K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2019, 11:04   #1
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
Forberedelse til Rehap møde

Jeg skal, efter endt arbejdsprøvning og erhvervsafklaring, snart på rehap møde, hvor CEB i min kommune, har indstillet mig til førtidspension til rehap mødet.

Er så S... nervøs for om jeg kan komme til at sige noget forkert mm. Så modtager gerne forslag til hvordan jeg kan forberede mig til dette rehapmøde`?

Plejer at være stærk kommunikativt til vejledning mm. Men når det er mig selv om min fremtid det handler om, så er det ligesom om at frontallappen - og evnen til reflektion og rationel tankegang - står af ca 2 minutter inde i samtalerne med CEB
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2019, 14:28   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kennethchr Se meddelelser
Jeg skal, efter endt arbejdsprøvning og erhvervsafklaring, snart på rehap møde, hvor CEB i min kommune, har indstillet mig til førtidspension til rehap mødet.

Er så S... nervøs for om jeg kan komme til at sige noget forkert mm. Så modtager gerne forslag til hvordan jeg kan forberede mig til dette rehapmøde`?

Plejer at være stærk kommunikativt til vejledning mm. Men når det er mig selv om min fremtid det handler om, så er det ligesom om at frontallappen - og evnen til reflektion og rationel tankegang - står af ca 2 minutter inde i samtalerne med CEB
Jeg ved ikke hvem/hvad CEB er, men hvis det er kommunen, der indstiller dig til fp, så tror jeg ikke du har noget at frygte. Medmindre selvfølgelig, at det ikke er fp du ønsker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2019, 14:31   #3
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
CEB er Herning kommunes jobcenter
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2019, 14:40   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kennethchr Se meddelelser
CEB er Herning kommunes jobcenter
Ok. Det vil så sige, at det er jobcenteret, der indstiller dig til førtidspension.

Jeg tror det bliver en meget kort møde, hvor alle parter starter med at præsentere sig, og så fortæller de dig, at de vil indstille dig til førtidspension, og så spørger de måske, om du har nogle indvendinger mod dette.
Og så fortæller de dig hvad der vil ske efterfølgende, altså hvordan sagen kommer til at køre.

I denne tråd har jeg beskrevet min brors sag, og i sidste indlæg på s. 5 har jeg skrevet:
"I dag har vi været til møde med rehabiliteringsteamet, og kort efter mødets start fortalte de, at de var blevet enige om, at indstille min bror til pension, medmindre han havde indsigelser mod dette.

Så indenfor 3 mdr. forventer vi endeligt svar fra pensionsnævnet.
"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33302&page=5
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2019, 17:03   #5
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
ahh tak, er hammer nervøs for hvordan sådan et møde fungerer. men kan høre at jeg nok skal slappe lidt mere af :-)
ha en god weekend og tak for svar
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2019, 23:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kennethchr Se meddelelser
ahh tak, er hammer nervøs for hvordan sådan et møde fungerer. men kan høre at jeg nok skal slappe lidt mere af :-)
ha en god weekend og tak for svar
Velbekomme.

Jeg håber det bliver et godt møde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2019, 10:57   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Håber det bedste for dig men min mand var også indstillet til pension af ccb i Herning og fik af vide at gynmastik ville være godt for ham, vi fattede ikke en meter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension