K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2008, 09:16   #51
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Se det nye medlemsblad www.ryk.dk hvor det nævnes at Velfærdsminister Karen Jespersen har nedsat et arbejdsudvalg der skal se på nye regler omkring invalidebil.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 15:10   #52
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej med jer.Nu prøver jeg at spørge herinde jeg har lige købt en ny bil,med automatgear,da jeg ikke er "syg" nok til en trivselsbil, tror jeg.Jeg har slidgigt i ryggen og nakken og skulder (højre) og konstante smerter.Jeg har søgt om et drejesæde til bilen, som skulle gøre at jeg nemmere kan komme ud og ind.Jeg har også kontaktet kommunen om tilskud til automatgear.Har så fået et brev jeg skulle tage med til lægen, da jeg skal have lavet en motorattest,men det synes min læge var noget mærkeligt noget.Jeg har haft kørekort i over 30 år.Jeg har læst at man kan få bevilget støtte til aut,hvis man har en påtegnelse i kørekortet fra politiet,eller hvis ens helbred ikke er så godt,og i og med at jeg har en meget dårlig skulder og ryg,troede min læge og jeg at det var det,ikke at jeg mere eller mindre skal have nyt kørekort.Er der nogen herinde der kan hjælpe ?så jeg kan finde ud af om det er sagsbehandleren der vil køre mig træt, så jeg ikke orker at fortsætte.
mange hilsener Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 18:47   #53
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Sanne52

Så vidt jeg har forstået på min ergoterapeut, der har med bilansøgningen at gøre, kan du kun søge om støtte til automatgear, hvis du har påtegninger i kørekortet, altså hvis politiet kræver det.
Det var det hun sagde til mig, jeg kunne søge hvis jeg fik denne påtegning og det blev et nej til invalidebil/trivselsbil.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 19:08   #54
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
hejsa.
Jeg har en påtegnelse i mit kørekort der sigerat jeg skal køre med automatgear,og er derfor også bevilliget invalidebil/trivsel med automatgear. Jeg har også været forbi en motorsagkyndig som min læge henviste mig til....

KH Sara
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 13:09   #55
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Opdatering

Så kom der brev fra politiet.
Kan ikke finde ud af, at scanne den ind, så jeg går igang med tastaturet

xxxxx xxxxxxx

De har i forbindelse med Deres ansøgning om fornyelse af kørekort til almindelig personbil af leveret en lægeattest, hvoraf det fremgår, at De lider af sygdom eller deformitet i bevægeapperatet.

På grundlag af oplysningerne i lægeattesten har sagen været forelagt embedslægen, der har afgivet udtalelse i sagen.

Til bedømmelse af om kørekort kan udstedes, eller skal udstedes med særlige vilkår,er det bestemt, at De skal aflægge en vejledende helbredsmæssig køretest hos politiet, jfr. Kørekortbekendtgørelsens §53 stk. 1, der er vedlægt i kopi.

Som følge heraf er sagen fremsendt til politiets bilinspektør Amor Amorsen, Rigspolitiets Færdselsafdeling i Aalborg. Bilinspektøren vil vurdere, hvilket indhold køretesten skal have. Når Bilinspektøren har fremsendt sin udtalelse hertil, vil De modtage en orientering om, hvordan De kan bestille tid til køretesten. De skal derfor ikke foretage Dem yderligere, før De modtager brev fra os.

En vejledende helbredsmæssig køretest vil normalt indholde kørsel i normal trafik, men er ikke så omfattende som en almindelig køreprøve eller en kontrollerende køreprøve. Testens formål er hovedsageligt afprøvning af fysisk egnethed og/eller psykisk og åndelig egnethed som fører af et motorkøretøj.

Såfremt De under testen udviser manglende kundskaber eller manglende færdigheder af væsentlig betydning for evnen til at køre bil, kan det medføre, at De bliver indkaldt til en kontrollerende køreprøve, jfr. kørekortbekendtgørelsens §75.

Testen er gebyrfri.

Såfremt De har bemærkninger til de oplysninger og udtalelser, der foreligger, bedes disse fremsendt hertil inden 10 dage fra dags dato.

De kan endvidere klage over afgørelsen. En eventuel klage kan indgives til Rigspolitichefen, Færdselsafdelingen, Ellebjergvej 52, 2. 2450 København SV. Fristen for at klage er 4 uger fra dags dato.

Venlig hilsen

xxxxxxxxxxxx

Kørekortbekendtgørelsens §53, stk. 1:
"Politiet kan i forbindelse med erhvervelse og fornyelse af kørekort kræve, af afsøgeren aflægger en vejledende helbredsmæssig køretest til bedømmelse af, om kørekort kan udstedes eller eventuelt skal udstedes på særlige vilkår. En sådan køretest kan endvidere kræves afholdt med henblik på at afgøre, i hvilket omfang en kørekortindehaver fortsat kan bevare sin føreret helt eller delvis, jf. §76. Politiet kan forlange, at ansøgeren eller kørekortindehaveren stiller et køretøj til rådighed, der er godtkendt til øvelseskørsel til rådighed."


Det er dem selv der har skrevet "til rådighed, der er godkendt til øvelseskørsel til rådighed." der krølllede min tunge lidt, da jeg læste det højt for manden.

Nå men så må jeg jo bare vente igen, det er jeg efterhånden ved, at være vant til.

Det ser jo ud til i brevet, at jeg kan blive tvungen til, at leje/låne en køreskolebil, hmmm hvordan gør jeg lige det, spørger en kørelærer? gad vide hvad det kan komme til koste?

Jeg troede faktisk jeg fik tilsendt en tid på hvornår jeg skulle ud og køre, men jeg forstår det sådan, at jeg selv skal bestille en tid.

Nå men det bliver spændende at se, hvad ham der Amor Amorsen (gad vide om han skyder med bue og pil ) finder på at testen skal indeholde. Bare det ikke bliver en paralelparkering, dem hader jeg.

Det var så det i denne omgang, vender frygtelig tilbage med næste afsnit, når det er skrevet


Stoktoft (invalidebilsansøger af 1. grad hi hi phhmw)
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 16:03   #56
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Talking Det går godt nok stærkt nu

Ja, så er der allerede nyt igen.
Her er det nyeste brev fra politiet.

xxxxx xxxxx 23. september 2008

Ved skrivelse af 15. september 2008, blev De gjort bekendt med, at politiet har besluttet at indkalde Dem til af aflægge en vejledende helbredsmæssig køretest.

Vi har nu modtaget udtalelse fra politiets bilinspektør Amor Amorsen, Rigspolitiets færdselsafdeling i Ålborg. Han har vurderet, at køretesten vil tage ca. ½ time.

De kan ringe til køreprøvesagkyndig Per Horn - Holstebro om 5 hverdage fra dags dato på tlf.ne. 114 - lokal nr. xxxx for at bestille tid til køretesten.Køretesten bedes bestilt inden 3 uger.

De må forvente, at der kan være en ventetid på ca. 3 uger for afholdelse af køretesten.

Til prøven, der er gebyrfri, skal De stille med Deres egen bil.

Såfremt De ikke bestiller tid til køretesten, vil Deres førerret i medfør af kørekortbekendtgørelsens § 71, stk. 1 blive inddraget.

Med venlig hilsen
xxxx xxxxx

Kørekortbekendtgørelsens § 71, stk. 1:
"Politiet kan efter bestemmelserne i dette kapitel inddrage førerretten, hvis betingelserne for at erhverve kørekort ikke længere er opfyldt.

Citat slut.

Hm tælle tælle, dags dato må så være tirsdag d. 23. september 2008, så 5 hverdage, det må blive, onsdag, torsdag, fredag, mandag og tirsdag, altså så kan jeg vel bestille til hos ham køreprøvesagkyndigen Tirsdag, nu begynder der da at ske noget, gad så vide om kommunen kan arbejde ligeså hurtige efterfølgende, når de får resultatet af testen.
Ej nok ikke, men så langt så godt.

Jeg begynder allerede at være lidt spændt, bare jeg ikke laver en kanon brøler, det er sgu da lidt siden jeg tog kørekort.
Hi Hi jeg skal sgi da vist ha' vasket og støvsuget bilen inden.

Nå, det var det for den 25 øre.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:36   #57
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen dog, stoktoft -det lyder da positivt -trods alt, nu kører det, næsten

held og lykke med det hele og jeg er sikker på at det klarer du i fin stil
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 14:08   #58
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Tak for tilliden Buster

Jeg har det bare så svært med sådan noget, bliver sq en lille smule nervøs, men hvad det skal nok gå, det er jo ikke en køreprøve, han skal jo bare se hvordan kadaveret virker i en normal bil.
Og som birdie56 sagde til mig, ham sagkyndigen er sikkert ganske flink

Hvad mon der så skal ske bagefter, når ergoterapeuten har fået hans udtalelse? Skal jeg så ha' lavet den gangtest, som jeg har hørt om, det er vist nok noget der ligger i samtaleskemaet, hvor der er en masse andet man skal svare på, som skal laves sammen erpoterapeuten? Mon det er det der kommer bagefter?

Hm lidt rodet kan jeg godt se, men jeg er sgi'me ved at være spændt nu, hva' nu, hva' skal der nu ske, er jeg snart færdig, skal vi så ud og kigge på bil, hva' hva' hva', uh går den igennem eller hva'?
Har sommerfugle i maven.

Kærlige weekendhilsner fra en spændt

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 10:40   #59
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Her er lidt jeg har fundet på Ryk's hjemmeside.

http://ryk.dk/raadgivning/love-regler/1219

Scroll ned til ca. 178 så er der noget om gangdistance, som er lidt en hovedfaktor for om man er berettet til støtte til køb af bil.
Dette fordi jeg er blevet spurgt, om gangtesten virkelig findes.

Hvis du er igang eller påtænker at søge om bil, er ryk.dk et godt sted at finde en masse bekendtgørelser og §'er, jeg fortæller jo kun om sagsgangen i min kommune, den kan jo være anderledes i andre kommuner.

Tak fordi I følger med Har tænkt på om I kan bruge det til noget.
Er der noget I vil vide, skal jeg prøve at svare, eller finde svaret.

God weekend

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 13:06   #60
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stoktoft det er jeg helt sikker på at der er nogen der kan , jeg søger ikke selv bil men har en veninde der gør og ved at hun følger godt med her, hendes situation er lidt speciel idet hun fik bevilliget en men inden den blev leveret blev hun fyret fra sit fleksjob og så trak kommunen den tilbage ...

Så den ligger lige nu i ankenævnet men hun læser livligt med her, og jeg gør også selv om jeg ikke lige har brug for det pt
(det ved jeg at jeg ikke har det siger kommunen selv he he )

Så skriv endelig videre
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension