K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 00:13   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja en plejefamilien er og bliver en plejefamilie vil sige man har børn/børnene alle ugens dage. aflastning er folk som mig måske vil kunne bruge igennem komunen til aflastning i week vil sigem an kun har børn/børnene i bestame dage/week.men at blive plejefamilie er ikke noget man abre lige gør aldre har også noget at sige her.så igen pleje er ugens dage aflastning er en gang inemmelm.men ikke noget man bare bliver du skla igennem en masse ting test osv.men om man kan blive aner jeg ikke,for plejefamilien har børn heletiden så er arbejdstiden vel også heletiden.så vil man vel komme over ens time antal ugenligt.men som sagt ved ikke noget om lige flexjob.kun det andet jeg har beskrevet
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 01:43   #12
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
da jeg var 23 år og havde et lille barn på 6 måneder der havde jeg en teenager i pleje. og det havde jeg ingen problemer med selvom jeg var under revalidering. jeg kendte pigen samt hendes familie, og det var dem der valgte mig. jeg blev spurt og sagde ja. jeg fik fast løn og tilskud.

det er en lidt anden problem stilling, da det var problemer i hjemmet der var årsagen til aflastningen. ikke problemer for pigen. hvis i forstår.

så det vil jeg da mene kan lade sig gøre.(for mit vedkomende så mit helbred også noget bedre ud dengang end det gør i dag.personligt ville jeg aldrig kaste mig ud i sådan noget igen den dag i dag

men jeg er så heldig at hun stadig kommer her hos os efter hun er blevet voksen, og det er så dejligt.gensidig glæde
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 17:30   #13
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hejsa.

Uden at gøre mig klog, skal fleks så ikke være et lønnet job? Jeg mener ikke, at plejefamilier får løn - de får vist det, der hedder vederlag. Men som sagt, jeg skal ikke kloge mig - blot lige komme med en sidebemærkning.

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 19:36   #14
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Jo, det er korrekt, at dette normalt aflønnes med vederlag. Men hvis det bliver lavet som fleksjob - om det så er som aflastning eller pleje, alt afhængig af hvor mange timer man kan arbejde - så lægger man disse vederlag sammen til en samlet, fast månedsløn, så man får udbetalt en 'normal' løn hver måned. Sådan er det ihvertfald i det tilfælde, jeg kender til. Hun får selvfølgelig stadig til udgifter ved siden af.
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 00:37   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Hejsa.

Uden at gøre mig klog, skal fleks så ikke være et lønnet job? Jeg mener ikke, at plejefamilier får løn - de får vist det, der hedder vederlag. Men som sagt, jeg skal ikke kloge mig - blot lige komme med en sidebemærkning.

Mvh

Nabokone

Rigtigt set, det hedder vederlag i kommunal regi, men vederlaget regnes også som løn med feriepenge osv., og mange plejefamilier bliver netop aflønnet efter en pædagogløn(hvis den ene fx går hjemme fuldtid), og man er så, at betragte som lønmodtager i et lønnet job!

Udover lønnen er der et skattefrit omkostningsvederlag til at dække husleje, tøj, osv. osv. osv. osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension