K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2016, 12:31   #111
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse her om lydoptagelse

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/..._download/file
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 16:04   #112
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg var til møde hos Klinisk Funktion og de konkluderede, at jeg har en funktionel lidelse.
Hvad det så kommer til at betyde for kommunens behandling af mig, ved jeg ikke.

Desuden skal lægen fra Klinisk Funktion have min sag op på et teammøde, hvor der skal tages stilling til, om de har alt om mig, de har brug for.
Dernæst vil kommunen, min egen læge og jeg selv modtage en kopi af deres konklusion.

Er der nogen, der har erfaring med diagnosen Funktionel lidelse?
Jeg har flere fysiske lidelser, som ikke er mulige at fjerne. Blandt andet har jeg min immundefekt, migræne, slidgigt, ibs og flere andre diagnoser.

Der var mulighed for, at jeg skulle kunne få det bedre efter lægens udsagn. Jeg ved ikke hvordan, men det må jeg læse, når jeg modtager deres konklusion.

Det var vigtigt for lægen, at jeg får fred og ro i et stykke tid. Hvad så derefter?
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 16:30   #113
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brikke Se meddelelser
Jeg var til møde hos Klinisk Funktion og de konkluderede, at jeg har en funktionel lidelse.
Hvad det så kommer til at betyde for kommunens behandling af mig, ved jeg ikke.

Desuden skal lægen fra Klinisk Funktion have min sag op på et teammøde, hvor der skal tages stilling til, om de har alt om mig, de har brug for.
Dernæst vil kommunen, min egen læge og jeg selv modtage en kopi af deres konklusion.

Er der nogen, der har erfaring med diagnosen Funktionel lidelse?
Jeg har flere fysiske lidelser, som ikke er mulige at fjerne. Blandt andet har jeg min immundefekt, migræne, slidgigt, ibs og flere andre diagnoser.

Der var mulighed for, at jeg skulle kunne få det bedre efter lægens udsagn. Jeg ved ikke hvordan, men det må jeg læse, når jeg modtager deres konklusion.

Det var vigtigt for lægen, at jeg får fred og ro i et stykke tid. Hvad så derefter?
Funktionel lidelse betyder at de mener, at nogen fysiske symptomer, skyldes noget psykisk. Det kan desværre være ret problematisk, da der er en del mere behandling til psykiske lidelser
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 17:21   #114
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Funktionel lidelse betyder, at de mener, at dine fysiske lidelser (gigt, migræne, tarmproblemer, urinvejs- og luftvejsinfektioner) skyldes psykiske årssger.. Det er dybt urimeligt og kan ikke understøttes med nogen form for videnskabelig dokumentation. Der er stor kritik af de læger, der benytter sig af begrebet 'funktionelle lidelser'. Det skyldes, at patienterne risikerer ikke at få den rigtige behandling, hvis alt reduceres til 'noget psykisk'. De kalder det også 'ondt i livet' eller 'hypokondri'.http://ekstrabladet.dk/nationen/article4902227.ece

Du må selvfølgelig vente på den endelige beskrivelse. Din immunsygdom, som du har været indlagt for, må der være lægepapirer på. Det kan de i hvert fald ikke ignorere eller omskrive til noget psykisk.

I forhold til pension er det en meget uheldig mærkat, fordi psykiske tilstande kan ændre sig til det bedre, hvilket du jo også har fået at vide.
Hvis din tilstand kan bedres, er den ikke færdigbehandlet, kronisk og stationær, og så kan du ikke få pension. Derfor er nogle kommuner meget glade for at bruge læger som taler om funktionelle lidelser.

Det kan godt lyde, som om de vil anbefale et ressourceforløb, hvor du starter med at få ro i en periode.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 16-06-2016 kl. 18:19.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 22:25   #115
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Diagnosen, funktionel lidelse er opfundet af psykiater Per Fink med støtte fra Trygfonden.
Smart ordvalg eftersom alle lidelser er funktionelle.
Sygdomme, som er anerkendte som fysiske lidelser af diagnosesystemet har Per fink og hans kumpaner spundet guld på.

De mener dine lidelser sidder i hovedet på dig og de ved hjælp af kognitiv terapi og antidepressiv medicin kan helbrede dig.

Du skriver, at klinisk funktion har givet dig diagnosen? Ud fra hvilke forudsætninger?

Det er en skamplet på sundhedsstyrelsen og vores politikere, at den såkaldte diagnose er kommet ind i vores súndhedssystem.
Per fink rejser land og rige rundt og bilder læger ind, at alle de sygdomme de ikke lige kan hitte ud af eller helbrede, er psykiske( hypokondri.)

Psykiatri er ikke og bliver aldrig en eksakt videnskab.

Det er dog ikke en skam at lide af noget psykisk, trods det ikke kan ses i diverse blodprøver. Men det er en svinestreg, når systemet bruger det som en undskyldning til at nægte folk hjælp.

Det er desværre også sådan, at har man en psykiatrisk diagnose kan man ikke fejle noget fysisk, og dette trods man ved, at psykisk syge lever kortere end andre op til 20 år.
Hvorfor nu det. Jo fordi en masse symptomer ikke tages alvorligt af lægestanden, da mange symptomer,som er fysiske sygdomme også kan have psykisk årsag.
Mange psykisk syge bliver ikke undersøgt og kommer for sent i behandling for livstruende sygdomme. Kort og godt ingen lytter.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 07:40   #116
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Brikke, jeg har læst nogle af indlæggene i tråden men ikke alle, så jeg beklager hvis du tidligere har svaret på dette....men

Du skrev i starten at du har en immundefekt og ofte får infektioner der behandles med antibiotika.

1. Er du i behandling med immunglobuliner?

2. Jeg antager at du har en læge på et sygehus med speciale i dette? (ved ikke hvor du bor i landet), og der således foreligger en journal fra dette sygehus?
Er dette materiale vedlagt til kommunen?

3. Er du medlem af Idf (immundefektforeningen) og således evt. kunne få hjælp/støtte herigennem?

Sidst redigeret af Fleks10; 17-06-2016 kl. 07:42.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 12:09   #117
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg er blevet meget frustreret over at have læst om funktionelle lidelser og jeg er meget taknemmlig for jeres input. Det bekræfter mig desværre i, at jeg nok får et ressourceforløb med noget "ro" i et stykke tid. Derefter skulle jeg kunne fungere normalt forhåbentlig, som lægen hos Klinisk Funktion udtrykte det. Jeg blev fortalt om et kognitivt forløb, som de ville overveje at anbefale kommunen til mig.

Jeg har flere siders journaler om min immundefekt og alle mine andre lidelser, de kan alle dokumenteres.
Min praktiserende læge er meget uforstående og utilfreds med, at Klinisk Funktion efter tilsendelse af mine journaler og papirer fra kommunen og efter en times samtale med mig kan konkludere, at jeg lider af en funktionel lidelse.

Jeg kan nok ikke regne med, at min læge kan udrette særligt meget. Som jeg har forstået det, må lægen kun udtale sig om, hvad jeg kan og ikke om, hvad jeg ikke kan.

Min læge har skrevet til kommunen i 2015, at min immundefekt kun ser ud til at blive værre med årene.
Jeg er ikke i behandling med immunglobuliner, det mener Rigshospitalet ikke vil hjælpe på den immundefekt, som jeg har.
Kommunen har alle de journaler, der er skrevet om mig om mine sygdomme.
Jeg er medlem af Idf, så jeg kan kontakte dem for at forhøre mig om gode råd og rettigheder.

Jeg har igennem de sidste 2 år haft kontakt til en psykolog, som jeg i alt har været hos af 2 omgange (ca. 12 gange i alt). Jeg har det skidt med, at jeg bliver syg så ofte og har svært ved at klare en normal hverdag.

Hvad mon det bliver til med min sag? Jeg orker ikke, hvis jeg skal i et psykisk udredningsforløb og skal lægge det ned over min i forvejen pressede hverdag.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 12:50   #118
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
For mig lyder alle dine infektioner som om du har CVID - korrekt?

Hvis du søger på dette på Idf's hjemmeside vil du se, at under beskrivelsen af denne sygdom står der at ved vedvarende antibiotika-behandlingskrævende infektioner (kan der) gives immunglobuliner. Dyr behandling.......

Hvis jeg var dig ville jeg printe beskrivelsen, herunder symptomer og hvad det betyder for den enkelte patient ud, og sørge for at kommunen (teamet) har dette. Mange aner ikke hvad en immundefekt er - og hvilke konsekvenser det har for den enkelte.

Jeg læste på et tidspunkt at immundefekt blev kaldt "den hemmelige sygdom"....
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 13:15   #119
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg har CVID, hvilket kommunen og Klinisk Funktion har fået papirer på.
Klinisk funktion mener, at det er en let immundefekt, som ikke betyder så meget.

Jeg har heldigvis min læge i ryggen og han er ikke enig i, at jeg har en funktionel lidelse. Han siger, at jeg i stedet har en psykisk belastningsreaktion ovenpå mine fysiske diagnoser.

Der er nemlig mange, der ikke kender konsekvenserne af at have en immundefekt. Det er nemlig meget hårdt og uforudsigeligt.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 14:41   #120
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Din læge har mulighed for uopfordret at skrive en LÆ165...

Måske det ville være godt hvis du/din læge lavede et oprids af dit/dine sygdomsforløb, og dermed dine diagnoser. (Funktionel lidelse er IKKE en diagnose)

+ Lægens mening om den psykiske belastningsreaktion og hans/hendes mening om at kalde dine sygdomme for funktionel lidelse, samt konklusionen på dit forløb i sundhedssystemet.
+ Hvis du er i behandling nu - så hvad og hvor længe og hvilken effekt denne behandling har/skal have...

OG ikke mindst præcis hvad han mener at kommunen skal/bør gøre for dig nu (tilkende dig fleks/FP eller hvad han nu mener)

Hjælp evt din læge ved at lave forløbsbesrivelsen hjemmefra - overordnet...
og så tag endnu en god snak med ham/hende om det her.

Lægens rolle er nu lidt anderledes end tidligere, og de bør komme meget mere aktivt på banen i forhold til patienternes sag (sager) ved kommunen. Kan være din læge er en af dem der forstår og gerne vil dette?

Ide? dette er bare mit forslag - måske kan du bruge det - måske ikke
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension