K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2009, 10:09   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Omskrivning af ressourceprofil?

Hej kloger hoveder!

Jeg har selv skrevet min RP. Nu er jeg blevet i tvivl om min socialrådgiver omskriver denne, således at formuleringerne bliver hendes egne.

Ved I om hun gør det?

Når beslutningen om FP træffes, gøres det da på baggrund af alle akterne i ens sag, eller samler ens socilarådgiver alle de relevante informationer under en hat, eller hvordan kommer det til at foregå?

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 10:31   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej kathrine

hm, OM sagsbehandleren omformulerer, ja det kan jo være svært at vide

Men jeg vil råde dig til ikke at underskrive denne når du leverer den tilbage til sagsbehandleren evt med et lille sagligt skrift om at du nu har lavet denne men ej underskrevet.

Grundlæggende skal en RP laves i samarbejde med borgeren og denne danner jo grundlag for alt i sagsgangen -også afgørelser truffet af kommunen!(dvs også en indstilling til ftp fx)

Dvs jeg ville gøre opmærksom på at du nu afventer den endelige RP, altså sagsbehandleren skal tjekke op på denne OG evt tilføje -og så skal du have den igen for at godkende den -hvis du nu er enig, husk det!

Borgeren har ALTID ret til at udtale sig i sin egen sag

Kort sagt, vil det jo være det samme som hvis du satte din underskrift på en blankocheck uden at vide hvor stort beløbet vil blive når vedkommende får den i hånden

Forsøger med alt mig "ævl" at sige at du ALDRIG skal skrive noget under på forhånd uden at vide det eksakte indhold!
Loven siger jo også at du skal partshøres.

Ang ftp ja, så er det entydigt sagsbehandleren der UDVÆLGER de papirer han/hun synes er relevante for sagen.
Hvis jeg var dig -når du når så langt i forløbet-ja, så ville jeg sikre mig at ALT man ønsker skal med også er der.
Husk, du har ret til at vide hvad der ligger af dokumentation i sagen om dig

Hm, du har formodentlig løbende aktindsigt?

Håber mit svar kan bruges til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 10:48   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
kan man smide de gamle profiler du har jo et par stykker ,det svæet at få dethele med under samtalerne så der står faktisk någet er ikk er kommmert med i en anden profil hvor længe efter kan man komme med tilføjlser til sin profil ?
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 12:46   #4
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hejsa!

Tak for svarene.

Jo, Buster - jeg er helt med! Jeg har ikke underskrevet noget (endnu) men blot afleveret RP, som jeg selv har skrevet.

Jeg har aktindsigt, og derfor undrer det mig, at de fx ikke har fremsendt lægekonsulentens bemærkning til min speciallægeerklæring. Det burde de vel have gjort ?!

KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2009, 17:22   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, den var straks lidt sværere for mig at svar på for- som du måske ved-ja, så var der intet i min mands sag der forløb som det burde have gjort!

-men kan sige så meget at:
langt de fleste herinde hvis nok får lægekonsulentens udtalelser indflettet i RP -ikk?

Personligt måtte vi højere op i hierakiet for at få svar på HVILKE papirer lægekonsulenten havde udtalt sig på -igen, det er sagsbehandleren der egenrådigt bestemmer hvilke papirer der fx ryger videre til lægekonsulenten!
Dvs, hvis din sagsbehandler IKKE har sendt speciallægeerklæringer videre(havde min mands sagsbehandler ikke, da der aldrig var blevet indhentet nogen trods ADSKELLIGE opfordringer!) -ja, så har vedkommende måske aldrig set andet end måske din sygemelding!

Hvis jeg var dig -og da du har aktindsigt -ja, så ville jeg skrive til sagsbehandleren og udbede mig udtalelsen fra denne og evt, hvis du ikke kan få denne ja, så må du højere op

Håber det kan bruges til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2009, 09:12   #6
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Ok, tak - det lyder godt Buster!
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension