K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2012, 00:56   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du selv beder lægen om en lægeerklæring, skal du betale for den.

Hvis kommunen beder om en lægeerklæring, skal de betale for den.

Så tal med lægen og find ud af om han vil sygemelde dig, hvis han vil, så ring og sig det til din sagsbehandler, og fortæl at de er velkomne til at indhente en lægeerklæring...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 02:40   #22
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du selv beder lægen om en lægeerklæring, skal du betale for den.

Hvis kommunen beder om en lægeerklæring, skal de betale for den.

Så tal med lægen og find ud af om han vil sygemelde dig, hvis han vil, så ring og sig det til din sagsbehandler, og fortæl at de er velkomne til at indhente en lægeerklæring...
Okay tak for svaret. Ringer til min læge som det første mandag!

Hvis jeg får en lægeerklæring, så er det vel ikke muligt - når jeg beder min sagsbehandler om at indhente den - at hun siger jeg ikke kan modtage kontanthjælp fordi jeg er sygemeldt? Vil bare være sikker!
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 11:17   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Juusuhako Se meddelelser
Jeg går kun til min lokale læge med almene problemer, til min gigt går jeg til kontrol hver 6. måned.
Hmmm, har du mulighed for, at komme i kontakt med en læge der hvor du går til kontrol?

Når du og din læge ikke kender hinanden særlig godt tror jeg ihvertfald det er vigtigt, at du får en snak med ham.

Ofte gør kommunerne det, at de indhenter en statusattest fra egen læge. Og en statusattest udfylder lægen ud fra den viden han/hun har om patienten på dette tidspunkt.
Derfor kan man komme i klemme hvis man sjældent har kontakt til sin læge, for så er det jo begrænset hvad lægen kan skrive.

Du kan måske lave en aftale med lægen om, at han aldrig skriver noget til kommunen uden at have snakket med dig, og evt. beder kommunen om, at indhente statusattest fra den læge der følger dig vedr. din gigt. Hvis dette er muligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 11:29   #24
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Jeg synes du under alle omstændigheder skal møde op på dit kursus, blive der den tid du orker om det så bare er 5 min. og forklare personalet der, hvordan det hænger sammen.

Det kan heller ikke gå for langsomt med at kontakte din læge og få en tid.
Hvis lægen ikke kender dig særlig godt, er det en god idé at komme i konsultation og få en samtale med læge om din situation.
Lægen skulle gerne have fået papirer på dine indlæggelser på hospital, og han er i det hele taget 'tovholder' mht. dit helbred.

Du er nødt til at vise at du er samarbejdsvillig.
Tro mig! Jeg har selv været møllen igennem mange gange og i mange år.
Hvis du ikke møder op på aktiveringsstedet, bliver det betragtet som udeblivelse på fremmødesedlen, og så bliver du trukket for de timer du ikke har været der.

Du skal absolut heller ikke melde afbud når du bliver indkaldt til samtale på jobcentret, så bliver kassen smækket i indtil du møder op igen, også selvom du har meldt afbud pga. sygdom.

Det er et absolut MUST at have et godt og tæt forhold til egen læge.
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 20:58   #25
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, har du mulighed for, at komme i kontakt med en læge der hvor du går til kontrol?

Når du og din læge ikke kender hinanden særlig godt tror jeg ihvertfald det er vigtigt, at du får en snak med ham.

Ofte gør kommunerne det, at de indhenter en statusattest fra egen læge. Og en statusattest udfylder lægen ud fra den viden han/hun har om patienten på dette tidspunkt.
Derfor kan man komme i klemme hvis man sjældent har kontakt til sin læge, for så er det jo begrænset hvad lægen kan skrive.

Du kan måske lave en aftale med lægen om, at han aldrig skriver noget til kommunen uden at have snakket med dig, og evt. beder kommunen om, at indhente statusattest fra den læge der følger dig vedr. din gigt. Hvis dette er muligt.
Skal jeg om jeg kan komme i kontakt med min læge på hospitalet. Tror netop det er en statusattest som min sagsbehandler er ved at indhente.

Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Jeg synes du under alle omstændigheder skal møde op på dit kursus, blive der den tid du orker om det så bare er 5 min. og forklare personalet der, hvordan det hænger sammen.

Det kan heller ikke gå for langsomt med at kontakte din læge og få en tid.
Hvis lægen ikke kender dig særlig godt, er det en god idé at komme i konsultation og få en samtale med læge om din situation.
Lægen skulle gerne have fået papirer på dine indlæggelser på hospital, og han er i det hele taget 'tovholder' mht. dit helbred.

Du er nødt til at vise at du er samarbejdsvillig.
Tro mig! Jeg har selv været møllen igennem mange gange og i mange år.
Hvis du ikke møder op på aktiveringsstedet, bliver det betragtet som udeblivelse på fremmødesedlen, og så bliver du trukket for de timer du ikke har været der.

Du skal absolut heller ikke melde afbud når du bliver indkaldt til samtale på jobcentret, så bliver kassen smækket i indtil du møder op igen, også selvom du har meldt afbud pga. sygdom.

Det er et absolut MUST at have et godt og tæt forhold til egen læge.
Jeg har måske glemt at nævne at min sagsbehandler har sagt jeg ikke behøver møde op til kurset, som ellers ville starte mandag. Jeg ville aldrig udeblive hvis det var hun ville have jeg tog derop, mens hun indhenter en status.
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 21:11   #26
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du starter med at skrive

"Mit spørgsmål er så, om jeg godt kan takke nej til tilbudet, og stadigvæk have rettighed til kontanthjælp? Min sagsbehandler synes jeg sagde meget klart, at hvis man modtog kontanthjælp i netop vores kommune, skulle man være aktiv. Kan det passe vores kommune har visse regler ifht. andre omrking kontanthjælp? Og hvilke andre muligheder har jeg, hvis jeg mister min kontanthjælp?"

det passer ikke helt med at du skriver at din sagsbehandler siger at du ikke behøver at møde op??
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 22:22   #27
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Du starter med at skrive

"Mit spørgsmål er så, om jeg godt kan takke nej til tilbudet, og stadigvæk have rettighed til kontanthjælp? Min sagsbehandler synes jeg sagde meget klart, at hvis man modtog kontanthjælp i netop vores kommune, skulle man være aktiv. Kan det passe vores kommune har visse regler ifht. andre omrking kontanthjælp? Og hvilke andre muligheder har jeg, hvis jeg mister min kontanthjælp?"

det passer ikke helt med at du skriver at din sagsbehandler siger at du ikke behøver at møde op??
Jeg blev gjort aktiv i den forbindelse af at jeg skulle møde op på mandag til et kursus. Efter jeg har ringet og forklaret, har hun sagt at hun vil indhente en status fra lægen og jeg i mellemtiden ikke behøver møde op til kurset. Dette du hentyder til, var før jeg havde snakket med hende mht. min tilstand. Håber jeg får forklaret det ordenligt.
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 22:43   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Juusuhako Se meddelelser
Skal jeg om jeg kan komme i kontakt med min læge på hospitalet. Tror netop det er en statusattest som min sagsbehandler er ved at indhente.
Så er det meget vigtigt, at du får snakket med din læge inden han udfylder statusattesten, i henhold til de ting jeg skrev i mit forrige indlæg.

Hvis der er ventetid, i forhold til at få en tid hos lægen, så tjek lige, om ikke han har telefontid om morgenen, så må du ringer og snakke med ham dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 23:57   #29
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så er det meget vigtigt, at du får snakket med din læge inden han udfylder statusattesten, i henhold til de ting jeg skrev i mit forrige indlæg.

Hvis der er ventetid, i forhold til at få en tid hos lægen, så tjek lige, om ikke han har telefontid om morgenen, så må du ringer og snakke med ham dér.
Man kan snakke med dem mellem 8-9. Men ved ikke om de henter status fra lokal lægecenter eller hospitalet. Og ved da slet ikke, hvilken læge hvis det er fra det lokale lægecenter. Har ikke en decideret lokal læge jeg altid går til, går bare til den læge, der nu har tid. Må bare håbe på det er lægen, der også nogle gange spørger ind til min gigt.
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 01:17   #30
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Juusuhako Se meddelelser
Men ved ikke om de henter status fra lokal lægecenter eller hospitalet.
Da min sagsbehandler snakkede om at indhente oplysninger fra lægen, gjorde jeg opmærksom på, at jeg faktisk ingen kontakt havde med "min" praktiserende læge. Så vidt jeg ved, blev der kun indhentet oplysninger fra hospitalet.
Måske din sagsbehandler vil gøre det samme, hvis du får gjort klart, at det er dem på hospitalet, der kender dig.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine rettigheder? Lola78 Spørgsmål ang fleksjob 17 09-05-2013 23:58
Kronisk sygdom med oprindelse i infektion. Tante Ana Et godt link! 2 13-01-2012 17:43
Førtidspensionister med handicap/kronisk sygdom søges Arrangement Dit og Dat 0 20-05-2010 11:26
kronisk sygdom definitionen buster Dit og Dat 2 09-02-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension