K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 14:40   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
wow er ryger noget væske igennem ved jer

Jeg synes jeg damper ret meget .. men jeg fylder min ce4 max en gang i døgnet og det jo kun 1,6 ml væske så det jo ikke så galt endda

Jeg blander også selv, det er utrolig nemt og billigt
Ja, det var da ikke ret meget væske, dejligt når det bare kører og virker!!!

Jeg fyldte tanken kl 7.30 i morges (3 ml ca 10 mg), og her kl 13.40 har jeg dampet lidt over 1 ml, SE, det er jo ikke galt!!!

Glæder mig til slutresultatet i aften

@web
Er der noget nyt i ''damp sagen''????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 15:33   #12
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu forstår jeg 100% grunden til at alle forhandlere hvis de vil sælge den nikotin væske....for det giver jo ikke mening at de ikke skal....
Enig, men på den anden side, så er forbudet, kombinerert med at man kan købe lovlig over nettet, inden for EU, med til at holde prisen nede...

Blev det lovlig at sælge i DK, så kommer afgifterne...

Citat:
Nææ sundhedsstyrelsen har bare besluttet....helt uden logisk grund at væsker med nikotin i ja det er et lægemiddel....hvilket det ikke er...
Ja, de har valgt er klasificere det som lægemiddel, alene af den grund at de kan regulere salget...

Citat:
De sælger jo nicorette og nicotinell produkter alle vegne....det er sjovt om ikke forbudt at sælge hos alm forhandlere...og dermed åbenbart ikke et lægemiddel..
Det hænger sammen med liberaliseringen af lægemiddelloven, alm.forhandelere sælger jo også f.eks. panodil nu...
Da nikotintyggegummi kom frem, mener det var i 90'erne, kunne det kun købes på apoteket...

Citat:
Så et eller andet sted ja der forstår jeg godt at de er ligeglade med det forbud...
Tag ikke fejl, forhandleren sælger det ikke for vores skyld, men kun for at tjene penge... hvis en forhandler ikke har nikotin, gå kunderne andre steder hen...

Citat:
Men nu er der nok også en god grund til at de ikke knalder alle disse forhandlere...for det ville jo være så nemt når de nu sælger det....men de ved nok at det ikke vil holde i en retssal...da man sælger alle mulige andre nikotin produkter ved alm forhandlere...
Jeg er ret sikker på den nok skal holde i en retssal, der er vist allerede delt bøder ud, om der er kørt nogen sager, ved jeg ikke...

Grunden til at alm. forhandelere må sælge nikotintyggegummi er jo at det er et godkendt lægemiddel (hvilken sygdom det så skal bruges imod, må guderne vide...) jeg mener at "behandling af nikotinafhængighed" er den officielle undskyldning
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 16:21   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er først onsdag d. 26/2-2014 kl 11.30 - 12.00 ca...at de skal stemme om det tobaksdirektiv (klokken var over 24 da jeg sagde det til dig Helene)

Snøft...på min 4 måneders dag for mit rygestop

Imens de vente kan de jo altid lige dampe lidt https://www.youtube.com/watch?v=IhZgowUOXB4#t=39

JH der har lige været en artikel (kan desværre ikke huske hvor jeg så den) om at der netop ikke er nogen forhandler der er blevet knaldet og at de (sundhedsstyrelsen) faktisk ikke har tænkt sig at gøre noget ved det på nuværende tidspunkt...det var en fra KB eller hjerteforeningen der synes det var for dårligt at de ikke skred ind over for det....men det passer ikke helt sammen med at nogle af dem skulle have fået bøder...men men det var bare hvad jeg havde læst mig til...

Jeg er ikke i tvivl om at det giver billigere priser og mindre afgifter...og er som sådan også ret beset ligeglad med hvor det sælges...bare det sælges...og er til at få fat på...det var mere det faktum at det ikke giver den store mening og jeg kunne forstå dem der bare sælger det..

Men de fleste af de små forhandlere ja de vil højst tænkeligt gå en svær fremtid i møde hvis direktivet går glat igennem..

Men nu bliver det jo spændende at se om man fremover kun vil kunne købe max 10 ml af gangen på højst 20 mg i en lukket beholder eller ampul som ikke skal kunne åbnes...da man ikke må kunne komme i kontakt med væsken og sådan at man ikke bare kan hælde det over på sin store 4.5 ml tank...

Det er godt nok svært at se hvordan man så skal kunne komme væske fra den beholder og over i en max 2 ml tank som også skal være fuldstændig lukket så den ikke kan lække ej heller ved påfyldning..

Tobaks industrien har i udlandet gjort klar til hvad der skal dampes på fremover kan man se http://www.dailymail.co.uk/health/ar...ttes-week.html

De fleste mener at det vil være noget i stil med disse som findes i linket herover man kan bruge fremover hvis alle ting i direktivet skal overholdes..

FDA i USA har klogt valgt at vente med at melde for hårdt ud ang e-damp....gad vide om de venter på at se hvad der sker her i EU..

Stemningen er ved at vende other there http://www.youtube.com/watch?v=yNrKRpu0Vu0
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 18:37   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er bare mig der har gået hele dagen og troede det var d 26'ende - jeg har endda givet min datter gymnastiktøjet med, selvom det så først er i morgen

Uha uha, der er udsalg på Capella aromavæsker 13 ml for en flad 20'er - elsker Capella, de giver en god smag i væskerne.....

http://vaporshop.dk/

Sidst redigeret af Ninja; 25-02-2014 kl. 18:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 19:27   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Kim Dissing


Damp væske af meget høj kvalitet sælges
Har altid ca 50-70 forskellige smag og dem jeg ikke har skaffer jeg
10ml 20kr
30ml 50kr
100ml 150kr
jeg sender gerne i hele DK. Har en liste jeg kan sende
Send en pb til mig og vi finder ud af noget
Kim


fandt lige den her på nette igen, ved ikke om det er billigt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 19:31   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det lyder billigt nok - men hvor er hjemmesiden osv osv???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 00:01   #17
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
JH der har lige været en artikel (kan desværre ikke huske hvor jeg så den) om at der netop ikke er nogen forhandler der er blevet knaldet og at de (sundhedsstyrelsen) faktisk ikke har tænkt sig at gøre noget ved det på nuværende tidspunkt...det var en fra KB eller hjerteforeningen der synes det var for dårligt at de ikke skred ind over for det....men det passer ikke helt sammen med at nogle af dem skulle have fået bøder...men men det var bare hvad jeg havde læst mig til...
Sundhedsstyrelsen har meld 25 forhandlere til politiet:
http://politiken.dk/indland/ECE21913...nikotinvaeske/

Der nævnes bøder på 25-50.000,. men om de ret faktisk har givet bøder, ved jeg ikke...

Citat:
Jeg er ikke i tvivl om at det giver billigere priser og mindre afgifter...og er som sådan også ret beset ligeglad med hvor det sælges...bare det sælges...og er til at få fat på...det var mere det faktum at det ikke giver den store mening og jeg kunne forstå dem der bare sælger det..
Jeg kan også sagens forstå forhandlernes frustration, hvis kunderne alligevel skal købe nikotinen på nettet, ja så køber de jo også resten (billigere) på nettet...

Og, ja vi er enige, loven giver ingen mening, med mindre man hedder nicorette/nicotinell...

Citat:
Men de fleste af de små forhandlere ja de vil højst tænkeligt gå en svær fremtid i møde hvis direktivet går glat igennem..
Ja, der er ingen tvivl om at det "ryder op" i "eGo+CE4 forhandlerne", de få der har ordentlig udvalg og priser tror jeg såmænd nok overlever...

Min bekymring ligger dog ikke så meget hos forhandlerne, men hos de rygere der ikke ikke får muligheden for at kvitte tobakken, så let og smertefrit som os...

Citat:
Men nu bliver det jo spændende at se om man fremover kun vil kunne købe max 10 ml af gangen på højst 20 mg i en lukket beholder eller ampul som ikke skal kunne åbnes...da man ikke må kunne komme i kontakt med væsken og sådan at man ikke bare kan hælde det over på sin store 4.5 ml tank...

Det er godt nok svært at se hvordan man så skal kunne komme væske fra den beholder og over i en max 2 ml tank som også skal være fuldstændig lukket så den ikke kan lække ej heller ved påfyldning..
Jeg tror at prisen på den ampul vil gøre det så ligegyldigt om man kan få væsken ud eller ej, den kommer vel til at koste hvad en pakke cigaretter koster, eller mere...

Citat:
Tobaks industrien har i udlandet gjort klar til hvad der skal dampes på fremover kan man se http://www.dailymail.co.uk/health/ar...ttes-week.html

De fleste mener at det vil være noget i stil med disse som findes i linket herover man kan bruge fremover hvis alle ting i direktivet skal overholdes..
Ja, de er "sjove" er de

Citat:
FDA i USA har klogt valgt at vente med at melde for hårdt ud ang e-damp....gad vide om de venter på at se hvad der sker her i EU..
Jeg tror næppe de venter på EU, de har nok nærmere været for længe om at forbyde/begrænse det, nu er der så mange dampere og firmaer der lever af damp at det bliver voldsomt upopulært...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 01:41   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har dampet 3ml i dag?? Det var sgu da dejligt (og ikke ret meget!)....

Ved sgu ikke lige hvad der skete i går, da jeg pludselig havde dampet 10 ml, hmmm....

Æv jh, jeg kan ikke læse dit link - jeg har åbenbart læst mine gratis artikler for denne måned, og kan kun læse den hvos jeg tegner et abonnement, suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 02:07   #19
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Har dampet 3ml i dag?? Det var sgu da dejligt (og ikke ret meget!)....
Flot

Citat:
Æv jh, jeg kan ikke læse dit link - jeg har åbenbart læst mine gratis artikler for denne måned, og kan kun læse den hvos jeg tegner et abonnement, suk.
Så får du da bare et andet, der står næsten det samme:
http://www.b.dk/nationalt/sundhedsst...-nikotinvaeske
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 02:15   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååå du er en skat!! Tak tak....

Kom sgu sådan til at grine over denne her..

''Der er ifølge Sundhedsstyrelsen i internationale undersøgelser fundet farligt høje doser af nikotin og elementer fra kølervæske og kræftfremkaldende stoffer i nogle af beholderne.

»Beholderne indeholder i nogle tilfælde så store mængder nikotin, at både børn og voksne er i risiko for at få en alvorlig forgiftning og i værste fald dø,« siger chefkonsulent i Sundhedsstyrelsen Jørgen Falk til avisen''

Overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension