K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 12:39   #21
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis det jeg mener Mookmik! Der er STADIG folk der ikke har et potientiale at udvikle eller en arbejdsevne der kan realiseres - de skal selvfølgelig heller ikke på et ressourceforløb.
Og som din sagsbehandler indskyder, så kan det jo meget vel være situationen for dig.

Men lige nu, er du så ikke nået dertil - din sagsbehandler kan ikke gøre noget, men lyder ellers både sød og forstående. Hvilket er et mega plus!

og sjovt nok har min sbh altid sagt at ressourse forløbet ikke ville være aktuelt i min sag da jeg har været igennem alt hvad et ressourse forløb kan tilbyde.

Som sagt har jeg det i dag fint med min sbh, det hjalp specielt efter jeg havde været på smerteklinikken hvor de har lidt undervisning i at " lær at snakke med din sagsbehandler ", før det følte jeg sikkert som mange andre føler det i systemet, at det var et personligt angreb den måde ens sagsbehandler behandlede og snakkede til en på, efter den tur på smerteklinikken tog jeg det emne op med min sagsbehandler og luften blev ligesom renset ( nok mest fra min side ) og fik fortalt at når jeg snerre eller lyder negativ/gal er det ikke henvendt mod den person jeg taler til, men fordi det gør forbandet ondt ved halebenet, da jeg når alt er normal er en smilende og glad person, men jeg er da bevidst om at jeg nu kan sende andre signaler ud til folk der ikke kender mig og siden dengang har det kørt godt mellem min sbh og mig og hun gør jo det hun skal gøre, prøve at få mig igennem systemet hurtigst muligt, jeg har aldrig oplevet min sbh har trukket noget i langdrag eller modsat sig hvis jeg havde noget på hjertet jeg skal af med eller have svar på, eksempelvis sendte hun mig den omtalte mail til mig på i søndags det er da kun et mega plus hun bruger sin fritid på en lille knold som mig

Min sbh er jo låst som du er inde på, hun kan vel ikke gøre hverken fra eller til, andet end at sørge for man komme videre i systemet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Skriver Rehabiliteringsteamet ikke noget mere konkret end, at de kan forestille sig, at det er noget arbejde med nettet hjemmefra?
Som jeg har forstået det på min brors sagsbehandler, skal Rehabiliteringsteamet i tilfælde af visitation til fleks konkret komme med bud på beskæftigelsesmuligheder.
Noget arbejde på nettet er meget diffust. Er det dig eller eller kommunen, der foreslår arbejde med hjemmesider. Jeg kan se, at du ikke har uddannelse indenfor dette område eller erhvervsmæssigt har beskæftiget dig med noget tilsvarende, - korrekt??

Det kunne være interessant at få en afgørelse på, hvorvidt et rehabiliteringsteam må henvise til fleks med "et eller andet arbejde på nettet" til en person, der - som jeg forstår det - ikke har arbejdet hermed tidligere. For så kan alle vel stort set i princippet henvises dette et sådant fleksjob.
Jeg har ikke fået det afslag med posten endnu fra pensionsnævnet ( jeg når at fylder 40 tror før det afslag kommer ), så jeg ved ikke hvad rehabiliteringsteamet skriver eller anbefaler eller mangel på samme, men jeg er dog obs. på det du selv nævner, at de skal komme med nogle konkrete bud på hvad de mener der er perspektiv i og jeg kan klare fleksmæssigt så jeg kan komme op i tid.

Jeg ved kun hvad de to fiduser der sad i rehabiliteringsteamet sagde til mig til mødet og det er så der kæden hopper lidt af for mig ( hjemmearbejde via nettet ) men jeg mangler at få det på skrift, jeg regner med det kommer samtidigt med afslaget fra pensionsnævnet.

Men som jeg forstår brugerne herinde, så vil det være en fejl at klage over jeg bliver visiteret til fleks og at jeg hellere skal følge med strømmen for at se hvor den fører hen, men det må vel bero på hvad de henviser mig til i fleks vil jeg mene.

Sidst redigeret af mookmik; 11-02-2013 kl. 12:44.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:52   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i forhold til pension, kan jeg ikke se noget positivt i denne meldning fra din SB

sjovt nok har min sbh altid sagt at ressourse forløbet ikke ville være aktuelt i min sag da jeg har været igennem alt hvad et ressourse forløb kan tilbyde.

for netop i 2013 kommer man nemlig først på pension når man har været i gennem et
når kommunen vurdere det ikke er relevant er det fordi de udelukkende har fokus på du skal have et fleksjob.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:58   #23
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
i forhold til pension, kan jeg ikke se noget positivt i denne meldning fra din SB

sjovt nok har min sbh altid sagt at ressourse forløbet ikke ville være aktuelt i min sag da jeg har været igennem alt hvad et ressourse forløb kan tilbyde.

for netop i 2013 kommer man nemlig først på pension når man har været i gennem et
når kommunen vurdere det ikke er relevant er det fordi de udelukkende har fokus på du skal have et fleksjob.
Jeg tror selv det skyldes jeg søgte som 39 årig og jeg fylder 40 her i februar ellers kan jeg heller ikke se meningen med de tiltag til fleksjob eksempelvis, men nogen siger man skal igennem fleksmøllen før pensionen kan komme på tale, men din sbh har fortalt dig det samme mht et ressourse forløb ? kunne da være rart hvis det var tilfældet, uanset at vores sager sikkert ikke er ens.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 13:12   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har jeg fået pension på sidste udkald, dec 2012

om du er under eller over 40 år, så skal man stadig i gennem et forløb
før kommunen kan tilkende en pension.
samt ens lægepapir skal i gennem klinisk funktion, som ikke engang er oprettet
det er desværre ikke for sjov de har lavet denne reform
det er en benhård spareøvelse, som skal holde folk på en kontanthjælpsydelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 13:43   #25
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu har jeg fået pension på sidste udkald, dec 2012

om du er under eller over 40 år, så skal man stadig i gennem et forløb
før kommunen kan tilkende en pension.
samt ens lægepapir skal i gennem klinisk funktion, som ikke engang er oprettet
det er desværre ikke for sjov de har lavet denne reform
det er en benhård spareøvelse, som skal holde folk på en kontanthjælpsydelse
Næsten enig, for indtil kommunerne er klar bruger man lægekonsulenterne og ang den kliniske funktion så har jeg været " igennem den mølle ", da det er de samme ting de tilbyder og tager stilling til, som andre læger, sygehuse, speciallæger, klinikker osv giver i behandling og tager stilling til i dag og før i dag, som nævnt ryger man ikke tilbage til dag 1 hvor man blev sygemeldt, forstået på den måde, man starter ikke forfra med at finde ud af hvorfor man er sygemeldt og hvad man fejler og skal starte forfra med ting som røngten, mr-scanning, diverse sygehus besøg, smerteklinik, fys - kiropraktor, rygcenter, special læger, medicin behandling osv osv osv , om der så står 100 læger for at tage stilling i en sag der er lukket, så kan de jo ikke ændre på fakta, hvor gerne end regeringen tror der er magi i luften med den kliniske funktion, fordelen er jo man som sygemeldt ikke skal rejse rundt til de forskellige steder men alt er samlet under 1 tag, men når man ikke kan gøre mere så kan man jo ikke gøre mere, uanset hvor mange læger der står og kigger på ens sag, kan man eksempelvis ikke brække/opererer i rygsøjlen, ja så kan der står 100+ læger for at finde ud af hov man kan ikke brække/operere i rygsøjlen ...... men når den kliniske funktion engang kommer op at køre ser jeg det da kun som et plus for den sygemeldte, uanset ens udfald i ens sag.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at forstå hvad fysén har skrevet Yanmik Alt det andet 9 28-05-2013 08:20
Hvad mener du ? ? Stonefire Spørgsmål ang fleksjob 6 31-05-2012 15:19
Hvad mener I? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 22 06-01-2012 12:52
Hvad mener i? Gunell Alt det andet 11 21-03-2011 00:08
Hvad mener de? Nullemusen Alt det andet 6 27-07-2010 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension