K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 14:27   #21
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har netop modtaget brev med mulighed for foretræde for pensionsteam

med mulighed for 15 min møde til at belyse min arbejdsevne står der

jeg magter ikke at deltage, har skrevet alt omkring dette i ressourceprofilen .


når de skal tage stilling til førtidspension efter de gamle regler hvordan er det så med arbejdsevnen ???????

går man ud fra de nye regler med 2-4 timers flex eller skal man forholde sig til det med de gamle flexregler 12 timer ??????


eller hvordan er det ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 14:50   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er de gamle regler.. men under de gamle regler blev der også tilkendt flex ned til 5-6 timer..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 15:24   #23
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er de gamle regler.. men under de gamle regler blev der også tilkendt flex ned til 5-6 timer..
ja 5-6 effektive timer med 50 % arbejdsevne flexjob 12 timer går jeg ud fra

og arbejdsgiveren har så fået 2/3 tilskud
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 16:04   #24
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Kan sagtens følge dig i, at du ikke orker fortræde - det gjorde jeg heller ikke.
Jeg valgte i stedet for at holde et telefonforetræde, hvor jeg efter aftale ringede til den person, der havde sendt brevet og som er medlem af pensionsnævnet. Hun nedskrev så mine kommentarer, sendte dem siden til mig og tog dem med på mødet...

Dog fik jeg aldrig rigtig sagt noget, der ikke i forvejen var nævnt af mig selv i ressourceprofilen, men havde det godt med den sikkerhed i at gentage det igen, igen, så jeg var sikker på, at lige netop dette også blev vægtet.

Om det gjorde en forskel ved jeg ikke, men jeg stod i hvert fald tilbage med følelsen af, at jeg nu havde gjort, hvad der var muligt.

Muligheden for telefonfortræde var noget de selv foreslog, da jeg sagde, jeg ikke havde kræfterne til selv at møde op, men om alle kommuner gør, ved jeg ikke.

Så spændende hvordan det kommer til at gå - har jo fulgt din sag herinde og krydser, hvad jeg har for, at du endelig vil kunne få lov til at være syg
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 16:34   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
søsser98, hvis du ikke orker at deltage, så lad være, der kan være både for og imod det ene eller det andet. Hvis du f.eks kan stille op der kan du vel også stille op på et arbejde, i et ressource forløb osv. Hvis jeg var dig ville jeg lade være, men det er naturligvis meget personligt.

Held og lykke, vi er rigtigt mange der krydser fingre for dig.

Og til web - påsken er ovre, foråret er stærkt på vej
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 16:51   #26
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Tak for I krydser fingre for mig det er jeg glad for og det er uvuderlig med denne side til hjælp til os alle med vores spørgsmål og frustrationer når vi som mange af os er låst fast i hjemmet grundet sygdom.

Jeg har meddelt min SB at jeg ikke magter at deltage i mødet da mine nerver er tyndslidte og at det er for stor en belastning for mig at møde op til kl 9 om morgenen da jeg så ville skulle op meget tidlig op og have hjælp fra hjemmepleje mm
(jeg fungere ikke tidlig på dagen med mine lunger og er meget lang tid om at få dagen igang)
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 17:10   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super Søsser98, du kunne sikkert have undladt en forklaring, men sådan er vi jo så mange der gerne vil når vi alligevel ikke kan.

Dvs. at i morgen kommer din sag for PN, mon så din sbér kan ringe til dig samme dag og fortælle udfaldet?

Jeg har ikke de 2 gange jeg er blevet indstillet fået tilknyt min sbér, så svaret blev som oftest sendt dagen efter mødet med modtagelse dagen efter...

Vi krydser videre og jeg håber at du hører fra din sbér med svar. Jeg var heller intet uden K10 med start 2009 da jeg stod mellem fleks og pension. Her blev jeg overbevist om hvilken vej var den rette for mig. Jeg skylder det så meget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 17:33   #28
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Nej min sag kommer for på Tirsdag d 16
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 17:12   #29
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
håber virkelig snart alt dette er ovre, er idag blevet kontaktet af handicapafd de er indstillet på at lave en trappelift i min bolig , men de vil lige afvente og høre ang pension først , fordi at hvis jeg skal forblive på kontanthjælp størrelsen for ydelse ved flexjob og ikke har noget flexjob så bortfalder min § 34 og så kan jeg ikke bo her og de kan heller ikke finde noget andet jeg kan bo i hvis jeg mister knap 2100 kr i måneden for så billige boliger er der ikke her oppe nordpå .

Bilteam afventer også afgørelsen da de ikke mener jeg kan betale bil på kontanthjælp

så helledusse da ingen pension vil skabe stort kaos

jeg håber på Pension for så får jeg bla mulighed for at flytte til en langt bedre egnet bolig.(uden trappelift)

men der er lang tid til tirsdag og ved jo ikke om jeg får svar denne dag SB har ikke svaret på min mail om han vil ringe eller sende mig svaret samme dag
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 17:44   #30
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Kan sagtens forstå dig - det har på alle måder konsekvenser for dig...

Hvis din sagsbehandler ikke når at svare dig inden tirsdag, kan du jo vælge at ringe til socialfagligt udvalg (eller hvad det nu er de hedder, dem der afgør pensioner) - i min kommune har jeg hørt om flere, der har ringet direkte til dem den dag sagen skulle for.
Ellers bliver bliver ventetiden jo uendelig lang, da det jo ikke er sikkert brevet sendes samme eller næste dag. I mit tilfælde gik der næsten en ugen, inden brevet lå i postkassen - havde så fået mail fra sagsbehandler samme dag, den blev afgjort, så det var ikke noget problem
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på foreliggende grundlag mookmik Spørgsmål ang fleksjob 6 14-09-2013 19:54
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
førtidspension på foreliggende grundlag ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-11-2010 10:39
Førtidspension på det foreliggende grundlag ADHD- Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-11-2010 14:46
Søg fleksjob på det FORELIGGENDE grundlag zuza Nyt om loven 2 19-06-2010 01:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension