K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 23:35   #1
Berit1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Berit1234 er ny på vejen
Ansat i kommunen og sygemeldt

Håber en eller anden kan hjælpe.
Jeg er sygemeldt med svær stress, jeg er selv ansat i kommunen (på lederaftale, hvilket betyder uden øverste arbejdstid)
Jeg går til psykologsamtaler som hjælper mig meget, har tæt kontakt til min læge som har sygemeldt mig på fuld tid indtil august. Har ligeledes tæt kontakt med min egen chef.

Så langt så godt, jeg har været til informationsmøde og derefter til samtale med en sagsbehandler, det eneste hun spurgte om var hvordan jeg havde det og at hun meget gerne ville hjælpe mig. Jeg (og min bisidder) forklarede at det var fred og ro jeg behøvede, og at jeg iøvrigt blev yderligere stresset ved at blive indkaldt uden dagsorden.
3 uger efter dette indkalder hun mig igen - uden dagsorden, jeg stresser helt vildt, men får mig alligevel slæbt afsted sammen med min bisidder. Jeg står og kryber lidt sammen i borgerservice, så kommer en person og spørger "er du xxx"
Da jeg bekræfter, meddeler hun at hun er min nye sagsbehandler. Jeg stresser igen - Vi (bisidder og jeg)forklarer igen - med henvisning til psykolog og læge, at det jeg har brug for er fred og ro, ingen overraskelser OG EN KLAR DAGSORDEN. Hun siger hun godt kan se jeg har det dårligt. Og det var så det.

MEN - 3 uger senere får jeg igen en indkaldelse uden dagsorden. Der står heller ikke noget om hvor lang tid hun har afsat til dette møde. Jeg går så ind i hendes kalender for at se hvor lang tid hun har afsat. Så opdager jeg at hun har skrevet nogle ting om mig i kalenderen bl.a cpr.nummer og personlige ting - Så kører hjernen igen - for ALLE ansatte i HELE kommunen kan se alles kalendere.

Jeg er så ked af det, ikke bare på egne vegne - men også for alle de andre borgere hun har skrevet om.

Jeg har copypastet hendes kalender, og så er det jeg spørger jer kloge hoveder om jeg ikke kan klage????????

Lilla
Berit1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 23:54   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan godt forstå du er ked af det ,men forstår så ikke hva du laver i hendes kalender når du er sygemeldt.

Og så kan jeg bedre forstå at det tager tid og det liner en ny udfordring for sagsbehandler når de "lige skal skrive den nye tid ind i kalenderen" de sidder altså og noter en masse så..

Jeg hader når der foregår noget uden om mig næse,der handler om mig..
Jeg ved ikke om du har krav på særbehandling,men du har altid lov og ret til at klage.

Men under mig nu aligevel over den lempfældige måde div. oplysninger svæver rundt alle vejne-har engang haft problem med et møde til en sagsbehandler og da sagde vagten at han da lige ville tjæke hendes kalender,så kunne han altså snuse i mine ting..hvem mere kan kikke med.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:03   #3
Berit1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Berit1234 er ny på vejen
Jeg gik ind for at se hvor lang tid mødet skulle vare.

Og ja, alle andre ansatte kan også gå ind i alle kalendere, det for så vidt ok - men jeg synes ikke det er ok at skrive f.eks. cpr.numre og personlige ting.
Berit1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:04   #4
Berit1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Berit1234 er ny på vejen
- glemte lige
Hvis jeg senere beder om aktindsigt, så får jeg jo ikke en kopi af hendes kalender, vel?
Berit1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:06   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
bliver da skræmt

Ja jeg tænker sku også på nu hvor mange der egentlig kan se ens følsomme oplysninger, men kan da godt sådan forstå at hun notere person nummeret på den person hun har samtaler med, forstår bare ikke hvorfor hun ikke blokere for adgang til andre kan se det. Det må da være muligt i sådan en kalender at bare skrive møde og så skjule andet indhold for andre der kigger i kalenderen så de kun kan se varighed og evt. sted.

Du har vil tit i dit job tjekket andres kalender, er dette normal praksis ? og har i ingen interne retningslinier for hvordan sådan en kalender skal bruges og i det hele taget for hvordan man omgås og behandler person følsomme oplysninger ?
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:08   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Nej jeg har ikke oplevet at man får kopi af deres kalendere..

Jeg ville helt klart klage også på vegne af alle os andre der ikke kan 'se' at vores personfølsomme data står til fri anskuelse på den måde, jeg dybt rystet og finder det dybt forkasteligt og afsted med en klage fra dig, det helt urimeligt.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:12   #7
Berit1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Berit1234 er ny på vejen
Det er normal praksis at tjekke hinandens kalendere, det er lidt smart når man skal arrangere et møde.

Jeg har altid selv, når jeg har skrevet personfølsomme oplysninger markeret det som privat, hvilket betyder at andre kan se jeg er optaget - men ikke hvad jeg har skrevet.

Jeg har lige tjekket kommunens IT politik - Der står at man IKKE må have personfølsomme oplysninger i kalenderen, medmindre man markerer det som privat.

De henviser til persondataloven.
Berit1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:15   #8
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
husk at tage et billed af skærmen, så du har beviser
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:18   #9
Berit1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Berit1234 er ny på vejen
Jeg har taget et billede - og nu vil jeg gå ind og booke et møde i borgmesterens kalender.

Skal nok skrive hvad han vil gøre for at rette op på problemet.
Berit1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 00:26   #10
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Kunne du ikke gøre din chef opmærksom på dette. Da du selv er kommunal ansat. Man skal da som ansat tænke på hvilken følger det både kan få for borgerne og den ansatte selv.

Hvis de havnere i de forkerte hænder. Vi bliver alle gjord opmærksom på hvor farlig det kan være hvis vi ikke beskytter vore Idenitdet på nettet. Jeg ville blive sur hvis min idenitdet bliver stjålet af en anden.

Det mindre mig faktisk om et brev jeg fik her til weekend. Jeg fik et skema til anmodning om tilbagebetaling af fleksydelsesbirag p.g.a. tilkendelse af pension.

Her er en glimmerene eks. De havde send den rigtig meddeles beskrivelse papir men selv skema var en andens mands navn. Og hvor jeg blev bekendt med hans Idenitdet og omvendt. Vi kan jo ikke alle være sikker på at den person har gode hensigter.

At jeg så kontakt ham og vi fik bytte papirende. Men noget sådan må jo aldrig ske.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 21-06-2010 kl. 00:29.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er nu ansat fleksjobber! mawebbro Jeg har fået job. 20 29-04-2013 09:15
Blive ansat frup Politik og Samfund 1 11-04-2013 22:31
Reformen og offentlig ansat.... Mor27 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 06-03-2012 17:28
Stadig ansat...stop af SDP teamandersen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-02-2012 00:38
Ansat i fleksjob/sygedagpengde? Shy Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2009 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension