K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 17:56   #91
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Jeg var i den situation at jeg relativt hurtigt gik fra at have et godt arbejde til at sidde på en førtidspension, meget mod min vilje faktisk.
Min kæreste gennem flere år valgte at gå fra mig dagen efter jeg fik brevet med førtidspension. Hun indrømmede faktisk at hun ikke sådan valgte mænd efter penge, men en førtidspension var bare for fattig til det blev et ok liv sammen. Farvel!

Og det er faktisk sådan jeg har oplevet at møde kvinder, mandlige førtidspensionister tjener bare lige lidt for lidt til at de er et rigtigt forhold værdigt. Det må man så tage til sig, fordi sådan er verden bare.

Hvad jeg har erfaret, så har kvindelige førtidspensionister ikke lige helt de problemer. Det gør ikke den store forskel.
Men sjovt at jeg har erfaret at kvindelige førtidspensionister, går efter de rige mænd, fordi de vil jo gerne have en Gucci taske og nogle nye bryster hen af vejen i forholdet.

Jeg er ikke mavesur, bare misundelig over at kvinder har det så nemt med alt ting.
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 09:58   #92
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bakken Se meddelelser
Jeg er ikke mavesur, bare misundelig over at kvinder har det så nemt med alt ting.
Man skal liiige passe lidt på med at generalisere..... Det er hvad jeg har at sige til det.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 11:55   #93
Tumle
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Lokation: Faaborg-midtfyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tumle er ny på vejen
Nu har jeg overhovedet ikke læst alle indlæggene,måske snarere ingen

MEN,når det så er sagt,må jeg sige at jeg er "heldig"...Jeg fandt for et år siden sammen med nok Danmarks dejligste!
Og han er som jeg selv,FTP.
Men jeg kan da sagtens nikke genkendede til,at er man sygemeldt,flexer eller ftp ja så har verden det med at kigge skævt til en...
Vi har jo alle vores grunde til at være den vi er,der er bare ikke mange der kan acceptere det.
Jeg er, på grund af min alder,et par gange blevet spurgt om det ikke "bare" er dovenskab? ?
Altså jeg bad ikke selv om ftp og jeg orker ikke at forklare "ligegyldige" mennesker hvorfor jeg fik den.
Jeg er jo stadig den samme person som før,men der er alligevel røget et par venner efter jeg fik min ftp.

Bakken du skriver :
Men sjovt at jeg har erfaret at kvindelige førtidspensionister, går efter de rige mænd, fordi de vil jo gerne have en Gucci taske og nogle nye bryster hen af vejen i forholdet.

Det er da en klam kommentar at komme med !
Jeg tror du har været meget uheldig i dine forhold,tilsyneladende med meget matralistiske kvinder !
Jeg har ikke valgt min forlovede fordi han er bedre stillet økonomisk end mig(ikke at han er det )
Jeg har valgt ham som ledsager fordi han fra dag 1,fik mig til at føle mig unik og fik mine øjne op for,at det slet ikke er "så slemt" at være ftp'er...At der faktisk er visse fordele i det.
Jeg tror du fremadrettet,skal lede efter en kvinde med nogenlunde samme værdier i livet som dig selv.
Ellers vil du til stadighed møder de kvinder der kun vil have dyre Gucci-tasker og falske bryster.
Hver sine lyster,men i guder hvor er nogle mennsker dog bare overfladiske !

Håber ikke jeg har stødt nogen og skulle det alligevel være sket,undskylder jeg med det samme.
Bare fordi vi ikke har samme mening,behøver vi vel ikke hakke på hinanden.
Tumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 14:29   #94
speciale.stud.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Århus
Alder: 53
Indlæg: 33
Styrke: 14
speciale.stud. er ny på vejen
undskyld jeg lige blander mig

Er det ikke sådan at mennesker generelt er bange for, søger at undgå det som de ikke forstår eller kender. Fordomme er der jo nok af, og det er nemmere at gå udenom det man ikke kender, end at konfrontere sine fordomme.
Jeg tror, at alle former for sygdom eller handicap på en eller anden måde skræmmer "raske og normale" mennesker. De færreste har lyst til at blive forpligtet på noget, der kan være kompliceret og ende ud med at kræve at de tager en form for ansvar.

Jeg måder den manglende form for forståelse, når jeg skal forklare, hvorfor jeg har brugt 10 år på et studie der "kun" burde have taget 6. I alle situationer hvor jeg skal præsentere mig selv, om det så er for nye venner, familie, en kærester eller til en jobsamtale, er det store spørgsmål altid for mig. Skal jeg sige, at jeg har haft en spiseforstyrrelse og været på psyk? Hvis jeg ikke siger noget, tror folk så at jeg er doven, siden jeg sku bruge så langt tid på det?

Det er i et eller andet omfang altid stigmatiserende at "fejle" noget og skille sig ud fra "normalen". Spørgsmålet er så om man vælger at lade det stigma forme sin tilværelse og den person man er. Jeg giver tidligere kommentar ret: Man er kun en taber, hvia man selv vælger det prædikat. Men det kræver noget mod og energi at møde fordomme med oprejst pande.

Rigtig kærlighed ser og tåler alt, så mon ikke der en til os alle sammen der ude et sted. Hvor der er håb, er der vej!
speciale.stud. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 15:26   #95
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
tror i egentlig det er nemmere for kvindelige fp at finde en partner nu hvor det altid har ligget lidt til manden at skulle være den "stærke forsørger" osv?

også at det oftest er mest anderkendt at kvinder "går hjemme" end mænd...?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:19   #96
Tumle
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Lokation: Faaborg-midtfyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tumle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
tror i egentlig det er nemmere for kvindelige fp at finde en partner nu hvor det altid har ligget lidt til manden at skulle være den "stærke forsørger" osv?

også at det oftest er mest anderkendt at kvinder "går hjemme" end mænd...?
Jeg tror ikke det er nemmere for kvindlige ftp'ere at finde en partner.
Der er stadig mange,både mænd og kvinder,der forventer at partneren har en vis indtjening pga deres livsstil.

Jeg er glad for at både jeg selv og min partner har fast indtægt,at vi ikke skal gå med frygten for at blive fyret

Med hensyn til kønsrollerne tror jeg, at der er forhold hvor det fungerer at det er kvinden der står for det huslige og manden der står for det praktiske.
Og at der er forhold hvor det bare ikke er "in" mere
Tumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:23   #97
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Der er en ret stor sammenhæng mellem en mands arbejdsevne/indkomst og en kvindes lyst til at stifte familie med den pågældende mand.

En mandlig førtidspensionist bliver hårdere ramt end tilsvarende kvinde i samme situation og dette skyldes traditionelt mandens rolle som forsørger.

Kvinder foretrækker høj status mand og disse har som regel også den største pengepung.

Emnet bliver blandt andet berørt i denne artikel:

http://fpn.dk/liv/article1078444.ece
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 19:18   #98
Tumle
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Lokation: Faaborg-midtfyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tumle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brus83 Se meddelelser
Der er en ret stor sammenhæng mellem en mands arbejdsevne/indkomst og en kvindes lyst til at stifte familie med den pågældende mand.

En mandlig førtidspensionist bliver hårdere ramt end tilsvarende kvinde i samme situation og dette skyldes traditionelt mandens rolle som forsørger.

Kvinder foretrækker høj status mand og disse har som regel også den største pengepung.

Emnet bliver blandt andet berørt i denne artikel:

http://fpn.dk/liv/article1078444.ece
Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har læst artiklen...MEN jeg ved, at jeg falder uden for kategori.
Jeg har ikke valgt min forlovede ud fra hans økonomi.
Jeg har valgt ud fra at vi har samme værdier i livet og at der er kemi.
Jeg ville aldrig kunne elske en mand,bare fordi han havde 1 million på kontoen.
Som jeg sagde til min forlovede en dag;
Jeg elsker dig,uanset om du skylder 1 million eller har 1 million.

Men jeg har heller aldrig været vant til mange penge eller at jeg fik hvad jeg pegede på.
Jeg er vokset op med at man ser mennesket,ikke deres status ift arbejde,bopæl osv osv
Tumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 23:12   #99
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg valgte heller ikke min kæreste udfra status han er på dagpenge, men tror desværre brus83 har lidt ret.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 07:48   #100
Tumle
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Lokation: Faaborg-midtfyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tumle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg valgte heller ikke min kæreste udfra status han er på dagpenge, men tror desværre brus83 har lidt ret.
Jeg siger heller ikke Brus83 ikke har ret,jeg siger bare at jeg selv falder uden for den kategori
Tumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension