K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2013, 13:00   #1
Barneys
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Barneys er ny på vejen
Karantæne. hva skal man leve af ?

Hejsa

Ja. er lige nødt til at høre nogle klogere hoveder ad
En Flekser, som er blevet afskediget, og har fået 3 ugers karantæne, altså ingen ledighedsydelse(er godkendt), i de 3 uger.
Hvad skal man så leve af ?
Har lige fået af vide man ikke kan søge, eller retter sagt, man får ikke godkendt en kontanthjælp, ej heller mod tilbagebetaling, i karantæne perioden...
Kan det passe man KUN kan søge enkeltydelse ?
ALLE gode råd modtages
Skal lige siges, vi har lige mistet yderligere 12.000 Ud månedeligt, og vi skal nu holde december månede for 8300 Kr, med udgifter på 14.000

Barney
Barneys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 13:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvorfor har du fået karantæne? er der klaget over det, hat lige læst at de fleste der får karantæne får medhold i deres klager.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 14:13   #3
Barneys
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Barneys er ny på vejen
Karantænen er der nu ikke så meget at gøre ved...
Den mener de er afdiskuteret
Barneys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 14:35   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Karentene er jo en straf,så hvis man bare kan få andre ydelser så vil det jo jo ikke være en straf .

Hvis du ikke er enig i afgørelsen så klag,det værste der kan ske er afslag ik.

der nok ikke andet for hvis i ikke kan låne jer frem ,så kan og må nogle udgifter måske helt udsættes eller deles af et par gange.Tal med alle dem der skal have penge nu og næste 1.

Det jo en øv månde at være i underskud,men måske kan det vendes til at man siger som det er at julens gaver og den slags kan i ikke være med i i år,det kan måske enda være en fordel

Hvis det helt galt med at skrabe penge sammen,så har i måske noget der kan omsættes i kontanter,noget i ikke bruger mere.Jeg kan ikke se hvor du kommer fra men .julehjælp os kirken er måske en mulighed forr lidt eks penge.men det ved at være sidste frest for det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 14:36   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Derfor skal du klage over afgørelsen, hvis kommunen giver afslag på kontanthjælp og kontanthjælp mod tilbagebetaling så er det altid godt med nogle friske øjne, eks Ankestyrelsen.

I den her situation tror jeg, at du skal have din sag hastebehandlet, da du intet forsørgelsesgrundlag har.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 17:20   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvad er begrundelsen for karantæne ?
Normalt får man jo ikke karantæne når man bliver afskediget, men derimod hvis man selv siger op UDEN gyldig grund.

Der mangler nogle oplysninger for at vi kan give dig lidt bedre vejledning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 18:17   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kan ikke lige finde noget om, hvor meget forskellen ville være, hvis det var enkeltydelse eller kontanthjælp.

Jeg vil foreslå dig at forlange en skriftlig afgørelse på afslaget på kontanthjælp, hvis du ikke har fået det. (de har da pligt til at undersøge sagen ordenligt, hvis de bare har sagt mundtligt hurtigt, at "det kan du ikke"). Der SKAL stå BEGRUNDELSE for afslaget på kontanthjælp.

Hvis du så vil klage over afslag på kontanthjælp, så kunne du egentlig godt samtidig søge om enkeltydelse, så du har noget at leve af i de 3 uger (de 3 uger går hurtigt), så søg det nu. Og hvis de så mener, du skulle have haft kontanthjælp i stedet for i sidste ende og beløbet er højere end enkeltydelse, så kan de "bare" supplere beløbet til udbetaling til dig.

Det er mit bud lige nu i hvert fald.

Når det drejer sig om fleksjobber med karantæne, som faktisk er en ny regel, der er kommet siden 1. januar 2013, så burde de egentlig give dig en tilsvarende ydelse som "særlig ydelse", som man kunne få før 1. januar 2013. Så måske er der et hul i lovgivningen, som de har overset og glemt. Jeg kan faktisk ikke finde reglen om karantæne for fleksjobbere - indtil videre.

De må ikke ændre til dårligere stillet, kan man sige - ellers før gerne sagen hele vejen til Ankestyrelsen.

Sidst redigeret af curls; 25-11-2013 kl. 18:38.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 03:44   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"En Flekser, som er blevet afskediget, og har fået 3 ugers karantæne, altså ingen ledighedsydelse" citat.

Det er da ulovligt?

Du kan da ikke få karentæne, ved afskedigelse?
Det er kun hvis du selv siger op.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 04:42   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, jeg har også kun hørt om 3 ugers karantæne i forbindelse med, at man er selvforskyldt i ledighed.....

Selvforskyldt ledig....

Du vil blive betragtet som selvforskyldt ledig, hvis du
•Har sagt dit arbejde op
•Er blevet opsagt med en grund, der væsentligt skyldes dig selv
•Har kontraopsagt dit arbejde
•Har accepteret for kort opsigelsesvarsel fra din arbejdsgiver
•Er ophørt i aktivering
•Har afslået formidlet arbejde
•Har givet afslag på et tilbud om aktivering
•Har givet afslag på en jobplan om aktivering

Det er de eneste former jeg kender....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension