveret den og nu skærer jeg for ... 1/8 til dig og 7/8 til mig :-)

OK i denne uge kan du ikke producere kage?

Hum ... du får lige det halve af 1/8 kage vi har over fra sidste uge ... så kan du lige overleve ugen ud ... for andres kage ...

http://www.youtube.com/watch?v=GjVko-DMeF4

Tendensen er også repræsentativ for DK.

Spørgsmålet er derfor: hvem lever for andres penge?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 04:07   #174
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg må i den grad tilslutte mig Web, Timeguest og Helenekr's holdning til privatliv og "andre folks penge".

Nu er det sådan, at vi lever i et land med nogle grundlovssikrede rettigheder.

Bemærk "grundlov", hvilket betyder basale rettigheder.

Retigheder vi har funderet resten af vores samfund på.

Dermed også tanken om omfordeling af fælles midler, så ingen borgere i Danmark burde lide den nød, mange på trods af gode intentioner, alligevel rammes af.

Tænk bare GF.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 04:21   #175
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det står også slemt til når først dem der "får de andres" penge....begynder stilletiende at acceptere at det er sådan...

For det er jo en opfindelse af nogle mennesker som har virkelig ondt i røven af at de skal betale skat så nogle af dem som har brug for det kan få en bare nogenlunde levestandard...

Det er bare sjældent at de ser på at mange af disse mennesker som har brug for den hjælp....ja de har selv været en overskudsforretning for Danmark....da mange har arbejdet i rigtig mange år...

Hvis man har arbejdet en stor del af ens liv...haft en stor indtægt og betalt en masse i skat...er man så en af "de andre"...eller skal man stadig være i job for at være "de andre"....stopper man med at være en af "de andre" selvom man ikke arbejder og modtager ydelser men ellers har været en overskudsforretning for Danmark...selv til trods for de ydelser man modtager...

Nu er det desuden også sådan vi har indrettet vores samfund...vi betaler alle ind og er der nogen der har brug for hjælp ja så får de det og det må alle jo lære at leve med...raske som syge...dem i job som dem uden...

Alle betaler skat og diverse afgifter...og det er alle vores penge...det er ikke nogens bestemt der kan kræve ejerskab over disse penge...og dermed kan det heller ikke være de andres penge....eller mine penge...

Det er faktisk ret sørgeligt at se den opdeling der finder sted alle vegne...dem og os....vores penge....dem som skal have hjælp i form af "de andres" penge.....ja det er nasserne...dem der kræver ind...

Selv dem som modtager ydelser....ja de er desværre begyndt at acceptere disse opdelinger..."man modtager jo de andres penge" og så er det okay at der er specielle regler for kun denne gruppe...sørgeligt synes jeg...for det er jo med til at bukke folks hoveder og klappe hælene sammen...og det bør ingen gøre...og da slet ikke fordi de har brug for hjælp i en del af ens liv...

Nåå nu kommer det vist uden for trådens emne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 04:25   #176
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og mens jeg spiser de andres kage, får jeg lige basket et kamera ''up close'' så den dømmende kraft med selvsyn kan se om krummen rammer den hule tand, eller om den nu rent faktisk gør nytte.....thi jeg skal være berettiget til den kage!!!
Og stakkels mig hvis jeg efterlader en krumme på tallerkenen, det ville kunne få JBO helt op i det røde felt og ud på forsiden af snot-organerne, under overskrifter, om vild luksus på overførsel......ak ja.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:39   #177
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vel rimelige regler?

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6

Sanktioner ved manglende udnyttelse af arbejdsmulighederne m.v.

Sanktion ved uberettiget modtagelse af hjælp samtidig med arbejde eller ophold i udlandet

Kontrol med kommunernes opfølgning ved mistanke om uberettiget modtagelse af hjælp

§ 45. Hvis Pensionsstyrelsen modtager oplysninger om, at en person kan være omfattet af § 42 eller § 43, kan styrelsen indhente en redegørelse fra kommunen om, hvorvidt kommunen har taget stilling til muligheden for en sanktion efter disse bestemmelser.


Regler som ingen vel kan miskritiserer på nogen måde, men her kunne man ønske sig at det også gik den anden vej, når borgeren mister store beløb, når kommunen udøver ulovligheder?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:47   #178
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg HADER bare den sætning ''de andres penge''
Nu var mit ordvalg ikke ud fra hvordan vi herinde opfatter det, men ud fra hvordan samfundets borgere, som tror sig sat udenfor risiko for sygdom mm, opfatter det.

Det troede jeg var unødvendigt at udpensle.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 11:19   #179
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Landbruget mærker også retssikkerheden skrider

http://www.bt.dk/politik/myndigheder...nd-uden-varsel

"Tvangsindgreb er tilfælde, hvor en myndighed uden for strafferetsplejen og uden forudgående retskendelse kan bevæge sig ind på privat grund på blandt andet tilsyns- eller kontrolbesøg.

Der findes 201 love, der giver myndigheder hjemmel til at foretage tvangsindgreb – næsten en fordobling fra 1996, hvor der fandtes 111. Offentlige myndigheder foretager hvert år over 100.000 tvangsindgreb.

»Hver gang, der kommer en bil ind, som man ikke kender, så tænker man: Nu er der fandeme kontrolbesøg igen. Det er nemlig kun Miljøtilsynet, der varsler deres besøg på forhånd. Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan få en varsling, så man kan forberede sig og finde de relevante dokumenter frem,« siger gårdejer Rasmus Klingsten Sørensen, som overtog svineproduktionen i 2006 og bor på gården med konen Annemette samt parrets to børn.

Han føler sig krænket, når myndighederne gang på gang går ind på hans private grund uden varsel."

Hvordan mon landbruget indstilling til enlige mødres situation er?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 14:36   #180
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nu var mit ordvalg ikke ud fra hvordan vi herinde opfatter det, men ud fra hvordan samfundets borgere, som tror sig sat udenfor risiko for sygdom mm, opfatter det.

Det troede jeg var unødvendigt at udpensle.
Ingen grund til at føle dig truffet, du var den sidste jeg tænkte på da jeg skrev det...

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.bt.dk/politik/myndigheder...nd-uden-varsel

"Tvangsindgreb er tilfælde, hvor en myndighed uden for strafferetsplejen og uden forudgående retskendelse kan bevæge sig ind på privat grund på blandt andet tilsyns- eller kontrolbesøg.

Der findes 201 love, der giver myndigheder hjemmel til at foretage tvangsindgreb – næsten en fordobling fra 1996, hvor der fandtes 111. Offentlige myndigheder foretager hvert år over 100.000 tvangsindgreb.

»Hver gang, der kommer en bil ind, som man ikke kender, så tænker man: Nu er der fandeme kontrolbesøg igen. Det er nemlig kun Miljøtilsynet, der varsler deres besøg på forhånd. Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan få en varsling, så man kan forberede sig og finde de relevante dokumenter frem,« siger gårdejer Rasmus Klingsten Sørensen, som overtog svineproduktionen i 2006 og bor på gården med konen Annemette samt parrets to børn.

Han føler sig krænket, når myndighederne gang på gang går ind på hans private grund uden varsel."

Hvordan mon landbruget indstilling til enlige mødres situation er?

Hilsen Peter
Ser ud som om det breder sig til hele landet i ekspresfart, og indenfor alle områder..

''De anonyme anmeldelser af skattefup, sort arbejde og socialt bedrageri vælter ind hos skattemyndighederne.

Alene i år vil de modtage omkring 10.000 henvendelser fra borgere, virksomheder og myndigheder, der gerne vil melde naboen, genboen, arbejdskollegaen, entreprenøren eller håndværkeren til skattemyndighederne''

Faktisk er anmeldelserne så mange, at der nu kommer en hel ny enhed fra 1 Januar 2014.

''Den nye enhed får navnet Visitering og Kontrol og vil ifølge planen samle godt 200 skattefolk, der i dag bekæmper sort arbejde, social dumping og socialt bedrageri fra mange forskellige adresser og lokaliteter landet over. De 65 skattefolk skal sortere og prioritere sagerne, mens resten skal i marken''


http://politiken.dk/oekonomi/dkoekon...-sort-arbejde/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension