K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2010, 09:31   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
oplysninger fra g til psykologen ?

Jeg går for tiden hos en psykolog ved forsvaret.

Hvis psykologen indhenter oplysninger vil komunen så ikke have oplysninger den anden vej?

Og ville det så være sammen drag af samtaler eller psyklogens udtalse?

Og har jeg pligt til a fortælle jeg her taget imod samtaler der ude,jeg skal nemlig snart til samtale hos jvs. igen ?

Skal også snart i arbejdsprøvning igen igen .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 09:51   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg tror ikke du undgår at de får det af vide.. da jeg tror at alle dine oplysninger går via dit CPR.nr.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 10:46   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
jeg var hos psykolog på en smerteklinik.

De får IKKE alt - de får den udtalelse psykologen laver
that's it!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 15:58   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja du har faktisk pligt til at fortælle at du går til psyk, og ja kommunen vil sikkert indhente oplysninger, MEN de oplysninger er kun dem der er relevante for din sag.

Dvs har du fx fortalt at din moster er dranker... det kommer jo ligesom ikke din sag ved, så det får kommunen intet om, de kan bede om det der hedder en status opdatering, dvs psykologens her og nu billed af din tilstand + evt udsiger i forhold til job.

Det værste der kan ske er at din kommune siger hovsa, er er en vi skal have til speciallæge. Måske de kræver at du skal udredes, men de vil sikkert "bare" nøjes med en vurdering.

Dog er det vigtigt at du er klar over at en psykolog IKKE må stille diagnoser, og gør denne det alligevel i en evt rapport til kommunen, skal (læs bør) du forlange at de tilsidesætte den oplysning, med mindre du er 300% enig, det er kun psykiatere der må det, i det hele taget har speciallæger en del mere kraft i forhold til ens sociale sager, da en psykolog selv sagt ikke er læge.
På samme måde kan og må kommunen totalt tilsidesætte en psykologs ord, netop fordi det ikke er en læge.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 16:24   #5
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Jeg har i min sag bedt om en kopi af oplysninger fra læger og psykiatere. Det er kun status-oplysninger og helbredsmæssige fremtidsudsigter.
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 20:05   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
udveksling af psykologoplysninger

Hej C.l.e.o.

Forstår ikke rigtigt, hvorfor din psyk. v. forsvaret vil indhente oplysninger fra kommunnen. Hvilke oplysninger og til hvilket formål?

Priv.prak. psyk. har tavshedpligt, dvs. du kan selv tillade, at de giver oplysninger om dig. Disse vil psyk. normalt informere dig om. Se iøvrigt flg. link: http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/D.../doc/11849.pdf.

Men en statsansat psyk. (hvilket jeg går ud fra en fra forsvaret er) ved jeg ikke, hvordan lovgivningen er!

Kommunen udbeder sig attest Psyk.125, hvilket er en stastus, dvs. kort opsumering af forløb og evt. konklussion, men ikke diagnose.

mvh. Gunvor
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 22:55   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Psykologen har sagt de nornalt ikke ind henter oplysninger ,men om jeg ville skrive under på de havde lov til det hvis der blev brug for det.

Så jeg skrev under.

så må jeg se at blive færdig der ude inden jeg skal i arbejds prøvning igen

tak for hjælpen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 08:27   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ville dog være meget bekymret for en adtalse lige nu,da jeg kun har været der 2 gange og det har været to forskællige jeg har talt med og at det næste gang kan være en ny igen,da de jo har forskellige vagt ortninger .
Jeg har dog sagt at jeg så heller vil aflyses,end se en ny igen,det altså lidt hårdt at sidde og krænge alvorlighederne ud igen og igen. selv om de siger jeg har jo talt med min kolega,så for de jo det fra mig igen,jeg skulle jo gerne "vider" det jo det jeg går der for.

Den jeg snakkede med sidst gav et konkret råd der blev brugt samme dag og det gav et godt resutat,der kan bruges her og nu.som jeg havde brug for.

MEN kan jeg ikke bruge en undvigelse metoden ,den med ikke at få sagt noget LIGE nu,det jo kun jobkonsulenten jeg skal snakke med,og hun siger jo selv,at man ikke skal fortælle så meget om sit heldbred

Det her er altås ting jeg ikke ønsker jeg skal sidde og læse igemmen igen og igen i min resurseprofil,det har jeg ikke brug for,og ALT hænger ved den-for evigt.........
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 21:34   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror der skal rodes i min sag nu,for jobkonsulenten,skulle jo spørge om der var nogle nye heldbreds/lægepapir.
Siger som det er at jeg har fårt en knæskade,lige efte sidste arbejds prøvning,så der skal indhentes papir om det,h#n spørg er der mere og måtte jo sige jeg gik til psykolog,så nu skulle sagsbehandleren underrettes,og så ville de nok have en udtalelse

hvad kan der stå i den jeg når måske at komme til tre samtaler.
ingen ny aftale,men bliver bare kontaktet,når de har fået fingerne i det hele.

jeg hader alt det papir nusseri..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 23:29   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg er sikker på at de kun kan få svar på konkrete spørgsmål. Synes du skal drøfte det med psykologen.
En veninde af mig var på den psyktiatriske skadestue og blev instrueret i at kommunen kun ville kunne få svar på konkrete spørgsmål. Og at hun endelig ikke måtte give dem aktindsigt i hendes journal der.

Hvordan er det nu det er, skriver vi ikke under på at kommunen må indhente oplysninger ??? der må ligge noget der... og når man går ved speciallæger ol. skal man give samttykke... eller nogle steder skal man sige hvis man ikke må indhente oplysninger... jeg ville klart forhøre mig først ved psykologen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betaler kommunen for psykologen? hboegelund Alt det andet 30 26-02-2012 10:51
Forlængelse afhænger af psykologen Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 02-02-2011 12:25
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30
Rod i Ankestyrelsens oplysninger zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-11-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension