K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 15:04   #21
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvfølgelig må vi da købe nikotinvæsker udenfor EU, sammen med vores tomater!!

Nej, det må vi desværre ikke:
http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/...0B1BF1947.ashx

Citat:
16. Er det lovligt som forbruger at indføre e-cigar
etter med nikotin fra lande udenfor EU/EØS?
Nej, det er ikke lovligt at indføre lægemidler, fx
e-cigaretter med nikotin, fra lande udenfor EU/EØS.
Link til Indførsel af medicin til Danmark
http://lmst.dk/da/topics/detail--og-nethandel/indfo
ersel-af-
medicin-til-danmark.aspx
Citat:
Jeg har købt massere af rygevæsker i USA - nogen strøg igennem, men andre blev nappet i tolden så jeg først kunne få mine væsker, når jeg havde betalt div afgifter. Det var ikke ulovligt, bare dyrt pga toldreglerne. Og det blev IKKE takseret som tobaksvarer!!
Det var kun fordi jeg havde handlet for over 1150 kr (4 x 500 ml rygevæske med nikotin) - det var før Pink mules (og alle de andres tid).
Før mulens tid, det er jo også nogle år siden, dengang var SKAT nok ikke så opmærksom på nikotinen, i dag går den ikke, hvis pakken bliver åbnet, får du ikke pakken udleveret, men sikkert en bøde istedet


Citat:
Og de andre EU lande må gerne handle med fx nikotinbaser/væsker - det var jo derfor Marianne (Pink MULE) flyttede fra Danmark til Spanien med forretningen.
Yep, i dag er det lovligt at købe hos Marianne, men det er jo det forslaget fra EU (som Spanien jo også er med i) laver om på...

Citat:
Og det kommer da til at fortsætte som altid, der er da ingen lande der vil ødelægge en masse gode forretninger, fordi Danmark er blevet sindssyge - måske kommer vi selv til at få øjnene op?? Og hvis ikke, så handler vi da bare World wide som vi altid har gjort.
Danmark er ikke blevet singsyg, Danmark har været det længe
Og, nej du kommer ikke til at handle som hidtil, da der jo bliver samme tåbelige regler i hele EU og dermed også for Spanien og mulen.

Citat:
Og njaaaa, som jeg har skrevet i nogen af de andre tråde, så damper jeg med nikotin igen fordi det simpelthen bare smager bedre. Men jeg damper 0 mg om morgenen, men når jeg vil hygge lidt og nyde den gode smag, så kommer der nikotin i kværnen.
Ja, det smager langt bedre med nikotin i.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 17:19   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej hold nu op - jeg får da stadig mine væsker fra USA, jeg handler bare for under 1150 kr, og så stryger det lige igennem uden importgebyret. Der er bare ALTID bøvl når de 1150 kr overskrides......

Dit link fra SUNDHEDSSTYRELSEN er TOP underholdning!!

Der står man ikke må købe og sælge e-cigaretter i Danmark! Som jeg siger vil ingen lytte - så du kan købe det over alt i Danmark, både på nettet og i fysiske butikker.

De skriver også at man ikke må købe det udenfor EU - men det gør vi så også alligevel!!
Hvem kan forbyde det??

Der står også at man må købe det over alt i EU og medtage det til Danmark - jeg siger ja, og det vil vi kunne blive ved med.

Endeligt skriver sundhedsstyrelsen også, at rygevæske er et lægemiddel - og jeg spørger, hvordan er det et lægemiddel, når der endnu ikke er faldet dom i sagen?? Det er STADIG et nydelsesmiddel når det er rygevæske, indtil der falder dom på området.

Man skal omgås informationer fra sundshedsstyrelsen OG kræftens bekæmpelse med største skepsis, for de aner ikke hvad de skriver om, og den ene dækker over den anden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 17:46   #23
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej hold nu op - jeg får da stadig mine væsker fra USA, jeg handler bare for under 1150 kr, og så stryger det lige igennem uden importgebyret. Der er bare ALTID bøvl når de 1150 kr overskrides......
Hvor har du de 1150 kr. fra? hvis du handler i USA (eller andre ikke EU-lande) er grænsen for told, moms og importgebyr 80 kr. (forudsat at pakken bliver snuppet i tolden)
Og nikotin er forbudt.

Citat:
Dit link fra SUNDHEDSSTYRELSEN er TOP underholdning!!


Citat:
Der står man ikke må købe og sælge e-cigaretter i Danmark!
Nej, der står e-cigaretter med nikotin.

Citat:
Som jeg siger vil ingen lytte - så du kan købe det over alt i Danmark, både på nettet og i fysiske butikker.
Ja, men det bliver det ikke lovligt af.

Citat:
De skriver også at man ikke må købe det udenfor EU - men det gør vi så også alligevel!!
Hvem kan forbyde det??
Det kan regeringen og/eller EU, eller sundhedsstyrelsen.*


Citat:
Der står også at man må købe det over alt i EU og medtage det til Danmark - jeg siger ja, og det vil vi kunne blive ved med.
Problemet er at hvis/når EU forbyder det, så kan du jo ikke købe det i de andre EU lande mere... så er det forbudt i hele EU...

Citat:
Endeligt skriver sundhedsstyrelsen også, at rygevæske er et lægemiddel - og jeg spørger, hvordan er det et lægemiddel, når der endnu ikke er faldet dom i sagen?? Det er STADIG et nydelsesmiddel når det er rygevæske, indtil der falder dom på området.
Det er et lægemiddel fordi der er nikotin i, det har sundhedsstyrelsen bestemt, nøjagtigt som nikotintyggegummi, plastre, inhalatorer osv.
Hvis der skulle køre en retsag, ændrer det ikke noget, før en evt. dom falder.

Citat:
Man skal omgås informationer fra sundshedsstyrelsen OG kræftens bekæmpelse med største skepsis, for de aner ikke hvad de skriver om, og den ene dækker over den anden.
Det kan vi ikke blive uenige om, forskellen er bare at sundhedsstyrrelsen er en myndighed, KB er bare en flok tåber med alt for stor indflydelse.


http://sundhedsstyrelsen.dk/da/om-os
*Sundhedsstyrelsen er den højeste sundheds- og lægemiddelfaglige myndighed
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 18:24   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan ikke købe rygevæske i USA for 80 kr - det dækker ikke engang fragten.

Alt op til 80 kr er ikke forbundet med toldregler. Fra 80 kr og op til 1150 kr, plejer at stryge lige igennem, men hver gang jeg handler for over 1150 kr, så skal jeg både betale for told, moms og importgebyr....værre roderi hver gang importgebyret er en realitet. Told på 12% og moms på 25% plejer jeg at tillægge mine varer pr automatik, og de forsendelser er sjældent forbundet med problemer.
Men over 1150 kr og importgebyret er med, så tager det 100 år at få sine varer.

Køber også al min maling fra USA (FolkArt) da det stadig er billigere selvom told og moms kommer oven i. Og så kan jeg i øvrigt slet ikke købe det i Danmark mere, så jeg kan ikke gøre så meget.

Min pointe er mere, at der ikke er nogen der lytter til nogle regler - selv min grønthandler sælger rygevæske med nikotin.
Så alt det der er ulovligt ifølge sundhedsstyrelsen, er almindelig hverdag udenfor styrelsen. Intet de kan gøre ved det.

Sidst redigeret af Ninja; 19-12-2013 kl. 18:27.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 21:32   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo jo man kan handle worldvide.....eller måske ikke...

Sidste punkt...

Info:
DISTANCEHANDEL.
De enkelte medlemslande kan bestemme, at de ikke vil tillade internethandel med tobaksprodukter.


Dette behøver ikke kun gå den ene vej....så at vi forbyder danske forhandlere på nettet.....som jeg læser det....så kan de også forbyde borgerne at købe deres varer på nettet....ihvertfald de væsker som de vil til livs...dem med nicotin...

Det vil så sige at de vil sætte alle dem som sælger nicotin væsker på samme liste som piratebay og diverse medicin sites.....eller hvordan de nu vil gøre det....

Man kan håbe at de kun benytter sig af denne måde for den er ret nem at omgå...men det kan sagtens gøres effektiv hvis de vil...

Men vi kan da håbe og krydse fingre for at der ikke kommer noget ud af det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 22:09   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror de lande der allerede handler det frit, fortsætter med at handle det frit - det vil ikke give nogen mening at pludselig begrænse den handel.

Men problemer er, sådan som jeg ser det, at dem der bestemmer reglerne, ikke aner hvad det går ud på.......nu sad jeg lige og læste, at dem i EU mener at fx ampullerne kan misbruges AF NARKOMANER???
(Fortæl mig lige hvad en narkoman kan få ud af en ampul med rygevæske)???

''Den største strid har stået om den type e-cigaretter, der har den nikotinholdige væske i genopfyldelige ampuller.

Dem ville medlemslandene helst være helt fri for - blandt andet med argumenter om, at man ikke ved nok om deres sundhedsskadelige effekt, at væsken i sig selv er farlig, og at de kan misbruges af narkomaner''


http://jyllands-posten.dk/internatio...ef=lokalavisen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 22:16   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja de aner ikke hvad de laver...

Et af deres problemer er også....hvad nu hvis man tog hele 10 ml på en gang....

Så er det bare jeg stilfærdigt spørger...hvordan kan man tage 10 ml på en gang...altså medmindre man drikker det...

Men man kan også købe ukrudts væsker...endda med flere litre i....hvad nu hvis man tog det hele på en gang...ja så ville man dø....men de sælger det sørme stadig...

Måske de skulle sætte sig ind i om det skal drikkes....eller dampes...og kommer de frem til at det skal dampes...ja så ville de vide at man IKKE kan dampe alle 10 ml på en gang...

Ja deres dumhed forbløffe en....og at man kan være så dum og stadig bestemme noget....jeg mener...de går jo frit rundt ude i samfundet....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 23:36   #28
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man kan ikke købe rygevæske i USA for 80 kr - det dækker ikke engang fragten.
Det ved jeg godt...
Citat:
Alt op til 80 kr er ikke forbundet med toldregler.
Alt, også det under 80 kr. er underlagt toldreglerne, forstået på den måde at hvis det er ulovligt at indføre, så bliver det konfiskerert, og der falder muligvis bøde.
Men er det lovligt at indføre kommer der ikke told og moms på.

Citat:
Fra 80 kr og op til 1150 kr, plejer at stryge lige igennem, men hver gang jeg handler for over 1150 kr, så skal jeg både betale for told, moms og importgebyr....værre roderi hver gang importgebyret er en realitet. Told på 12% og moms på 25% plejer jeg at tillægge mine varer pr automatik, og de forsendelser er sjældent forbundet med problemer.
Men over 1150 kr og importgebyret er med, så tager det 100 år at få sine varer.
At de plejer at stryge igennem, er ikke ensbetydende med at det er lovligt, det er bare ikke blevet opdaget

Langt de fleste der går/cykler over for rødt får jo heller ikke en bøde, men det gør det jo ikke lovligt...

Citat:
Min pointe er mere, at der ikke er nogen der lytter til nogle regler - selv min grønthandler sælger rygevæske med nikotin.
Så alt det der er ulovligt ifølge sundhedsstyrelsen, er almindelig hverdag udenfor styrelsen. Intet de kan gøre ved det.
Jeg tror vi taler forbi hinanden, jeg taler om lovligheden, du om tilgængeligheden af væsker, efter et evt. forbud...

Og så tror jeg du mest tænker på færdigblandet væsker i mindre mængder, hvor jeg tænker basevæsker i større mængder og høj styrke.

Der er ingen tvivl om at det stadig vil være til at købe færdigblandet m. nikotin også efter et evt. forbud, der vil opstå et kæmpe sort marked.

Problemet er bare at prisen vil stige, udbudet vil falde, det vil sikkert kun være færdigblandet væsker, det vil ikke være nogen form for kontrol med kvaliteten...

Sidst redigeret af jh; 19-12-2013 kl. 23:41.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 02:11   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, jeg tror vi taler forbi hinanden.
Jeg mener bare, det hele er jo ulovligt NU, og alligevel kan man handle sit grej over alt i Danmark og udlandet.
Det bliver ikke markant mere besværligt, at de gør det ulovligt en gang mere....

Men, nu er den e-cig vi alle sammen damper på, jo fredet. Den eneste de er modstandere af, er den der ligner en almindelig cigaret, og som fungerer som en cigaret og som kommer med ampuller - tror det hænger sammen med signalværdien, som vi også ser for lakridscigaretter, tyggegummecigaretter osv, som nu bliver forbudt.

De elektroniske vi damper på, ligner ikke en cigaret og kan ikke forveksles med en cigaret, modsat de e-cigs der er en kopi af en cigaret og som fyldes via ampuller.

Det er de færreste steder i Danmark man kan købe meget nikotinbase af gangen - de fleste der skal have de store nikotinbaser, skal i forvejen ud på nettet og købe det fra Polen, Tyskland, Holland, Italien, England eller Spanien, for der er det lovligt at handle med det - og det vil blive ved med at være lovligt, det har landene jo allerede besluttet.
Det er som altid kun Danmark der er langt bagud og som skal besværliggøre alt, fordi de er så pisse bange for ikke at kunne tjene gode penge........på alt det de er i mod. For der er en god mængde dobbeltmoral med i spil!!

Og alt det pjat med hvor meget nikotin der er i væskerne - prøv og æd en pakke smøger og se om du overlever!!??

Børn kan dø af at spise relativt få cigaretter, og dem kan man købe på alle gadehjørner.

De puster rygevæske op til at være et MEGA problem, helt uden grund - vi ved godt vi ikke skal drikke væsken, og at vi ikke skal æde smøgerne.

Sidst redigeret af Ninja; 20-12-2013 kl. 02:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 03:03   #30
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps, jeg tror vi taler forbi hinanden.
Jeg mener bare, det hele er jo ulovligt NU, og alligevel kan man handle sit grej over alt i Danmark og udlandet.
Det bliver ikke markant mere besværligt, at de gør det ulovligt en gang mere....
Nej, det hele er jo netop IKKE ulovligt nu, det er kun ulovligt at sælge nikotinvæske i DK og at importere det fra ikke EU-lande.
Det er fuldt lovligt (pga. EU's indre marked) at købe nikotinvæske over nettet i et EU-land, det eneste det kræver er at væsken er lovlig i det EU-land du køber fra.

Danmark kan ikke forbyde os at købe nikotinvæske i andre EU-lande, kunne de det, så kan du være evig sikker på det allerede var forbudt.
Citat:
Men, nu er den e-cig vi alle sammen damper på, jo fredet. Den eneste de er modstandere af, er den der ligner en almindelig cigaret, og som fungerer som en cigaret og som kommer med ampuller - tror det hænger sammen med signalværdien, som vi også ser for lakridscigaretter, tyggegummecigaretter osv, som nu bliver forbudt.
Ja, selve e-cig'en er fredet, men det er væsken ikke...
Det er nikotinvæsken de er modstandere af, fordi den er nøglen til e-cigarettens success, og samtidig det eneste element der i praksis kan forbydes/reguleres/beskattes.

Hvem tror du kommer til at levere nikotinvæske til de latterlige ampuller?
Et godt gæt er dem det laver Nikorette/Nicotinell.

Citat:
Det er de færreste steder i Danmark man kan købe meget nikotinbase af gangen - de fleste der skal have de store nikotinbaser, skal i forvejen ud på nettet og købe det fra Polen, Tyskland, Holland, Italien, England eller Spanien, for der er det lovligt at handle med det - og det vil blive ved med at være lovligt, det har landene jo allerede besluttet.
Nej, det vil også blive forbudt i Polen, Tyskland, Holland osv...
Det er jo det der er hele ideen med forslaget, det kommer til at gælde i hele EU...

Citat:
Det er som altid kun Danmark der er langt bagud og som skal besværliggøre alt, fordi de er så pisse bange for ikke at kunne tjene gode penge........på alt det de er i mod. For der er en god mængde dobbeltmoral med i spil!!
Ja, det er store summer statskassen, medicinal og tobaksindustrien går glip af, med det er jo ikke kun i Danmark, det er jo i hele EU, derfor de tåbelige fælles regler...

Citat:
Og alt det pjat med hvor meget nikotin der er i væskerne - prøv og æd en pakke smøger og se om du overlever!!??

Børn kan dø af at spise relativt få cigaretter, og dem kan man købe på alle gadehjørner.
Ja, og så tænk på nikotintyggegummi, sugetabletter osv.
Men det har jo intet med om det er farligt eller usundt at gøre, det handler om penge, som altid...
Citat:
De puster rygevæske op til at være et MEGA problem, helt uden grund - vi ved godt vi ikke skal drikke væsken, og at vi ikke skal æde smøgerne.
Igen, det handler om penge...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension