K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 01:09   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke forstille mig at hvis de kun vil tillade at man køber refills med 2 ml i....at de så vil tillade at du går ud og køber det i de mængder man plejer at kunne...

De vil jo begrænse det at du kan få fat i så meget væske....og jeg kan ikke tro at det så kun skulle gælde for refills....i de der alm udseende smøger...

Så skal der også kun 3 lande til at forbyde et eller andet....for så kan kommisionen går ind og forbyde det i hele EU...og EU parlamentet kan intet gøre i det tilfælde for det står i aftaleteksten...

Så jeg håber at lige det vil kunne få EU parlamentet til at lade være med at godkende aftalen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 01:19   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@jh

Jamen nikotinbase og rygevæsker er da ikke et tobaksprodukt - det har INTET med tobak at gøre.

Det de henviser til er tobaksprodukter, som pibetobak, cigaretter mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 01:27   #13
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@jh

Jamen nikotinbase og rygevæsker er da ikke et tobaksprodukt - det har INTET med tobak at gøre.

Det de henviser til er tobaksprodukter, som pibetobak, cigaretter mm.
I EU's øjne er nikotinvæske nok et tobaksprodukt, da nikotinen jo kommer fra tobaksplanten...

Du kan være evig sikker på at vi ikke får lov at købe som hidtil, hvis det forslag bliver vedtaget

Det er jo allerede forbudt at købe cigaretter og pibetobak over nettet (også inden for EU), så hvorfor forbyde det een gang til?
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 01:39   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det tror jeg aldrig kommer til at ske, så skal de jo forbyde alle natskyggeplanter, tomater, kartofler, auberginer og grøn peber, som også indeholder nikotin.

Det bliver garanteret som det er nu - der er ikke noget nyt under solen i virkeligheden.

E-CIGARETTER.
Elektroniske cigaretter - også dem med genopfyldelige ampuller - kan tillades,
så længe der er mindre end 20 milligram nikotin per milliliter væske og højst 10 milligram per "cigaret".
Ampullerne skal være svære at åbne.

Det gode er jo netop at e-cigaretterne bliver lovlige. Det med de genopfyldelige ampuller der ikke må indeholde mere en 20 milligram nikotin bla bla bla pr cigaret, har jo ikke noget med os at gøre - dem damper vi jo ikke på.

Så JEG er ikke bekymret og hamstre ikke noget, og er 100% sikker på, at jeg kan fortsætte i samme stil som i dag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 01:45   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville ønske at jeg kunne have det som dig Helene....uha det gad jeg godt....for jeg har det virkelig dårligt over hvad jeg tror der kommer til at ske...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 02:03   #16
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det tror jeg aldrig kommer til at ske, så skal de jo forbyde alle natskyggeplanter, tomater, kartofler, auberginer og grøn peber, som også indeholder nikotin.
Hehe, ja jeg kan godt se din poiente (staveplade), men mon ikke de finder en løsning på det "problem"

Som det er nu må vi ikke købe nikotinvæsker uden for EU, men vi må gerne købe f.eks. tomater.

Hvis forslaget vedtages vil overnstående sætning bliver sådan her:

Som det er nu må vi ikke købe nikotinvæsker uden for EU eller inden for EU, men vi må gerne købe f.eks. tomater.



Citat:
Det bliver garanteret som det er nu - der er ikke noget nyt under solen i virkeligheden.
Det tøt jeg ikke satse så meget som en bøjet 5øre på.

Citat:
E-CIGARETTER.
Elektroniske cigaretter - også dem med genopfyldelige ampuller - kan tillades,
så længe der er mindre end 20 milligram nikotin per milliliter væske og højst 10 milligram per "cigaret".
Ampullerne skal være svære at åbne.
Jeg tror at "også dem med genopfyldlige ampuller" skal ses i forhold til de engangs e-cig, der ikke kan fyldes og lades, men som smides væk, når man løber tør for enten strøm eller væske (eller tålmodinghed over at l*rtet ikke virker)

Det vi damper på, eGo med CE4 o.l., mods, RBA'er osv. dem har EU slet ikke haft i tankerne, da de i sig selv ikke kan forbydes, så forbyder man i stedet væsken....

Citat:
Det gode er jo netop at e-cigaretterne bliver lovlige. Det med de genopfyldelige ampuller der ikke må indeholde mere en 20 milligram nikotin bla bla bla pr cigaret, har jo ikke noget med os at gøre - dem damper vi jo ikke på.
Hvor vil du så få væsken fra, købe 3 ampuller a ½ ml (til sikkert en 20-30kr stykket) for at få fyldt din CE4?

Citat:
Så JEG er ikke bekymret og hamstre ikke noget, og er 100% sikker på, at jeg kan fortsætte i samme stil som i dag.
Hvis jeg husker rigtigt er du jo også på 0mg, så er der ingen grund til at hamstre PG/VG og aroma bliver jo ikke forbudt...

Sidst redigeret af jh; 19-12-2013 kl. 02:05.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 04:33   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig må vi da købe nikotinvæsker udenfor EU, sammen med vores tomater!!

Vi må købe ALT udenfor EU, man skal bare være opmærksom på told, moms og importgebyr og de særlige regler for alkohol, tobak, vin mm

Jeg har købt massere af rygevæsker i USA - nogen strøg igennem, men andre blev nappet i tolden så jeg først kunne få mine væsker, når jeg havde betalt div afgifter. Det var ikke ulovligt, bare dyrt pga toldreglerne. Og det blev IKKE takseret som tobaksvarer!!
Det var kun fordi jeg havde handlet for over 1150 kr (4 x 500 ml rygevæske med nikotin) - det var før Pink mules (og alle de andres tid).
- jeg har fået samme regninger når jeg har købt tøj og sko udenfor EU.

Og de andre EU lande må gerne handle med fx nikotinbaser/væsker - det var jo derfor Marianne (Pink MULE) flyttede fra Danmark til Spanien med forretningen.
Og det kommer da til at fortsætte som altid, der er da ingen lande der vil ødelægge en masse gode forretninger, fordi Danmark er blevet sindssyge - måske kommer vi selv til at få øjnene op?? Og hvis ikke, så handler vi da bare World wide som vi altid har gjort.

Og njaaaa, som jeg har skrevet i nogen af de andre tråde, så damper jeg med nikotin igen fordi det simpelthen bare smager bedre. Men jeg damper 0 mg om morgenen, men når jeg vil hygge lidt og nyde den gode smag, så kommer der nikotin i kværnen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 09:58   #18
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg tror ikke vi skal kigge så meget tilbage Helene, det var den gang.....

jeg holder mig nu mest til webs og jh mening, nu kommer der andre boller på suppen,

alle de penge staten går glip af lige for tiden, den bliver ikke ved med at gå og Danmark

skal altid gå forrest med alle ting.....så nej jeg tror ikke det forbliver som nu...desværre
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 10:32   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo ikke andet for end at se hvad der sker - enten render vi forvirret rundt næste år, ellers damper vi præcis som vi plejer.....

Dog er jeg overbevist om, at jeg kan handle mine væsker ind lige så let som nu, på nettet. Rygevæske er trods alt i småtings afdelingen. De skulle hellere kigge lidt på alt det narko man nu kan købe på nettet (og få bragt til døren!). Samt alt det recept pligtige medicin man lige så nemt kan få sendt til postkassen fra udlandet...

Rygevæske er peanuts, ingen vil orke at tage kampen op. De kan lave love og regler alt det de vil, men ingen vil følge dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 12:18   #20
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Forhandleres vurdering

Nu har jeg skrevet til pinkmule for at høre om de har dannet sig et billede af fremtiden for os dampere.
Jeg gætter på at de som professionelle nikotin- og værktøjs pushere kan give et godt bud på hvad regelændringen medfører.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension