K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2011, 19:23   #1
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Tager jeg helt fejl eller...

Jeg føler det som om at dem med forsikringer for tab ef erhvervsevne har nemmere ved at få deres ansøgning om FP igennem...

Kommer nemlig i tanke om en kort samtale jeg havde med min sagsbehandler inden min ansøgningen var startet....

Er du forsikret så er det noget helt andet....måske fordi at min forsikring modregnes i udbetalingen....


Under 3 måneder efter var den gået igennem uden yderligere prøvninger/test what so ever....


Måske hjalp det også at en overlæge havde sagt til mig at din fremtid er FP. Desværre var jeg ikke i stand til at huske lægens navn. Har efterfølgende været til møde med hende men hun havde intet hørt om det, derfor var jeg indkaldt til opfølgende samtale....

Derfor er mit spørgsmål... er det nemmere at komme igennem til en førtidspension hvis man i forvejen har forsikret sig....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 19:43   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg tror næppe den kan skæres så firkantet ud
Jeg har en bekendt, som fik fp ganske glat. Men som hun selv siger, pga hendes mands høje løn, samt hendes egen forsikring, modtager hun kun 500kr/mdr i førtidspension, og det er derfor nærliggende at tænke, at det havde noget med det at gøre
Omvendt er der dem, der ikke har en vanvittig høj forsikring, og hvor det vil være meget begrænset, hvad der trækkes fra førtidspensionen. Jeg har en helt klar fornemmelse i at der spekuleres i det, for i princippet kan man måske godt med lidt kreativitet og en masse havregrød klare skindet på næsen. Der er ikke nogen der skal bilde mig ind, at der ikke spekuleres i at disse sager kan 'forsinkes'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 19:51   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det tror jeg ikke man kan sige

vi er nogle ganske få der har fået tab ef erhvervsevne, inden kommunen giver pension
i mit tilfælde er det lægekonsulenten skyld jeg ikke har fået penison endnu
da han bliver ved med at læge shoppe, selvom det er ulovligt
men man kan ikke gøre noget.
min sag ligger igen hos lægekonsulent og jeg venter svar
min sagsbehandler er 100 procent enig i pension

men kommunen og en forsikring, kigger forskelligt på sagerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:03   #4
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men kommunen og en forsikring, kigger forskelligt på sagerne
Netop du rammer det jeg vil med indlægget.... Ville da tro et forsikrigsselskab villle være mere tilbageholdende med udbetalinger... men er netop ikke min erfaring.....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:08   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Netop du rammer det jeg vil med indlægget.... Ville da tro et forsikrigsselskab villle være mere tilbageholdende med udbetalinger... men er netop ikke min erfaring.....
du har helt ret, de burde nemlig være tilbageholdende
men der er også en del forsikringer, hvor man netop ikke kan få noget
uden der er givet pension fra kommunen.
det er en betingelse

men med alle de bruger vi er, har jeg kun set ganske få som har fået før en FP fra kommunen

men der er også rigtig mange som slet ikke har en forsikring
så det skal vi være glade for
en pension alene er der alså ikke meget sjov ved
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:33   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en pension alene er der alså ikke meget sjov ved
Jeg ville føle mig RIG hvis jeg fik førtidspension.

Det er 65% (eller 6550 kr.) mere end kontanthjælpen!!!!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:34   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Netop, der er forsikringer det helt sikkert vil undgå nogle som helst udbetalinger og så er der dem hvor der ingen problemer er..

Måke er jeg selv bare heldig at jeg i tidernes morgen fik et advokatfirma til at gennemgå min aftale igennem , betalt at det firma jeg arbejde for, uvildigt...

Men min fornemmelse er stadig at er man forsikret et det nemmere at have en fordikring i baghånden end uden...

Desuden fornemmer jeg også at disse selskaber er hurtigere til at anerkende sit ansvar en kommunerne er det, hvilket jeg mener burde være lige omvendt.

Velfærd skal man vel ikke forsikre dig med/mod?

Tænker stadig... hvorfor gik det hele igennem uden yderligere prøvninger/undersøgelser da min sagsbehandler fik at vide jeg havde en forsikring...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:37   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har fået igennem mit tidligere arbejde og jeg havde tegnet en privat forsikring
en af mine venner er forsikringsmand og det er hans skyld jeg fik tegnet en

så jeg bliver også modregnet en del, når jeg på et tidspunkt får pension

men jeg skal på bosted snart, det koster kommunen 60000 kr om måneden
så selvom jeg ingen indtægt har, bliver jeg lidt dyr for kommunen
skal kun betale kost.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 08:37   #9
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg tror, at det virker som om det går hurtigere igennem, af 2 årsager:

1. Forsikrings/pensionsselskabernes vurdering af erhvervsevnen er fastlagt i policen. For mit vedkommende skulle min arbejdsevne være under 50% hos forsikringsselskabet - og det er jo faktisk der kommunen først kommer ind i billedet. Men når først du har fået den erstatning, så er der ligesom lagt et spor, der siger, at du faktisk har en nedsat erhvervsevne.

Da jeg var til samtale første gang på kommunen, sagde sagsbehandleren - jaja, nu skal vi jo først finde ud af, om du har en nedsat erhvervsevne, og derefter skal vi finde ud af om den er varig. Hun var fuldstændig kold overfor min diagnose, beskrivelse af symptomer, gennemgåede behandlinger, lægepapirer osv - men mit pensionsselskab tog min sag alvorligt fra dag 1.

2. Forsikrings/pensionsselskaberne sikrer sig, at du rent faktisk er berettiget til erstatningen, dvs de vurderer dine lægepapirer og kan også bede om yderligere udredninger. Jeg har altså ikke oplevet, at de sidder på pengene - tværtimod. De er langt mere åbne, konstruktive og målrettede end kommunen, men det betyder ikke, at de ikke er sikre på, at din erhvervsevne er varigt nedsat før de udbetaler! De trækker bare ikke tingene i langdrag som kommunerne gør. Det ved sagsbehandlerne godt, og derfor læner de sig op af de erklæringer og beslutninger, som selskaberne kommer med. Mine papirer derfra blev brugt direkte i fp-ansøgningen... Kort sagt, så er der mere ren r... at trutte i fra selskaberne end fra kommunerne, så deres afgørelser har stor vægt.

Det er nok lidt svært at tale for, at en borger sagtens kan være på det ordnære arbejdsmarked, når et forsikrings/pensionsselskab har udbetalt engangserstatning og vil betale mange penge hver måned i 25 år fordi deres vurdering er, at du ikke har nogen arbejdsevne tilbage...
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:32   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I min sag, hvor jeg i maj fik afslag efter indstilling på §18, der spurgte Pensionsnævnet til uddybning af hvorfor jeg havde modtaget og stadig modtager udbetaling af TAE.!!!

Tjaaa det er jo så fordi min arbejdsevne er nedsat....

Netop idag er jeg mit Pensions selskab behjælpelig med at fremskaffe sagsakter omkring mit afslag. Kommunen er så sløve til at reagere på de af forsikringsselskaberne revirede dokumentationer. De skal jo bla. bruge dem for deres fortsatte udbetaling til mig, da jeg stadig kun er under midlertidig bevilling.

For mit vedkommende, har min TAE forsikring i al fald ikke haft indflydelse på bevilling af ftp og ej heller afslag for samme. Jeg kan jo håbe at PN tænker som Keld60, når de skal give mig tilhold på min klage.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
tager jeg fejl? eller gør... Huldra Politik og Samfund 16 08-05-2010 11:33
Fejl i forskudsopgørelse eller ej? zuza Det er da strengt ! 25 19-12-2008 14:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension