K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2014, 12:18   #511
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære John Klausen.
Lektor

I forbindelse med en artikel http://www.information.dk/505301#comment-899110 i Information er du bla citeret for følgende:

"Statusrapport over svarfrister"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Med venlig hilsen

Peter


Hej Peter.

Fik du et svar fra John Klausen ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 14:37   #512
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, ...

Kære Kio

.... men grundet arbejdsbelastning samt af taktiske grunde, har jeg ladet tråden ligge, da ministeren har svaret mig, at han ikke ønsker at kommunerne skal offentliggøre deres sociale sagsbehandlingsrister på www.borger.dk

Hvilket ellers ville løse problemet med, at embedsfolk, bevidst ikke ønsker at følge Folketingets love, her Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 med skærpelse L117 og Vejledning nr 73 af 03-10-2006.

En gratis og klog samt særdeles fornuftig løsning, som man naturligvis ikke er interesseret i. Magten skal fastholdes hos kommunernes embedsfolk.


Når tiden og overskud kommer igen, har jeg muligvis endnu en forslag på en løsning. Vi får se. Muligvis kræver den hjælp af adskillige medlemmer af k10.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 17:45   #513
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan ham Peter ikke snart holde sin kæft...

...med alle sine påstande om, at de kommunale embedsmænd snyder og bedrager.

Man bliver sgu da træt af at høre de samme påstande år efter år.

Er Peter`s påstande korrekte eller er han fuld af løgn?


ANNO 2014

Spørgsmål, da en bruger på k10, ønskede hjælp.

13.oktober 2014

Til Albertslund kommune.

Jeg har forsøgt, forgæves, at finde de af kommunalbestyrelsen vedtagne og offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Pt søger jeg sagsbehandlingsfrist for ansøgning af vedligeholdstræning iht Servicelovens § 102 samt ansøgning til invalidebil iht § 114.

Kan jeg modtage hjælp til at findes disse, for mig, vigtige sagsbehandlingsfrister.

Med venlig hilsen

Peter

Svar fra kommunens nye afdelingschef.

24.okt 2014 med CC til hele banden af medarbejdere

Kære Peter Hansen

Tak for din mail.

Du ramte lige ned i et ømt punkt, - vi har ikke en let tilgængelig beskrivelse af sagsbehandlingsfrister på vores hjemmeside. Mange af dem er gemt lidt væk i kvalitetsstandarder og lignende.

På baggrund af din henvendelse, vil vi snarest muligt få fristerne lagt let tilgængeligt på kommunens hjemmeside.


Nedenfor ser du svar på dine konkrete spørgsmål:

1. Angående ventetid for vedligeholdelsestræning:

Inden for 10 hverdage efter borgerens henvendelse herom, vil der ligge en afgørelse om berettigelse til vedligeholdelsestræning.

(Korrekt lovligt svar, hvis det er politikerne, der har fastsat fristen)

Indenfor 3 hverdage (oftest 1.dag) derefter kontaktes borgeren for en aftale om en startdato senest 14 dage senere.

2. ang. invalidebiler:

Borgeren får en reaktion på sin henvendelse indenfor 14 dage. Selve behandlingen af bilsager kan variere fra 3 måneder til godt et år.


(Her ser vi dokumentationen på at Peter har ret, afdelingschefen blotter sin egen frække bevidste ulovlighed fordi "fra 3 måneder til godt et år" Guder må vide hvor afdelingschefen har de frister fra? Som er ulovlige og helt privat fremstillet til lejligheden)

Med venlig hilsen

Afdelingschefen XXXXX (som jeg tidligere har overdraget denne tråd, således at hun kunne sætte sig ind i lovgivningen)

For at fuldende denne lille historie, een ud af 98, så kan jeg oplyse, at netop den afdelingschef har jeg personligt hold møde med, sammen med borgmesteren. I en anden kommune hvor afdelingschefen var øverste socialchef

Her oplevede jeg en embedskvinde, som direkte sad og forklarede borgmesteren og mig sine helt private holdninger og fortolkninger af lovgivningen.

Den kommune, som hun forlod, som øverste socialchef, havde ikke og har ikke i skrivende stund opfyldt lovgivningen om sagsbehandlingsfrister.

Når denne, nu afdelingschef forlader sin nuværende kommune, så fortsætter hun i en ny kommune, hvor sociale sagsbehandlingsfrister naturligvis heller ikke kommer til at virke eller opfylde lovgivningen, som Folketinget har vedtaget.

Da Tilsynet ikke gør brug af sin sanktionsret kan en sådan embedskvinde fortsætte i al evighed, til skade for retssikkerheden.

Vrede hilsner

Peter som muligvis ikke er fuld af løgn?

Sidst redigeret af phhmw; 17-11-2014 kl. 17:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 20:22   #514
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan jo undre sig over hvorfor man har lavet den lovgivning....og hvorfor man har tilsynet med kommunerne...

Lovgivningen bliver ikke overholdt...

Tilsynet gør intet ved det...

Det giver selvfølgelig et billed af at der er styr på tingene....lige som det at man har en ankestyrelse....men kan det virkelig være alt?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 20:10   #515
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Folketingets ombudsmand har været lidt efter Københavns kommune

De overholder til stadighed ikke de frister de selv laver og sætter op

Citat:
Myndigheder bør overholde og revidere frister for sagsbehandling
30. marts 2015
Venter man på svar fra kommunen i en socialretlig sag, har man ikke kun krav på så hurtig sagsbehandling som muligt, men også på at vide, hvor lang tid man skal regne med at vente.

Disse grundlæggende regler har ombudsmanden netop understreget over for Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Det sker i forbindelse med, at han har undersøgt og kritiseret kommunen for manglende overholdelse af den udmeldte sagsbehandlingsfrist i sager om dækning af udgifter til tandbehandling mv. Ombudsmanden kritiserer også, at kommunen ikke har revideret fristen.

”På det socialretlige område skal kommunerne offentliggøre, hvor lang tid de forventer, at det tager at behandle sagerne. Det har man som borger krav på at vide. Og disse frister skal være realistiske. Viser det sig, at en kommune over en vis periode ikke har kunnet overholde fristerne, heller ikke efter ændring af arbejdsgange mv., er kommunen naturligvis forpligtet til at revidere dem”, siger ombudsmand Jørgen Steen Sørensen.

Kommunen overholdt ikke egne frister

På baggrund af en konkret klage rejste ombudsmanden på eget initiativ en undersøgelse af Københavns Kommunes overholdelse af sagsbehandlingsfrister i sager om hjælp til tandbehandling og tandpleje mv. Undersøgelsen har bl.a. afdækket, at kommunen gennem længere tid ikke har kunnet overholde de frister, som kommunen efter retssikkerhedsloven har fastsat for disse sager. F.eks. var fristen på seks uger kun overholdt i 30 pct. af de sager om tandbehandling, der var modtaget i november 2014.

Ombudsmanden kritiserer, at overholdelse af navnlig fristen for sager om tandbehandling ikke er forbedret i perioden fra juni 2014 og frem til november 2014, heller ikke efter at Socialforvaltningen i august 2014 iværksatte forskellige tiltag for at nedbringe sagsbehandlingstiderne. Ombudsmanden har bl.a. henvist til, at der gælder et særligt princip om hurtighed, når kommunerne behandler sociale sager.

Ombudsmanden har også kritiseret, at Socialforvaltningen først den 17. december 2014 – efter at han havde rejst sagen – har fremsat forslag til justering af fristen for behandling af sager om tandbehandling.
Læs mere her http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...idere_frister/

Eller se Ombudsmandens udtalelse her http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...r/2015-10/pdf/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 20:29   #516
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Obligatoriske sagsbehandlingstider på det sociale område på kommunernes hjemmesider.

Karina Adsbøl, DF har fremsat følgende B-forslag B-128 bla.efter samtaler med mig, som repræsentant for k10.

Det skal Karina have tak for.

http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem/DFKAAD.aspx

B 128 Forslag til folketingsbeslutning om obligatoriske oplysninger om sagsbehandlingstider på det sociale område på kommunernes hjemmesider.

http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20141...om_fremsat.pdf

Forslag til folketingsbeslutning om obligatoriske oplysninger om sagsbehandlingstider på det sociale område på kommunernes hjemmesider.

Folketinget pålægger regeringen inden udgangen af 2015 at sikre, at det bliver obligatorisk for kommunerne at oplyse om sagsbehandlingstiderne på det sociale område på deres hjemmesider.

Bemærkninger til forslaget

I dag er der ikke krav om, at fristerne offentliggøres på kommunens hjemmeside. Nogle kommuner anvender hjemmesiden til at offetliggøre fristerne, men ikke alle gør det, idet kommunerne også kan vælge andre metoder til at informere borgerne om sagsbehandlingsfristerne.

Det vigtige i den sammenhæng er, at borgerne kan orientere sig om kommunens serviceniveau på området, og hvor lang tid de kan forvente i forhold til sagsbehandlingsfristerne på det sociale område.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 21:47   #517
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja vi får desværre nok aldrig samlet de frister et sted...feks borger.dk...

Men det er da et skridt i den rigtige retning hvis de SKAL have dem på deres egen hjemmeside...

Næste problem bliver så at folk sikkert ikke vil kunne finde dem på siderne...eftersom der er mange steder de vil kunne gemme dem eller som nu konstant skifte siden ud så man ikke vil kunne bruge et fast link til fristerne..

De er bare ikke interesseret i at offentliggøre deres frister...sikkert fordi de ved at de ikke overholder dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 12:16   #518
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mail til Folketinget`s Ombudsmand

Til Folketingets Ombudsmand

CC.: Formand for KL, Kommunernes Landsforening, Karina Adsbøl, DF MF, Karina Lorentzen Dehardt, SF MF, Ulla Kusk, DUKH og andre interessenter samt offentliggørelse.

VEDR.: Kommunernes manglende evne og lyst til at implementere Retssikkerhedslovens §3 stk.2 samt Tilsynet`s manglende brug af sanktioner.


Den 1.juli 1998 vedtog Folketinget bla Retssikkerhedslovens §3 stk.2

2009 vedtog Folketinget, på min foranledning, en skærpelse L117 af samme, med retsvirkning pr. 2010: http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

L117 præciserede, at sociale sagsbehandlingsfrister skal vedtages og offentliggøres af kommunalpolitikerne og ikke embedsmænd/kvinder, alt efter hvor travlt disse har eller hvilket humør disse er i, den pågældende dag.

De sidste 11 år har jeg personligt anmeldt ca 38 forskellige kommuner til Tilsynet og fået medhold i samtlige anmeldelser.

Erfaringerne siger, at når en kommune tvinges til at overholde §3 stk.2 retter kommunerne ind i en kort periode, hvorefter embedsmænd igen forsøger at tilrette frister og teksten i de offentliggjorte frister på en sådan måde at borgeren påny bliver stillet over for manglende retssikkerhed.

Den nuværende minister for området ønsker ikke, som foreslået af undertegnede, at samtlige kommuner skal offentliggøre deres sagsbehandlingsfrister på www.borger.dk

2015 er der fremsendt et beslutningsforslag B-128 af Karina Adsbøl, DF, omhandlende at kommunernes skal offentliggøre deres politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister på kommunernes hjemmeside: http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20141...om_fremsat.pdf

27.marts 2015 udtaler Ombudsmanden følgende: http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...r/2015-10/pdf/ samt http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...idere_frister/

Med kopi bla til den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening: "Til orientering har jeg endvidere sendt en kopi til
Kommunernes Landsforening
."

Hertil kan jeg oplyse, at netop formanden for KL er meldt til Tilsynet pga manglende og direkte ulovlige oplyste sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 i sin kommune, hvor denne foruden er formand for KL også er borgmester. Borgmesteren/formanden er adskillige gange blevet gjort opmærksom på disse ulovligheder dog uden lyst til at rette op på disse. Både formanden for KL og borgmesteren i samme person ønsker ikke at rette op på ulovlighederne.

Nøjagtig samme procedure, som den tidligere formand for KL også borgmester i egen kommune, som havde ulovlige sagsbehandlingsfrister, bekræftet af formanden for samtlige socialchefer i Danmark.

Ombudsmanden udtaler og påstår bla: "Der er ikke særlige sanktionsregler knyttet til § 3. Det er oplagt, at hvis en kommune eller en amtskommune ikke fastsætter en frist, vil dette være i strid med loven."

Denne påstand er ikke korrekt!

Tilsynet oplyser:

"I helt særlige tilfælde kan vi anvende sanktioner over for kommunerne eller regionerne, men der sker meget sjældent." http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5796

Politikere/ministeren oplyser til vælgerne:

"Hvis din kommune ikke fastsætter disse overordnede frister, der er krav om i loven, kan du rette henvendelse til de kommunale tilsynsmyndigheder. Tilsynet kan herefter sætte ind med forskellige sanktioner, hvis de finder, at kommunen ikke har overholdt loven.

Med venlig hilsen

Eva Kjer Hansen (socialminister 2005)
"

Den nuværende minister udtaler:

"Mange borgere søger i dag information om deres kommune på kommunens hjemmeside, og jeg mener på den baggrund, det kan være hensigtsmæssigt, at kommunerne offentliggør deres sagsbehandlingsfrister der, som det oftest er tilfældet. Derfor har jeg ikke aktuelle tanker om ændring af de gældende regler offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister.

Min kalender tillader desværre ikke et møde, men jeg har noteret mig dit forslag om en ændring af reglerne så kommunale sagsbehandlingsfrister skal offentliggøres på borger.dk.

Med venlig hilsen

Manu Sareen
"


Denne forskellige rettede opfattelse og fortolkning er netop den svage borgers dilemma, med total manglende retssikkerhed.

Problemet er, at de kommunal embedsmænd/kvinder i det daglige har besluttet at vægte Retssikkerhedslovens §3 stk.2 meget lavt.

Embedsmænd/kvinder udmelder ofte selv deres personlige sagsbehandlingsfrister til borgerne. Alt efter hvor travlt de har eller hvilket humør de er i. Hele tiden og konstant er det en kamp for den svage, dels at få oplyst sin sagsbehandlingsfrist, dels af få fristen til en afgørelse overholdt.

Her findes naturligvis dokumentation for disse mine påstande.

Derfor vil vi også i fremtiden se sagsbehandlingstider på 1 - 2 - 3 år på eksempelvis gen-ansøgning af invalidebil iht Servicelovens §114 til scleroseramte, uden gangfunktion.

Dette til trods for, at Folketinget har tilladt brug af "Tro- og love"-erklæringer foranlediget af tidligere minister Benedikte Kiær:

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...04/1234199.pdf

De 98 kommuner er bemærkelsesværdig kreative, nåd de bevidst skal omgå lovgivningen. Dokumentation for denne kreativitet dokumenteres her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Et lille eksempel:

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag: 0 - 6 måneder.

Sagsbehandlingsfrist (forudsat at alle nødvendige oplysninger er til stede for at kunne træffe en afgørelse)
"

Små ændringer i den offentliggjorte tekst, som sætter §3 stk.2 ud af spillet. Lovgivningen siger tydeligt, at inden for den offentliggjorte frist skal der normalt være truffet en afgørelse.

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 10:55   #519
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsen og KL-krokodilletåre

Kære Brian Siggaard, Chefkonsulent KL.

CC.: offentliggørelse, A4, Tilsynet, formanden for KL samt andre interessenter.

VEDR.: Ankestyrelses lange sagsbehandlingstider http://www.ugebreveta4.dk/syge-og-le...NDQ4&aid=20036

Jeg hæfter mig ved dit navn i artiklen om lange ventetider, i dette tilfælde ved Ankestyrelsen. Derfor denne mail.

Gennem 11 år har jeg beskæftiget mig med disse lange ventetider, som du selv nævner er skadelige i enhver henseende.

Der findes forskellige frister, også kaldet sociale sagsbehandlingsfrister, iht. Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Der findes lovbundne frister.

Der findes servicefrister.

Ankestyrelsen har servicefrister, hvor embedsmænd selv kan fastsætte disse, alt efter hvor travlt der er i afdelingen. Disse frister kan udsættes.

Så findes der lovbundne sagsbehandlingsfrister, hvor Folketinget fastsætter disse. Eksempelvis 10 kalenderdage på ansøgning om aktindsigt.

Så findes der sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2, som blev vedtaget af Folketinget tilbage i 1998 og skærpet i 2009, iøvrigt på min foranledning. L117 http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Hvor det blev præciseret, at disse vigtige sagsbehandlingsfrister, skal vedtaget af flertallet i de 98 kommunernes kommunalbestyrelser og efterfølgende offentliggøres. En kommunes serviceniveau.

Embedsfolk, socialrådgivere etc skal komme til en afgørelse inden den offentliggjorte politisk vedtagne sagsbehandlingsfrist.

Undtagelsesvis kan embedsfolk, socialrådgiveren udsætte en afgørelse, imod at borgeren skriftligt modtager en ny sagsbehandlingsfrist, hvis der undtagelsesvis mangler oplysninger til sagen.

Men så møder vi den dobbelt moralske verden, hvor kommunerne misbruger disse sagsbehandlingsfrister, altid til kommunens fordel.

Her ser vi kommuner der misbruger ankesystemet og giver afslag i en given sag, for at forhale sagen. Ankestyrelsen har jo lange service sagsbehandlingstider. Så går tiden jo med det og en økonomisk udsættelse til næste budgetår er jo til embedsmænds fordel.

Ulovligt og forkasteligt.

Når så også den nuværende formanden for den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening deltager i disse ulovligheder, så kan man vel godt kalde dine tåre for krokodilletåre, helt uden betydning for borgerne?


Din nuværende øverste politiske chef er netop meldt til Statsforvaltningernes Tilsyn, nøjagtig som din tidligere politiske chef, fordi at den kommune som formanden er borgmester i, offentliggøre ulovlige sagsbehandlingsfrister. Helt bevidst og uden lyst til at rette op på ulovlighederne.

Dokumentation: https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Du kunne afprøve din egen personlige kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister, så får du syn for sagen. Prøv at finde din sagsbehandlingstid for GEN-ansøgning til invalidebil iht Servicelovens § 114.

På den måde har embedsfolk delvis overtaget magten fra politikerne ved at tage deres personlige mening med på arbejde og selv fastsætter hvilken sagsbehandlingstid en svag borger skal have. Helt i strid med hvad Folketinget ønsker.

Skulle du have lyst til at følge disse ulovligheder fremover, finder du alt dokumentation her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Her vil du også finde Tilsynets afgørelse over din politiske chef`s ulovligheder. Tilsynet har også servicefrister, så der kan gå lidt tid med afgørelsen. Helt op til 1 år eller mere.

Tilsynet har sanktionsmuligheder, men bruger dem ikke i sociale sager. Her finder vi muligvis årsagen til bevidste ulovligheder.

Nøjagtig, som den scleroseramte kvinde, uden gangfunktion, der GEN-ansøgte om udskiftning af sin 11 år gamle invalidebil, der måtte vente 2 år 7 måneder bare på en afgørelse. Dertil skal tillægges indkøb, indretning og syn = 3 år tog det.

Gode folketingspolitikere forsøger også at løse problemet med den manglende retssikkerhed:
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20141...om_fremsat.pdf

Med ønsket om et fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 14:28   #520
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tilsynet afviser min anmodning om ulovligheder i Kalundborg kommune

Hvor de sociale sagsbehandlingsfrister er ulovlige.

Kalundborg kommunes ulovlige sagsbehandlingsfrister:
https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Statsforvaltningen skriver til mig:

"Du oplyser, at Kalundborg kommune ikke har opfyldt sin forpligtigelse i retssikkerhedslovens §3 stk.2, om at fastsætte og offentliggøre frister for sagsbehandlingen på det sociale område.

Statsforvaltningen har besluttet ikke at rejse en tilsynssag, da vi ikke finder grundlag for at antage, at en nærmere undersøgelse, af sagen ville føre til en konstatering af, at Kalundborg kommune har overtrådt den i lovgivning, som Statsforvaltningen påser overholdelse af"


Dette til trods for, at embedsmændene har fået leveret følgende, fra Kalundborg kommunes hjemmeside:

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag: 0 - 6 måneder."

Således beskytter man KL, Kommunernes Landsforening`s formand Martin Damm, V borgmester i Kalundborg kommune og deres helt tydelige ulovlige sociale sagsbehandlingsfrister.

Så er der kun Folketingets Ombudsmand og politikerne tilbage.

Hvilken uvidenhed fra juristerne i Tilsynet. Eller??????

Hilsen Peter

PS jeg har forgæves forsøgt at ringe til pågældende jurist i Statsforvaltningen, uden succes, da der er 35 minutters ventetid og en beklagelse over at de kun er 35 medarbejdere til over 1000 henvendelser i døgnet. Godt man ikke arbejder i Tilsynet.

Sidst redigeret af phhmw; 07-04-2015 kl. 14:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension