K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2012, 11:11   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En del kan ikke tåle Simvastetin pga ledsmerter, men så er der andre muligheder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 12:33   #12
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
En del kan ikke tåle Simvastetin pga ledsmerter, men så er der andre muligheder.
Jeg havde led og muskelsmerter i de første 1½ mdr, så forsvandt de igen og nu er jeg helt fri for bivirkninger og har været det siden også selvom at jeg holder pause og begynder igen.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 17:19   #13
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
OK

Hvornår kan man så sige at forhøjet kolesterol kan indikere at man kan have gavn af medicinsk behandling?

Og hvornår burde vægttab være nok?

Jeg synes bare det er lidt svært at finde rundt i alle de forskellige råd og vejledninger der findes på dette område

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 11:25   #14
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Der findes mange "læger", som har mange forskellige meninger uden videnskabelig baggrund. De er ikke til stor hjælp, når du har fået din første blodprop og måske dertil hørende bypass-operation.

Tal med din læge, vedkommende har gået på universitet og har den fornødne uddannelse til at kunne svare på dit spørgsmål.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 17:45   #15
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er super fortaler for naturmedicin, men det skal altså være noget der virker, og det duer ikke at gamble med sin hjertesundhed ved at tage kosttilskud af tvivlsom effekt.
På Nettet vil du støde på adskillige hjemmesider med alt fra hvidløgskapsler til japanske svampe der garanteret kan kurere ALT, og det meste af det er ca. en fis i en hornlygte værd.

Det sagt, så ER der naturmedicin der virker.
Jeg spekulerer på om ikke du kan kontakte Hjerteforeningen og høre om de ved noget, evt. læse på deres hjemmeside?
Hvis du kan læse tysk er tyskerne meget længere fremme med fornuftig brug af naturmedicin end vi er, så en tysk gang Google var måske vejen frem.

Lige en sidebemærkning: Links fra Livestrong.com og webmd er IKKE "dårligt dokumenterede helseråd." Begge sider beskæftiger sig med seriøs forskning.

Sidst redigeret af amaranth; 23-10-2012 kl. 17:49.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 19:42   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Lige en sidebemærkning: Links fra Livestrong.com og webmd er IKKE "dårligt dokumenterede helseråd." Begge sider beskæftiger sig med seriøs forskning.
De links der er præsenteret skriver enten selv at de er dårligt dokumenteret eller mangler nogen form for ordenlig dokumentation.

Men uanset hvad skal der nøje holdes øje med den fysiske effekt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 13:34   #17
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Unhappy Blodpropper

For mit vedkommende er jeg nået dertil hvor jeg simpelthen ikke tør andet end at tage kolesterolsænkende medicin.

Årsag: Forhøjet blodtryk og moderat forhøjet kolesteroltal 7,9.
Så fik jeg pludselig underlige forbigående symptomer med halvsidige lammelser af få minutters varighed flere gange, og blev sendt til undersøgelse hos neurolog. Han fortalte at når man har de symptomer, sætter de omgående patienter i behandling med kolesterolbehandling allerede ved et kolesteroltal på 4,5 sammen med blodtryks- og blodfortyndende medicin.

Jeg er nu blevet CT skannet og skal have ultralydsundersøgelse af halspulsårer, så jeg mangler altså at få en diagnose endnu, men de undersøger mig for TCI forbigående blodpropper i hjernen. Jeg har fået besked på at ringe 112 hvis det sker igen.

Jeg er en 'gammel tøs' på 58, der lever sundt og hverken ryger eller drikker.
Motion kniber det med pga. smerter.
Det her er kommet noget bag på mig, for jeg har absolut intet mærket hidtil udover ovennævnte symptomer og udmattelse.

Jeg vil godt være her lidt længere, og er nu så bange at jeg også må leve med de muskel- og ledsmerter som er bivirkning ved kolesterolmedicin.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 05:02   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Bælgfrugter! Jeg læste om et forsøg med et antal mandlige overvægtige deltagere med forhøjet kolestorol. De spiste 120-30 g bælgfrugter hver dag i tre uger, - og det viste sig, at deres kolestorol faldt dramatisk på de uger.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Farlig kolesterolmedicin Peacock Dit og Dat 0 22-07-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension