K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 11:58   #11
BirgitP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Vordingborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
BirgitP er ny på vejen
Lille mi - ikke for at skuffe dig, men kommunen eller fremmede aktører tager altså ikke særlig meget hensyn til udtalelser fra speciallæge eller læge.

I mine sygepapirer står der, at jeg skal skånes for tunge læft og finmotoriske opgaver med min højre hånd. På mit spørgsmål til hvorfor de gav mig finmotoriske opgaver var svaret, at lægerne jo ikke vidste hhvordan man ville agere ude på arbejdsmarkedet. "De er jo kun læger, der sidder......" og det var lige før de sagde på deres flade.

Denne udmelding selv om kommunens egen lægekonsulent har udtalt det samme som min egen læge og sygehuset.
BirgitP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 20:13   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
BirgitP - hold kæft nogle klaphatte du har været i kontakt til! Grrr!!!!

Lillemi - du bliver nødt til at få et møde eller en telefonsamtale med din sagsbehandler så du kan få stillet de her spørgsmål til hende/ham. Man bliver desværre så godt som altid nødt til at være standhaftig og insisterende for at trænge igennem deres travlhed, men du har behov for klare svar.

Eftersom du skriver, at du ikke kommer op på 37 timer om ugen formoder jeg, at det er fordi det står i papirerne at du skal op på 37 timer i løbet af de uger. I så fald skal du ikke tage det så bogstaveligt. Sådan skal de nok bare skrive... Men spørg din sagsbehandler.
Jeg er selv tilknyttet et sted hvor der står 25 timer i papirerne men reelt er jeg aktiv højst 5 timer om ugen og det ved sagsbehandleren godt. De skal bare skrive 25 timer.

Hvis det bare er noget du selv tænker; at det er formålet at du skal op på 37 timer, så må du lige lægge en dæmper på dig selv. Selvfølgelig skal du ikke nå det på 8 uger. Og heller ikke på 3 måneder for den sags skyld. Eller længere...

Det er godt, at du håber at blive i stand til at varetage et arbejde, men når du kun kan klare så få timer på nuværende tidspunkt må du lige skubbe drømmen om arbejde langt ud i fremtiden og fokusere på nuet.
Din kamp lige nu er at fastholde de 2 eller 3 timer om dagen og trappe langsomt op i et tempo du magter. Begynder alarmlamperne at blinke trapper du lidt ned igen.
Perioden vil efter 8 uger helt sikkert blive forlænget. Hvis ikke i det forløb du er nu, så et andet sted.

Om de kalder det praktik, arbejdsprøvning eller noget tredie er for mig at se ligegyldigt. Det du skal koncentrere dig om er at få så meget ud af det som du kan.

Er spændt på at høre hvad der skete på mødet.

Sidst redigeret af annagw; 17-09-2010 kl. 20:20.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension