K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 11:35   #1
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Har man ret til underskrift

Egentlig ville jeg gerne vide, at når man afleverer vigtige dokumenter til Jobcenter
eller Rådhus om man ret til at få stempel og underskrift. Spørgsmålet er om man
kan fordre sidstnævnte?

Jeg føler mig utryg, idet jeg har oplevet post der afleveret i ovenstående skranke,
alligevel havner hos forkert modtager eller afdeling det medfører desværre
måneders forsinkelse.

Problemet er at man ofte blot får stempel, men hvis der skulle ske uheld og man
i givet fald bliver nødt til at rykke for det eller måske ligefrem klage
kan der være tvivl om hvem der i skanke har modtaget disse dokumenter.

En leder kan kun se på dato og der kan netop være flere medarbejdere i
skranke der har vagt netop den dag.

Jeg ser det som ansvars forflygtigelse når medarbejder evt. ikke vil skrive
under for modtagelse af disse dokumenter.

Endvidere har jeg oplevet at blive svinet til af skrankepersonale, fordi jeg
har bedt om underskrift.

Og det synes jeg ikke er rimeligt, netop når man i dette tilfælde er utryg
ved at aflevere disse dokumenter, slet ikke at man i givet fald ikke rigtigt
kan dokumentere at man har afleveret disse.

Derudover ved jeg ikke om der findes lovgivning/paragraf om ovenstående.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 10-09-2010 kl. 15:42.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 15:39   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm, ret til...hmmm..tja, jeg ville da insistere på en personlig underskrift, uanset hvad -og netop apropos som du selv sir!

Der findes denne afgørelse i Forvaltningsloven:

http://www.kl.dk/Jura-og-forvaltning...rvicecenteret/

"Dette betyder, at alle offentlige myndigheders, herunder kommunale myndigheders, dokumenter, der fastsætter hvad der er eller skal være ret i et givent tilfælde, skal være forsynet med underskrift."

læs selv videre i linket, og jeg bemærker mig specielt at man henholder netop til at man skal kunne placere et ansvar!

Mon dette er noget du kan bruge?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 16:13   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den link som buster har sat ind gælder kun afgørelser, når det gælder underskrift.

Adam, når du får en kvittering, så får man får en stempel og dato på jobcentrets vegne. Det er ikke nødvendigvis den medarbejder, som giver dig en kvittering med stempel med dato, at det er hendes/hans skyld, at din post ikke kommer til det rigtige sted. Mange offentlige steder har egne "postbud", som henter og afleverer al post, som kommer ind.

Jeg arbejder selv på et offentligt sted og det er ikke medarbejderen selv, som afleverer noget videre til en afdeling.....

Det må være jobcentret som helhed, der har et problem, hvis de ikke sørger for at få dokumenter til det rigtige sted.


Der findes en lovgivning, der siger, at de skal sørge for hurtigst muligt at sende dokumentet videre, hvis det ikke er til eks. sin egen afdeling/område:


§ 7 stk. 2 i forvaltningsloven:

Stk. 2. Modtager en forvaltningsmyndighed en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, videresendes henvendelsen så vidt muligt til rette myndighed.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 16:19   #4
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Super!

Jeg har netop trykket på dit link og læst afgørelse i Forvaltningloven.

Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at der er hjemmel/gyldighed på grundlag af ovenstående lov at bede om underskrift hvis man vel og mærke ønsker dette.

Sådan som jeg forstå det, hvis undertegnede ønsker underskrift ved aflevering af dokument såvel i Jobcenter eller Rådhus kan skanke-personale ikke nægte mig dette uden at bryde Forvaltningsloven.

Opsummering:

Ja, der er belæg for at sige at man har ret til underskrift hvis man i ovennævnte situation ønsker dette.

Er det rigtig forstået.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 17:23   #5
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
@Curls
Curls, det vil være mest oplagt at sige, at der i dette tilfælde ikke er
tale om 'afgørelse'.

Spørgsmålet er så om der alligevel er tale om 'afgørelse', når man fx
anker afgørelse i ens sag. Det kan i givet fald være vigtig og afgørende
begivenhed i ens sag når man afleverer disse dokumenter i Jobcenter
eller på Rådhuset.

Alt dette afhænger formentlig af, hvordan man definerer 'afgørelse',
hvis det skal kunne komme ind under Busters link/indlæg om
Forvaltningsloven.

Er det rigtig forstået, at hvis 'afgørelse' kan tolkes på ovenstående måde er
gyldighed/hjemmel til at fordre underskrift hvis man i dette tilfælde ønsker
en sådan.

Curls, også ved intern post kan man være uheldig, at dokument ikke kommer
frem til rette modtager eller bliver forsinket eller helt går tabt dog er
det sjældent.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 10-09-2010 kl. 17:27.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 22:26   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm...bum bum...det er jo netop dét der kan være det afgørende, som du selv sir, adam.

du afleverer papirer, hvorpå en sag -uanset indholdet af papirerne - måske skal/kan afgøres = det er jo afgørende for dit liv, hvad der fremover sker.

Ja, sådan ville jeg tolke det og ville ikke et splitsekund betænke mig på, venligt og høfligt at udbede mig vedkommendes underskrift og hele molevitten, nu du er der

Det samme gør jeg, når jeg taler i telefon med en eller anden fra diverse instanser, slutter altid af med: og dit navn var?
-bare lige for at sikre mig, noterer jeg mig tidspunkt og navn i min kalender

Det har mere end en gang reddet mig fra at skulle igennem en ofte langsommelig proces i at finde frem til hvem jeg præcist skal tale med fx.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 23:18   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adam SR Se meddelelser

Jeg ser det som ansvars forflygtigelse når medarbejder evt. ikke vil skrive
under for modtagelse af disse dokumenter.

Endvidere har jeg oplevet at blive svinet til af skrankepersonale, fordi jeg
har bedt om underskrift.
Hvis en medarbejder i kommunen nægter at kvittere for modtagelse af dokumenter synes jeg du skal klage over det.

Hvis man f.eks. afleverer kopi af lægepapirer, som jo er personfølsomme oplysninger, må det være en menneskeret at få en kvitt. på, at man har afleveret dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 23:35   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I forstår det ikke.... Jeg læser på en kommunal uddannelse, så jeg ved, hvad jeg skriver.

Det er underskriften (navnet på medarbejderen), der laver en afgørelse, som SKAL underskrive, når de afgør en sag. Det står klart og tydeligt i den link, som Buster har sat ind. Jeg ved det, for vi bruger det netop på mit arbejde, at alle som afgør sager skal skrive sit eget navn ved afgørelser.

At aflevere noget post eller ansøgning er ikke en afgørelse. En afgørelse er når en sag i sidste ende er endelig afgjort af kommunen, og den skal skrives under af den medarbejder, som har afgjort sagen.

Du kan ikke altid forlange, at en medarbejder skal skrive sit navn på kvitteringen. Kvitteringen er jo netop dokumentationen for, at jobcentret som helhed har modtaget din ansøgning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 08:37   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
vis du føler dig usikker på at indleveret breve.. så kan du jo også sende det anbefalet.

her ved skriver modtageren under på det er modtaget.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 10:09   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også mødt de skrankepaver der IKKE vil skrive under men kun stemple , men nu er de et serviceorgan så jeg beder dem bare om deres navn og så skriver jeg nedenunder mens de ser på , afleveret til og så deres navn ...

Og siden jeg begyndte på det har jeg ikke haft nogen problemer med at få dem til at skrive under og de har da også fundet ud af at det ikke er farligt ...

hvorfor ikke bare få sat deres underskrift på , vi ved og de ved at det ikke behøver at være deres fejl at et brev går tabt, men ikke desmindre så står vi stærkere som borger med stempel og underskrift og kommunen ved såmænd nok selv hvordan deres postgang er ....

Og skal lige hilse og sige at et brev der blev væk (afleveret i skranken ) kostede mig for nogen år siden 5000 kr og tro mig jeg havde afleveret det brev i skranken men brevet kunne ikke findes når det ikke kunne findes var det mig der ikke havde afleveret det og så var der lige en friplads der ikke var søgt , det blev en dyr omgang og kommunen har altid ret, siden dengang er ikke et eneste brev blevet afleveret af mig uden underskrift og stempel ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med din underskrift mod den nye offentlighedslov phhmw Politik og Samfund 11 17-04-2013 19:51
Manglende underskrift, ressourceprofil.. phhmw Spørgsmål ang fleksjob 7 17-01-2011 16:20
Underskrift indsamling Ragdoll Politik og Samfund 20 20-10-2009 10:01
Benny G underskrift og borgersager @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-09-2009 15:32
Underskrift historier - Borgersagsbehandling @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 3 13-08-2008 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension