K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2013, 13:53   #11
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Man skal have bopælsadresse der hvor man opholder sig mest..

De fleste boliger udlejes kun med bopælspligt.

Men du kan selvfølgeligt godt have en bopælsadresse og en bolig, og så opholde dig knap halvdelen af tiden hos forældre, venner eller en kæreste.

Du skal blot være opmærksom på, at mens du stadig kan modtage behandlingstilbud hvor din primære bopæl er, så er både pension og boligsikring afhængig af om du betragtes som enlig.

Hvis du opholder dig hos nært beslægtede en stor del af tiden, kan du stadig betragtes som enlig, men opholder du dig hos venner eller en kæreste i det omfang, vil du nok ikke blive betragtet som enlig mere, og så falder pensionen og boligsikringen ryger nok også.
Man kan også søge om boligstøtte selvom man ikke står som lejer. Men det er om det er et krav man har folkeregister adresse der for at få boligstøtte.

Det er bare et nysgerrigt spørgsmål for at få det på det rene. Ikke det er særligt store summer det drejer sig om (200-300 kr på ikke enlig FTP)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 14:14   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Stk. 2. Når boligstøtte søges i forbindelse med indflytning i en bolig, kan Udbetaling Danmark, uanset om ansøgeren hidtil har modtaget støtte til en anden bolig, lade boligstøtten udbetale med virkning fra indflytningsdagen, når denne ikke ligger mere end 1 måned fra ansøgningens indgivelse."

"Stk. 2. Det er en betingelse for udbetaling af boligstøtte, at samtlige husstandsmedlemmer, der bebor den bolig, hvortil boligstøtte søges, har underskrevet en erklæring om, at de hæfter solidarisk for tilbagebetalingskrav, jf. § 48 b."

"Stk. 3. Ved flytning bortfalder boligstøtte fra fraflytningsdagen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141709

Du kan læse mere om det her, men jeg tolker det til at man skal have folkeregisteradresse i forbindelse med den bolig man søger til..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 14:18   #13
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Mange tak, det besværer vist spørgsmålet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp/adresse boowam Alt det andet 9 15-08-2013 15:44
Midlertidig adresse?. Tullee Alt det andet 10 18-03-2013 22:11
c/o adresse hos en førtidspensionist Mizzunderstood Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-05-2012 08:53
Co-adresse hos mig - indvirkning på min økonomi? jegskalige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-09-2011 10:04
Må jeg have en co adresse? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-03-2011 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension