K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2016, 17:18   #11
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvordan tænker du ?
Ja, altså at der på baggrund af de mange diagnoser/lidelser laves en vurdering af den reelle funktionsnedsættelse. - hvis denne ligger meget lavt, peger dette vel på pension.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 19:14   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Ja, altså at der på baggrund af de mange diagnoser/lidelser laves en vurdering af den reelle funktionsneddættelse
For det første er tale om en del af et ressourceforløb som skal fremme arbejdsevnen.
For det andet kan en læge ikke fastslå arbejdsevnen uanset diagnose.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 09:39   #13
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
For det andet kan en læge ikke fastslå arbejdsevnen uanset diagnose.
Det ser man da ellers sker ind imellem(!) altså ikke sådan præcise procenter, men omtrentligt. Noget andet er så om kommunen kigger på det, - men det gør de vel i en vis udstrækning, og hvis arbejdsprøvningen så viser det samme...., er der vel stærke kort på hånden. Ved naturligvis godt at ved mange forskellige lidelser samtidig, så er der sjældent EN læge som har hele overblikket - det er "nemmere" hvis f.eks. der en én voldsom lidelse, f.eks. ryg, hvor så reumatologen kan udtale sig om funktionsnedsættelsens omtrentlige omfang.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 10:15   #14
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Det handler stadig ikke om diagnoser.
Kommunen skal afprøve, hvor meget indflydelse dine diagnoser har på din erhvervsevne, før de tager stilling til hvilken kasse du skal have penge fra.
Det er de blevet pålagt af regeringen.
Nogle diagnoser er så åbenlyst formålsløse, at trække igennem dette cirkus, mens et lille bitte "måske" eller "på sigt", i en lægelig udtalelse, vil efterlade kommunen i vildrede, så de føler sig tvungne til at køre et ressourceforløb.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 16:31   #15
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Takker pænt for hjælpen . Har idag talt med min sagsbehandler om anden aktør . Og det var ok så hun kigger lige efter hvem der ordner 1 B5 hvad det så består i man får jo kun lidt afvise. Så må lige vente og se . Syntes Godt nok at de sidste 16 års kamp har taget godt på helbredet . Damn jeg føler mig godtfolk stresset . Hvilket jeg helst skulle undgå . Pga hjerte problemerne
Så håber det snart får en ende . Takker igen til jer som gad svare (smiler)god dag til jer
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension