K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 16:59   #51
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Har aftalt med min "blandings mand" at jeg bare kan sende det og så mixer han det når tid er...
Nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor blander du ikke selv?

Det ville, for mig, være mere besværligt at skulle pakke og sende væske+aroma end at blande det selv.


Citat:
Så nogle køb mere og jeg kan være lige glad med deres restriktioner...
Det giver en vis ro og trygheds følelse at have "nok" på lager, men jeg kan ikke lade være med at tænke på de rygere der i fremtiden ikke får muligheden for at kvitte tobakken så let og billigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når de laver dette...så er det jo næppe pga folks sundhed...

De mister milliarder på at folk damper og ikke ryger...og de penge skal ind igen..

Så de har selvfølgelig tænkt sig at folk der damper...ja de skal aflevere de samme penge som hvis de røg...
Ja, det er ikke småpenge det handler om...

Lidt over 1kr. pr. cigaret i tobaksafgift, 150.000 damper i DK, hvis hver damper røg 20 stk/dagen så er det 150.000*20Kr=3.000.000Kr. om dagen staten går glip af...

Citat:
Nemmere at handle ind...nææ det tror jeg næppe...måske for dig Snurrebjerget....men ihvertfald ikke for mig...

Der er da ikke noget nemmere end at slå op på en hjemmeside og købe det man vil have og så kommer der sørme en og aflevere det herhjemme hos mig.....det kan ikke gøres nemmere..

Jeg har aldrig haft problemer med at handle på nettet...men jeg har til gengæld haft problemer med at kunne komme til de forskellige butikker...

Så det kommer nok lidt an på ens situation....helbred og hvor man bor osv osv...
Helt enig, det er langt lettere og billigere at købe som nu, over nettet.

Men ok, hvis man er typen der hele tiden løber tør, kan jeg da godt se fordelen ved at kunne købe det i kiosker/supermarkeder.

Men det det ville da ikke undre mig hvis det kun bliver apoteket der får lov at sælge det...

Citat:
Nu er jeg jo ny damper...så jeg skal ikke kunne sige om jeg ville kunne gå fra mine 26 mg til evt 20 mg uden problemer....
Det vil jeg mene at du sagtens kan, muligvis vil du sætte ml forbruget lidt op, men det er langt fra sikkert...
Citat:
Men en ting jeg er sikker på....det er at der ikke skal sidde en eller anden nikkedukke der intet ved om at dampe og hvad det er...og bestemme om jeg skal dampe eller begynde at ryge igen...
Det skal det kun være en der bestemmer, nemlig dig selv!

Citat:
Det er lige netop min frygt....at jeg skal starte med at ryge igen....hvis jeg feks ikke får nok nicotin...
Den frygt havde, og har jeg til en vis grad stadig, men efterhånden som jeg at kommet ned i styrke så er tanken om en nikotin fri tilværelse ikke så skræmmende mere


Citat:
Selv det med prisen på disse ting....det er endnu en faktor til motivation for folk der skal holde op med at ryge...
For mig var prisen omkring 95% af motivationen, men jeg havde heller ikke nogle gener af røgen, ud over økonomiske...

Citat:
Og hvis der er noget som man kan sikker på....så er det at de vil hæve prisen så de kan få alle deres mistede penge ind igen...
Ja, afgifter er lige så sikre som døden her i DK...

Citat:
I aftalen står der også at dem der laver ecigs...ja de skal kunne garantere at de ecigs vil afgive en ensartet tilføring af nicotinen....

(((((HALLO)))))) det kan jo ikke lade sig gøre....da vi alle suger forskelligt i dem...

Så den eneste måde de kan gøre det på....ja det er ved at lave auto dosering....det vil sige at den puster nicotinen ind i munden og slukker selv efter doseringen er opnået....

Så du kan ikke bestemme hvor lang tid eller hvor meget du suger ind...
Jeg tror det vil blive målt lige som med nikotin i cigaretter, der bruger man en "rygemaskine" som suger på en bestemt, ensartet måde hver gang...

Een cigaret må højst afgive 1mg nikotin til rygeren (rygemaskinen)
Men selve cigaretten indeholder langt mere nikotin...

Sidst redigeret af jh; 06-01-2014 kl. 17:50. Årsag: stavebøf
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 20:10   #52
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nu er det efterhånden langtid siden vi har hørt noget nyt ang. EU og deres nikotin

regulativ/ den danske holdning til hvad der vil ske.....

et ordsprog siger, intet nyt er godt nyt...men tvivler på det i denne her sag
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 20:19   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har aftalt med min lokale e-cig pusher, at jeg altid vil kunne købe mine rygevæsker af ham, uanset lovgivning, så det virker betryggende på en eller anden måde. Han er oprindeligt også fra Polen, så de er vant til at få enderne til at mødes...

Er det ikke først til Marts 2014 vi kan forvente at høre nyt i sagen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 21:02   #54
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jo det mener jeg det er Helene...

så er det en fordel at kende en fra Polen og ja, der er som regel altid en udvej...

men man skal lige finde den.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension