K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2010, 15:42   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...sorry, så er der lige noget, jeg skal ha' tjekket op på i mine noter!

Godt, at du rettede, Karo, tak!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 15:50   #22
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hvis det kommer så langt ud tager det vel en krig...

Men jeg håber og satser på at min sag bliver afgjort til min fordel d 15/12, jeg har rigtige gode papir der taler til min fordel...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 15:57   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Hvis det kommer så langt ud tager det vel en krig...
Et slag på tasken, ca. 1 år. Jeg kender faktisk en, som har været igennem sådan et "udviklingsforløb".
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 23:21   #24
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej hopper!

Det er godt, du har søgt ftp efter § 17 på foreliggende grundlag, så skal jobcenter opdatere din sag - klar til forelæggelse i pensionsnævn - og klar til evt. anke i BAN.

Du har indtil mundtlig partshøring af ressourceprofil den 15./12. lov til at aflevere opdaterede oplysninger til din ressourceprofil på sygedagpengekontor.

Særligt vigtige opdaterede oplysninger er lægefaglige diagnoser og konklusioner - og konklusioner omkring arbejdsprøvevurdering.

- Nedskriv kort og præcist og overskueligt resumé af disse oplysninger og aflever dem til leder af jobcenter mandag og bed ham om hans underskrift på modtagelse af disse oplysninger - på original til kommunen og på kopi til dig.

- Og beskriv ultrakort på skrift, at der fortsat mangler præcis opdatering af ressourceprofil trods opdatering forsøgt via partshøring, aflever altså kort skriftlig meddelelse herom til jobcenterchef mandag. Og bed om jobcenterchefs underskrift på at have modtaget din beskrivelse af fortsat manglende opdatering i din sag - igen på original til kommunen og på kopi til dig.

- Gør på denne måde manglende præcis opdatering af din sag meget synlig!


Dette er en præcis og konstruktivt samarbejdende fremgangsmåde, som sygedagpengekontor ønsker af os - jf. officialprincippet - om pligt til som borger at hjælpe med bedst mulig belysning af ens sag!

Hvis du er heldig kan dette give udslag m.h.t. præcis opdatering af din ressourceprofil før den 15./12. - med ny konklusion i ressourceprofil - og med ja til ftp i pensionsudvalg!

Det er sket før, at dette har været udslagsgivende i ftp-sager!

Men hvis du får nej til ftp den 15./12. - så ank straks denne afgørelse!

Så har pensionsudvalget 4 uger til at revurdere afgørelsen - inden evt. videresendelse til afgørelse i BAN.

Samtidig skal du også hurtigst skriftligt meddele, at du nu ønsker at komme på ledighedsydelse med henblik på at få nøjere afklaret om du videre mere præcist er berettiget til ftp eller fleksjob jf. principafgørelse A - 38 (med kælenavn: Ymerparagraffen) på baggrund af lægefaglig vurdering og på baggrund af arbejdsprøvevurdering omkring betydeligt og varigt nedsat funktionsniveau i ethvert erhverv.

Læs herom i Principafgørelse A - 38:

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02

Overvej sammen med din advokat om ikke Principafgørelse A - 38 vil være god at bruge i din sag, hvis nej til ftp den 15./12.!

Og læs også om Webs gode råd om brug af Principafgørelse A - 38 i LUMs sag - også omkring § 17 ftp-ansøgning på foreliggende grundlag:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15574

Aflever skriftlig ansøgning om at komme på ledighedsydelse jf. Principafgørelse A - 38 under videre nøjere afklaring omkring berettigelse til ftp eller fleksjob jf. evt. videre arbejdsprøvning/lægefaglig udredning.

Hvis du får mundtligt afslag herom, så ønsk skriftligt afslag med fyldig beskrivende begrundelse.

Og brug evt. oplysninger i begrundelse for afslag videre i din sag m.h.p. at fange evt. selvmodsigelser, som videre kan bruges i din sag!

Held og lykke med møde med jobcenterchef mandag - og med partshøringsmøde den 15./12.!

Sidst redigeret af Katharina; 04-12-2010 kl. 23:42.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 08:18   #25
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Du har indtil mundtlig partshøring af ressourceprofil den 15./12. lov til at aflevere opdaterede oplysninger til din ressourceprofil på sygedagpengekontor.

Særligt vigtige opdaterede oplysninger er lægefaglige diagnoser og konklusioner - og konklusioner omkring arbejdsprøvevurdering.
Jeg har afleveret opdatteringer og rettelser til sagsbehandleren flere gange her de sidste par måneder, problemet er bare at hun ikke bruger det, og det vil jeg også fremlægge for leder af jobcenter...


Det er en god ide du kom med, om at skrive konkrete ting ned til lederen, det vil jeg gå igang med, jeg havde nemlig bare tænkt mig at fremlægge alle dokumenter i sagen, og så se hvad han siger til det...
Men der er ikke mange dage at give af, så jeg vil håbe lederen er lidt hurtigere end sagsbehandleren ;-)

Jeg kan næsten ikke oversku alt det der køre om ørene i øjeblikket, men jeg prøver at få det hele færdigt så hurtigt som muligt.
Der er både anke af sdg stop, og så alt det med pension her.

Jeg tjekkede også lige op på det min sagsbehandler skrev i RP.
Hun skriver at jeg løbende har været til møde med hende, hvor vi også har opdatteret RP og jeg løbende har fået kopi af RP.'

Hun har oprettet RP d 27-7 og imellemtiden har jeg ifølge sagsakter ikke været til møde med hende, vi har sågar ikke engang haft kontakt.

Det burde vel være fyringsgrundlag at man som sagsbehandler lyver...
Hun er jo skyld i alt, hun har her haft en finger med i spillet om min pensionssag...

Undskyld hvis det står lidt rodet og hvis jeg ikke lige har svaret på det hele, men jeg er helt nede i øjeblikket og har ikke så meget overskud...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:11   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej LUM

Hvad står er i §70 og helsingør-dommen. Hvor an jeg finde det??


§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.


Helsingørdommen:

”Det fremgår af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §69, stk. 1, nr. 1,
at kommunen sørger for at personer med varige begrænsninger i
arbejdsevnen, jf. §2, nr. 7, har mulighed for ansættelse i fleksjob.

Der er i bestemmelserne ikke fastsat nærmere krav til omfanget af den
nedsatte arbejdsevne. Efter §70, stk. 1, giver kommunen tilbud om
fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension.

Efter forarbejdet til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er der
tilsigtet en klar sammenhæng mellem førtidspension og fleksjob.

Er en personen ikke berettiget til førtidspension, og det ikke er muligt
at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på
arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.”


Vil du se mere af dommen så se i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=14841
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 22:05   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Jeg har afleveret opdatteringer og rettelser til sagsbehandleren flere gange her de sidste par måneder, problemet er bare at hun ikke bruger det, og det vil jeg også fremlægge for leder af jobcenter...
Fik du en kvittering da du afleverede disse ting?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 22:47   #28
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det styre advokaten, jeg får løbende mail fra ham..
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 10:36   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
gik mødet godt i går med jobcentercheften
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 10:52   #30
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Ahh det ved jeg ikke, jeg fik sagt det jeg ville, men tror de holder hånden over hinanden.

Han ser ikke noget i vejene for at hun kopir en RP fra 2005 og laver en konklusion ud fra den.
Jeg spurte ham om det var normalt at de tager udtalelser fra en rask mand og så bruger dem senere når man så bliver syg, så det i virkeligheden på pairet ser ud som om man er rask.

Han sagde også at der ikke er noget i vejen for at sagsbehandleren ikke bruger de lægefaglige udtalelser.
Det kunne jeg så ikke forstå og spurgte ham om hvorfor man så bliver smidt ud i alt muligt hvis en sagsbehandler så ikke gider bruge det alligevel., spild af tid.
De er åbenebart både læge og sagsbehandler, de må tjene kassen så ;-)

Jeg sagde til ham til sidst, at det her gør jeg ikke for pengenes skyld, det er udlukkende en prencip sag, og hvis du ikke gør noget går jeg til borgmesteren, det her skal ud
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension