K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 19:14   #51
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej K.41.Odense!

Din mail til sagsbehandler er kort og præcis og med god dokumenterende henvisning!

Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
NU har jeg sendt dette til sagsbehandler.... I må gerne kommentere... føler mig så ene i det her kaos af paragraffer og usamarbejdsvillige sagsbehandler---

Hej V.
Jeg mener nu ikke det er en nødvendighed at min helbredsmæssige situation er afklaret, se denne principafgørelse... så et evt. afslag vil omgående blive anket...
(fra Retsinfo.dk https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=120319)

Men lad os se hvad K. siger i morgen.
VH S
Hvis jeg var dig ville jeg bede om journalnotat fra psykiater i morgen om hans/hendes overvejelser omkring arbejdsprøvning, så sagsbehandlers (lægekonsulents) evt. tolkning/omtolkning af deres indhentede vurdering fra psykiater ikke får lov at stå alene!

Det er formelt sagsbehandler, der indhenter udtalelser fra psykiater - som curls påpeger - men sagsbehandler er formentlig kraftigt superviseret herom af lægekonsulent.

Kom sagsbehandler (lægekonsulent) i forkøbet ved at få dit eget journalnotat fra psykiater om psykiaters vurdering af arbejdsprøvning allerede i morgen - at give til sagsbehandler ved først givne lejlighed, så skal det lægges i din sag og indarbejdes i din ressourceprofil af sagsbehandler ucensureret opfølgende!

mvh Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 01-12-2010 kl. 19:17.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:16   #52
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej K.41.Odense.

Rigtig god ide med påpegning af D. 9-02 Ankestyrelsens principafgørelse, hvor en adovkat for en klient håndhæver det overordnede mål med en forlængelse, og Ankestyrelsen giver medhold i dette.

Men det gælder altid, som din SB nævner, at afklaring skal kunne ske inden de 39 uger. Hvorfor det så er centralt at du har lægefaglig opbakning at dette kan lade sig gøre inden for denne periode af forlængelsen. Helst på skrift fra din psyk.

Så har du fat i den lange ende.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:08   #53
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
39 uger? Er det ikke 26 uger (2x13 uger)?
Min psykiater har sagt til mig, at hun ikke kan se nogen grund til at jeg ikke skulle komme i arbejdsprøvning nu.... jeg skriver en update i morgen...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 20:35   #54
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej K.41.Odense.

Principafgørelsen er fra 2002, hvor det hed 2 X13 uger, men i dag er det 39 uger.

Fint m. psykiater, men det skal ned på skrift.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:18   #55
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg var ved psykiater... jeg fik ikke et ben til jorden. Der var kun en halv time, eller 25 minutter, for hun henter mig altid 5 min for sent.
Hun sagde mere eller mindre at jeg skulle tage mig sammen. At mine pdoblemer med hverdagen og mine børn ikke kunne skyldes borderline. At hun ikke syntes det var helt uhørt når jeg sagde at mine børn kunne ende med at skulle bo hos deres far i jylland (skoleskift), hvor de kommer fra. "Når de nu har en psykisk syg mor".... Hun spurgte hvad JEG mente jeg kunne bidrage med, for at opfylde min forsørgerpligt....

Jeg aner ikke hvad hun skriver, for de 25 min var gået, hun verfer mig altid ud ad døren på minuttet, selv om jeg er midt i en sætning.... men henter mig 5 min for sent...

Jeg tror hun vil anbefale en arbejdsprøvning... og hun mente ikke jeg skulle være negativ og ikke tro på det.

NU er jeg bare helt knust....
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 19:38   #56
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære K.41.Odense!

Jeg bliver forbavset over at høre om psykiaters hurtige og forhastede vurderinger og udtalelser omkring borderline-problematik i dag!

Måske havde hun bare en stresset og uopmærksom dag?!

Men ring til psykiateren i morgen tidlig i hendes telefontid og fortæl, du ønsker, hun anbefaler arbejdsprøvning - for at få ro på igen - m.h.t. din kontakt med sygedagpengekontor!

Og mærk om psykiateren har forståelse og ro og hjælpsomhed heromkring igen!

mvh Katharina
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 19:50   #57
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg tror nok at hun syntes at det ER arbejdsprøvning jeg skal....og at det var jeg positivt stemt for. Men nåede ikke at få sagt det med de 39 uger.... det kan ikke gå for hurtigt med at få mig ud ad døren kl 13.30...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 20:07   #58
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej K.41.Odense!

Det vigtigste i psykiaterens udtalelse er positiv anbefaling af arbejdsprøvning, og det fornemmer du har hendes opbakning til. Det er det væsentlige at have med fra samtale i dag!

Forlængelse af sygedagpenge i 39 uger m.h.p. videre afklaring omkring revalidering/fleks/ftp ved arbejdsprøvning kan nævnes ved næste ordinære kontakt med psykiater.

Men 25 min. er ikke lang tid til at få gang i den vigtige ligeværdige helbredende terapeutiske samtale!

Men jeg fornemmer, du er støttet i dag - trods lidt hurtigt - og det er det vigtige!

mvh Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 02-12-2010 kl. 22:16.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 12:29   #59
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Kan man have en psykiater uden gå ved hende hver uge...?
Hvor man fx kun bruger hende til erklæringer, medicin og lignende.

Jeg savner min gamle terapeut, hun er hverken psykolog eller psykiater, men hun forstod mig... og så gav hun en fantastisk rabat for mindrebemidlede.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 12:32   #60
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej K41,

Det tror jeg da godt at man kan, men af hensyn til din sag skulle du måske meddele din sagsbehandler at du går i "behandling" eller til samtaler ved din gamle terapeut, hvilken profession har hun ?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 06-12-2010 kl. 12:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension