K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 18:28   #101
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg er jubel optemist :-D Godt være jeg er 32, førtidspensionist og oveni singlemor til 3. Dem der fravælger mig for det, er ret underordnet da de har et menneskesyn jeg nok ikke havde kunne fungere med uanset. Den rigtige er lige netop rigtig ved at havde et menneskesyn der matcher mig bare nogenlunde.

Har den anden vej mødt mænd dating mæssigt der mener jeg skal være dybt taknemmelig for de gider nøjes med mig... Men er åbenbart ikke specielt taknemmelig af natur :-D

Jeg tror du skal passe en smule på syndt for mig fælden, den er fristende at søbe rundt i fra tid til anden. Men for hulen hvor er man træls at være sammen med imens.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 08:59   #102
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig, i ovenstående.

Det der med hjemmegående, er jo også urealistisk, hvis man ikke kan passe selv de huslige opgaver.
Derfor er det, efter min mening, letkøbt at tro, at man som kvindelig førtidspensionist har det nemmere.

Derudover, skal man jo også medregne at man skal forsørges, idet førtidspensionen bliver sat ned, alt efter indkomst, fra den mandlige partner.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 10:24   #103
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Jeg for min del tror at det er underorndnet om man er kvinde eller mand, for sidst på dagen er det hvad enten man er det ene eller det andet køn sådan at man nemt føler sig eller bliver betragtet som en byrde...

Jeg kender mange førtidspensionister (kva K10 og det frivillige arbejde jeg laver andre steder ) og jeg kender mange såkaldte "normale" mennesker (det er ikke mig der kalder dem normale det er dem selv )

Når jeg oplever en af mine veninder blive forelsket så er det hvad enten det er i en førtidspensionist eller i en arbejder, så kommer det der forsørgelses aspekt ind i det...

som en af mine veninder sagde her forleden dag da vi sad og snakkede hendes nye forelskelse...

Mine dates kan beskrives sådan her...

Jeg møder en sød fyr, håber altid at han venter med at spørge hvad jeg laver til han har lært mig bare lidt at kende, det gør man åbenbart bare ikke her i landet , for det første jeg spørges om er .. hvor gammel er du , har du børn og hvad laver du ...
Når de høre der ikke er små børn så ånder de lettet op ...og 44 hmmm den kan lige gå ... men førtidspensionist .. WHAT... men engang imellem er der nu en sød en der kan se bagom det at jeg er førtidspensionist ..

men efter trejde date går den altid helt galt i mit hovde for så er det jeg kommer til at tænke på .. gisp han arbejder, gisp han har hus , gisp gisp gisp..

Og så er det jeg føler jeg er nød til at sige til ham på fjerede date hvis han virker glad for mig...

Hør her hvordan det virker det der med førtidspension..

I det øjeblik jeg flytter sammen med en der har en indtægt vil der blive som det første modregnet i min pension det gør der lige så snart jeg er samlevende, alt hvad der er af indtægt over en vis grænse vil også blive modregnet.

Min veninde er en selvstændig pige hun er køn, og mændene flokkes om hende når hun er i byen .. hun er på gammel pension og har været førtidspensionist i mange år .. og har altid været alene med skiftende kærester, for hun vil ikke være afhængig af deres indtægt..

Som hun sagde sidst vi snakke om det , man burde lave et interviewe første gang man er på date for hold dog op hvor jeg spilder min og deres tid..

Et eller andet sted kan jeg godt følge hende...

Men men skal så lige siges hun har nu mødt en mand, han er selvstændig har eget firma hus og bil, og tjener godt og han er helt klart forelsket i hende og kan lide hende for hvem hun er...

Sad lige i går og snakkede med hende , og hun er der nu hvor hun siger... jeg tvivler ikke på at det skal være ham og at han elsker mig, men en ting er sikkert vi skal aldrig flytte sammen, for jeg ville end ikke have nok penge tilbage til at betale min del af udgifterne og jeg går aldrig til en mand for at få lov til at købe nye bukser...

Som hendes kæreste sagde til hende .. jamen vi kan jo bare vente med at blive gift.. han havde aldrig nogen sinde tænkt tanken at for førtidspensionister gælder det at den nye kærlighed skal være forsørger, hjælper, plejer ... fra dag et man flytter sammen , og så skal man godt nok elske en person ...

Så tror at der er mange ting der spiller ind, helbred, ansvar, økonomi og det gælder både for den raske og for den syge..

Har selv et familiemedlem der forelskede sig i en førtidspensionist (inden hun vidste hvad han var for han fortalte ikke sandheden) hendes konklusion var bagefter..

Jamen jeg VIL aldrig have en førtidspensionist, uanset hvem og hvad de er , for jeg vil ikke straffes og lave min livsførelse om pga jeg skal til at betale hans udgifter..

Så mon ikke at vores dejlige lovgivning som gør at pensionister bliver straffet hvis de lever sammen er med til at gøre en del, både til at gøre os pensionister afhængige af en anden person (hvem bryder sig om det) og til at de "normale" straffes økonomisk for at elske os ..

Der må jo et eller andet sted være en mening med at der er en lovgivning for førtidspensionister og folkepensionister (gensidig forsørgerpligt) og en anden lovgivning for resten af samfundet (ægtefælle forsørgelse )

Så det er ikke kun helbreddet man har at kæmpe med når man skal på dating markedet, det er også fordomme (vi er dovne gider ikke arbejde har snydt os til en førtidspension , vi er parkeret på sofaen osv osv ) det er totalt lavstatus i samfundet (hvem har lyst til at sige om sin nye partner, h*n er førtidspensionist til julefrokosten) hvis det er sådan at man har brug for feks hjemmehjælp så bliver det også overladt til den arbejdende partner, og det er de økonomiske sanktioner...


Kig i jeres netværk og se hvilke førtidspensionister der er gift samlevende med en i job.. kigger jeg i mit så er det dem som var sammen da "statussen" førtidspensionist indtraf..

PS er selv sammen med en førtidspensionist, det har han så ikke været hele tiden.. men vi har også hele tiden aftalt VI SKAL IKKE BO SAMMEN..
men det endte det nu med alligevel, men vi kan da godt mærke det økonomisk ... begrundelsen for gensidig forsøger pligt fra politikker er at det er billigere at leve sammen to end at være alene... meeeen den holder ikke helt i vores tilfælde er det 5500 kr mindre vi har om måneden, og så meget spiser jeg altså ikk

men ok ville nu ikke bytte alligevel , man må vel bare kæmpe og komme videre og heldigvis bor vi et sted med rimelige huslejer, men kan da godt se at det er min datter der betaler den højeste pris i forholdet til hvad jeg kunne tilbyde hende da jeg var alene og så nu
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 00:33   #104
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Ud fra egne erfaringer, så er der, desværre, meget af det bakken og Brus83 skriver der passer.
Førtidspensionister er i meget lav kurs og, igen ud fra egne erfaringer, har kvinder det altså stadig nemmere end mændene på det område (men det gælder så nok også for de "raske" - så er ikke kun et faktum for førtidspensionister).
Jeg er selv blevet valgt fra 4 gange inden for det sidste års tid, enten p.g.a. min status som førtidspensionist eller en kombination af det og så grunden til min pension (psykisk diagnose).
Samtidigt kender jeg flere piger/kvinder der enten er førtidspensionister eller kontanthjælpsmodtagere, nogle med og nogle uden psyskiske diagnoser, som ingen problemer har med, at finde kærester.
Dem jeg kender med psykiske diagnoser, men som så er uden for det offentlige system (i praktik, under uddannelse osv.) har heller ikke nogen problemer med, at finde kærester... altså, vi snakker kvinderne igen. Mændene? Nope, no go.
Så kvinder i det hele taget lader til, at have nemmere ved, at finde kærester (at alle så ikke altid vælger dem der er bedst for dem er så en anden sag) end mænd har.
Og dem af os der så er førtidspensionister OG med en psykisk diagnose... ja, jeg har snart opgivet håbet om nogensinde at finde en kæreste.
Hvis jeg ikke automatisk er blevet sorteret fra p.g.a. min sociale status eller diagnose, så ender jeg konstant i den der "du er super sød, men..."-kategori eller "du har alle de egenskaber jeg gerne vil have i en mand, men..."-kategorien.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:01   #105
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Du er simpelthen nødt til at forklare mig hvordan det i det hele taget er lettere for kvinder?? Rent matmatisk er det noget vrøvl.

Flerkoneri eller eller mange lesbiske er eneste mulighed for det er lettere for kvinder end for mænd, ellers kræver det er af hver. Kvinder er enda i overtal da dødeligheden er højst blandt mænd, så i er en smule færre om buddet.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 01:16   #106
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Du er simpelthen nødt til at forklare mig hvordan det i det hele taget er lettere for kvinder?? Rent matmatisk er det noget vrøvl.

Flerkoneri eller eller mange lesbiske er eneste mulighed for det er lettere for kvinder end for mænd, ellers kræver det er af hver. Kvinder er enda i overtal da dødeligheden er højst blandt mænd, så i er en smule færre om buddet.
Som skrevet så er det ud fra egne observationer. Det er selvfølgelig på ingen måde videnskabeligt, men udelukkende anekdotale observationer.
Måske har det også noget med geografien at gøre?
Men som det er blevet nævnt flere gange, så, på trods af alt mulig snak om ligestilling, ser mange kvinder stadig manden som den primære forsørger og flere jeg har snakket med vil også have det svært ved, at have en mand der tjener mindre end dem. Sådan er det selvfølgelig ikke alle kvinder der har det, det er der jo også beviser for her i tråden, men mange har det tilsyneladende sådan.
Når én af mine veninder så også selv siger, at flere af hendes veninder (alle 35+) opfører sig som små prinsesser der forventer at blive vartet op i hoved og r*v (ofte med dyre gaver/rejser/osv.), ja, så er mine observationer nok ikke helt gale alligevel.
Tror også mange kvinder er blevet mere "kræsne" nu om dage. Ikke fordi der er noget i vejen med ikke bare at tage "ravl og krat", men tror desværre mange sætter for høje krav og forventninger. Mange vil gerne have den perfekte mand og intet mindre kan gøre det, så hellere undvære, for det kunne jo være han lige pludselig dukkede op...
Bevares, jeg har da også hørt historier om hvordan nogle mænd opfører sig og hvis kvinden ikke giver ham hvad han vil have, så hopper han straks videre til den næste. Det er desværre også en antagelse mange kvinder så har omkring alle mænd, så os der ikke er sådan kommer også til, at lide under de r*vhuller der opfører sig sådan.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 09:54   #107
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Og ja, trenden fortsætter:
http://www.bt.dk/danmark/camilla-jeg...ve-en-rig-mand
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:10   #108
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Men gør du så ikke det selv? Du nævner en bestemt type kvinder, kvinder der opnår at få noget. Det vil ofte være meget atraktive pga udseende, status, netværk, charme eller bare den der mystiske udstråling nogle mennesker her.

Hvad med de mindre atraktive kvinder? Hvis præmisset er at der er cirka lige mange mænd og kvinder der er single og søgende. Så MÅ der, rent matmatisk være en hel masse kvinder du slet ikke ser fordi fokuset er på en bestemt (uopnålig?) type.


Jeg vil gerne anerkende der er nogle der har lettere ved at finde en partner end andre og nogle der har så mange odd`s imod sig det er svært. Men at det er kønsbestemt tror jeg simpelthen ikke på.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:38   #109
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ASR Se meddelelser
Men gør du så ikke det selv? Du nævner en bestemt type kvinder, kvinder der opnår at få noget. Det vil ofte være meget atraktive pga udseende, status, netværk, charme eller bare den der mystiske udstråling nogle mennesker her.

Hvad med de mindre atraktive kvinder? Hvis præmisset er at der er cirka lige mange mænd og kvinder der er single og søgende. Så MÅ der, rent matmatisk være en hel masse kvinder du slet ikke ser fordi fokuset er på en bestemt (uopnålig?) type.


Jeg vil gerne anerkende der er nogle der har lettere ved at finde en partner end andre og nogle der har så mange odd`s imod sig det er svært. Men at det er kønsbestemt tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg går ikke efter én type kvinder eller hvad de fleste måske vil betegne som uopnåelige kvinder. Jeg er blevet afvist af kvinder fra ledende stillinger til arbejdsløse og indimellem.
Så nej, det er bestemt ikke fordi jeg prøver at opnå noget der burde være urealistisk.
Hvad jeg finder attraktivt hos en kvinde er heller ikke nødvendigvis hvad "samfundet" finder attraktivt. Lad os tage et eksempel de fleste med adgang til internettet og tv kender til. Jeg finder absolut ingen af de piger/kvinder der deltager i f.eks. Paradise Hotel tiltrækkende, da slet ikke (mangel på) intelligensmæssigt.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 19:08   #110
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Til Stones TM

Tror nok at folk ved at det er meget svært at få en førtidspention i dag.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension