K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 08:30   #1
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Lægekonsulent og neuropsykologisk undersøgelse.

Min sag har ligget ved lægekonsulenten i ca 1 måned, hvor efter jeg får den besked, at der mangler en neuropsykologisk undersøgelse.
Jeg er vuderet på en afprøvnings center at jeg kan arbejde 12-15 timer, med mange skåne hensyn. Min sagsbehandler sagde inden hun sendte den til lægekonsulenten, at der ikke skulle flere "afprøninger" til. Men at den skulle forbi lægekonsulenten.
Nu har jeg så fået en tid, men men hvad går sådan en undersøgelse ud på?
Kan man forvente at skulle afprøves igen eller at de vil man skal arbejde flere timer end der jeg er vurderet til.
Og skal sagen tilbage til lægekonsulenten?

jeg er ret forvirret, da dem der har vurderet mig, samt sagsbehandleren egentlig ville jeg skulle søge pension, men jeg vil gerne prøve et flex.

Kan jeg forvente at efter neuropsykologisk undersøgels, at de ikke vil tilbyde mig et flex, og kan jeg også forvente at blive "sat op" i timer.

Håber nogel kan svare på mine spørgsmål.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 09:37   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Forviret ..... Nu skriver du jo ikke noget om, hvad din situation er eller hvad der er sket med dig, og hvis du har gjort det i en anden tråd, er det en god idè at blive i den tråd, så at vi (os andre) lige kan scrolle tilbage og se, hvad du har skrevet før, og så give dig et bedre svar.

Nu kan jeg så huske noget om en bilulykke (tror jeg det var), og jeg mener du har været hos en neurolog.

Jeg kunne så forestille mig, at lægekonsulenten gerne vil have belyst, i hvilket omfang, ulykken har påvirket din arbejdshukommelse m.m. , så du må nok berede dig på at skulle i gennem nogle prøver og lignende; men hvis jeg var dig, ville jeg skrive en mail til sagsbehandler og spørge, hvorfor du skal til den undersøgelse, hvem neuropsykologen er (du skal huske at du faktisk har ret til at vælge mellem 3 neuropsykologer), hvor lang tid den tager,og hvad undersøgelsen går ud på (undersøgelsens indhold).

Hvad resultatet angår, kan det jo selvfølgelig have indflydelse på, hvad kommunen så mener du kan magte, så den kan jeg altså ikke svare på.

Men jeg kan anbefale dig at kigge på http://www.k10.dk/showpost.php?p=75629&postcount=117 , under Psykolognævnets afgørelse i min tråd "Trivalliteratur" , der står hvad jeg måtte igennem på ca. 3 timer ved en sådan undersøgelse.

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 10:23   #3
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
du har ret.

Med hensyn til mis skade. Skal huske til en anden gang at fortsætte i den første tråd

Jeg har ikke fået mulighed for at vælge, jeg er belevt pålagt en og enda 1 times kørsel fra min bopæl.

Jeg ringede til sagsbehandleren og spurgte om jeg selv skulle betale transporen, og så sagde hun bare: Ja, medmindre du ikke selv kan, hvor til jeg svarede, at de er altså ikke mig der har bedt om en der ligge rover 80 km her fra. Og så var der lige pludselig ikke noget problem.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 13:12   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Forviret .... Hmmmm, nu ved jeg jo ikke, hvor i landet du bor; men at du skal køre 80 km for at komme til en neuropsykolog, du ikke selv har valgt, eller har haft mulighed for at vælge ???!!!!

Jeg tager måske helt fejl, hvad jeg håber; men du er vel opmærksom på at nogle kommuner ynder at 'doctorshoppe', ikk' ?

Hvis du ikke oplever, at du kan undslå dig den, af kommunen valgte neuropsykolog, så tag, for guds skyld, bisidder og optager med (du skal ikke oplyse at du optager ) ...

Og skriv den mail, som jeg rådede dig til, og spørg om du ikke kan få en neuropsykolog, der ligger nærmere, hvor du bor, og prøv selv at lede i dit område og kom så med forslag

Er hårdt hængt op af min egen kommune, så jeg håber andre kan gå ind og give dig nogle gode råd

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
Hvad er en Neuropsykologisk vurdering?? Susanne2412 Alt det andet 43 19-04-2011 20:14
Neuropsykologisk undersøgelse Havedammen Alt det andet 7 29-09-2009 15:27
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension