K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2013, 01:48   #1
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Er så frustreret )-:

Ja jeg ligger bare søvnløs af bekymring over hvad der skal ske )-:
Jeg er blevet varslet afslag på en ftp.. Har så 8 dage til,at komme med bemærkninger i,men tror bestemt ikke på det gør nogen forskel for mig mht den endelige afgørelse..
De skriver,at jeg ikke skal sendes ud i arbejdsprøvning før jeg er i rette behandling for mine lidelser som er angst,ADD og personlighedsforstyrrelse.. For snart 2 år siden startede vi "behandling" for angst i form af fobiskole.. Har så efterfølgende fået medicin for angsten og add'en.. Jeg tåler desværre ikke medicinen så det måtte jeg stoppe med igen.. Havde i øvrigt ingen virkning,tværtimod...)-:
Mit forløb på fobiskolen gav mig heller ikke meget..
Jeg er på kontanthjælp,samlevende med 3 fælles børn.. Min kæreste arbejder og tjener ca 15.500 kr udbetalt md, jeg har 9300 kr udbetalt i kh... Med store boligudgifter,bil,forsikringer osv osv så har vi ikke det store overskud i vores økonomi...
Vi er jo så,så fantastisk heldige og blive ramt af denne hersens totalt geniale og gennemtænkt kontanthjælpsreform...
Jeg falder så fra 139?? Kr til 8051 kr... Heraf betales der så skat,så et sted omkring 5000 efter skat.. Derefter bliver der yderligere trukket alt hvad min kæreste har over 13000 kr (udbetalt) så er vi nede på omkring 25-3000 kr udbetalt... Det kan vi virkelig hverken leve eller dø af )-:
Der bliver jo så også nogle andre regler for mht aktivering osv... Gælder det så også mig når nu jeg har den anden sag igang...?
Hvor er jeg dog forvirret,bange og meget frustreret )-:
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 03:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset om du tror det vil hjælpe eller ej.....så kom med dine input til den FTP sag...

Gør du ikke det...ja så hjælper det slet ikke....

Når det så er sagt...så er man mere eller mindre f*cked når den kontanthjælpsreform går igennem...

Både som den der modtager kontanthjælp men helt sikkert også som samlevende til en der gør...

Hvis det ikke går igennem med din FTP...så bør i se på hvad i så kan...

Se om i overhovedet kan leve sammen....om det er en mulighed....økonomisk...

Måske droppe bilen, finde en billigere og mindre bolig osv osv....kort sagt...gør alt der kan gøres...og se om det er muligt..

Hvis i finder ud af at i ikke kan....ja så er der kun en ting i kan gøre...og det er at finde en måde hvorpå i kan leve hver for sig....men bevare jeres forhold...og ikke mindst...have en økonomi hvor i kan overleve...

Husk at i 2014 vil reformen kun køre på halv kraft...så man mister "kun" halvdelen af hvad man reelt vil miste i 2015 og fremad...

Nogle vil sikkert kalde det for socialbedrageri....

Men i mine øjne...så vil jeg kalde det for civil ulydighed...

Når de laver sådan noget l*ort...som den reform....ja så tigger og beder de om at folk skal lave krumpspring....for at i det hele taget overleve...

Men se nu først hvordan det går med den FTP...kom med dine input til den....

Først hvis du ikke får den...ja så må i se hvad i kan gøre for at overleve sammen....om det er muligt på en eller anden måde....måske der findes noget i kan lave om på for at få det til at køre....og stadig bo sammen...

Personligt....hvis jeg stod i en situation hvor jeg ikke kunne få det til at køre rundt imens jeg boede med min kæreste....alene fordi de har lavet den åndssvage reform...og jeg havde prøvet alt for at se om det kunne lade sig gøre at vi kunne blive boende sammen.....ja så ville jeg ikke betænke mig et øjeblik....og jeg ville hurtigt finde en måde hvorpå vi kunne flytte hver for sig....men stadig bevare forholdet...

Man skal selvfølgelig vide at det kan have konsekvenser at gøre sådan....så det er og bør ikke være ens første valg....hvis det da overhovedet kan lade sig gøre på en anden måde...

Jeg ville ikke gøre det bare fordi jeg kunne få nogle flere penge...men jeg ville i den grad gøre det hvis jeg ikke kunne overleve på den anden måde....

Der bliver desværre rigtig mange der kommer til at stå i din situation...

Der bliver desværre også rigtig mange der kommer til at "gå" fra hinanden...

Det er det resultat man får ud af at lave sådan en tåbelig reform...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 03:32   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har på fornemmelsen at du bliver tilbudt et ressourceforløb. Dermed vil du fortsætte på nuværende kontanthjælpssats, og det gode er, at så kommer du ikke under kontanthjælpsreglerne, da ressourceforløb ydelsen er uafhængig af formue og gensidig forsørgerpligt.

Håber den information kan få dig til at falde i søvn.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2013, 07:44   #4
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Jeg har uden tvivl tænkt mig,at gøre et forsøg mht ftp sagen, men den går helt sikkert ikke igennem...
Den nye reform er en gang værre **** som de "kloge" hoveder har fundet på.. Det synes min sb også... Tænk,at de ikke selv kan regne ud hvor det bærer hen for rigtig rigtig mange!
Vi har absolut på ingen måde råd til,at bo sammen når vi bliver ramt af den... Vi kan ikke gøre noget ved vores økonomi så det skal kunne lade sig gøre - desværre )-: så for os vil der kun være en mulighed... At bo hver for sig.. men det går jo også hen og kan blive farligt og ikke mindst enorm stressende for os.. Mange vil jo netop se det som socialt bedrageri..!
Tænk,at nan skal straffes så hårdt for,at være en svag sjæl.. Tænk på alle de børn det går udover... det er virkelig forfærdeligt..
Jeg havde forstået det sådan,at dem som er på kh vil fra jan 14 få 12 måneder til, at finde en "løsning"... Men kh'en bliver den allerede halveret fra januar?
Hvis nu den ftp ikke går igennem håber jeg da virkelig jeg kommer på det ressourceforløb!
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension