K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2016, 17:11   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Psykiater taler i mobil under konsultation

Ok... siden der er mange herinde der går hos en psykiater....

Er det ok at en psykiater tager sin mobil under en konsultation med en anden patient ? Studsede lidt forleden da jeg sad overfor min behandler og græd og han alligevel valgte at tage mobilen og forny en anden patients recept. Udover det sagde han patientens fulde navn højt, hvilket jeg vil mene er brud på tavshedspligten.. ?

Sidst redigeret af de7smådværge; 15-08-2016 kl. 17:14.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 18:16   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Nu ved vi jo ikke baggrunden for hvorfor den telefon absolut skulle tages, der kan være mange årsager.
Men det er ikke helt fint at sige en patients fulde navn imens der er en anden til sted.

Men er man udtryk med omgangsformer, eller andet, kan man jo finde en anden psykiater.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 20:46   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Min psykiater har en sekretær, og der er der telefontider. Hvis man absolut skal have fornyet recept uden for telefontiden eller i en ferie, er det egen læge. (Min læge sætter lidt hælene i, så jeg forsørger for så vidt muligt, at få fornyet recepter i god tid)
Jeg synes det er ret dårlig stil af en psykiater, at tage telefonen under en konsultation med en anden.
Hvis en sekretær ikke er muligt, må psykiater sætte tid af til daglige telefontider, og lade folk lægge besked på telefonsvareren uden for de tidsrum.
(Men det er nok bare min mening )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 06:30   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes du skal give ham en chance, måske viser det netop at hen er god ved sine percenter.

vi ved jo ikke om det var en speciel sitation, hvs personen var i en kridtis sitation, navnet er ikke ok, men vi er kun mennesker.

sker det igen, så påpej det for så er det ikke ok.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 07:16   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
syntes du skal give ham en chance, måske viser det netop at hen er god ved sine percenter.

vi ved jo ikke om det var en speciel sitation, hvs personen var i en kridtis sitation, navnet er ikke ok, men vi er kun mennesker.

sker det igen, så påpej det for så er det ikke ok.
Det sker i hver konsultation. Blev bare overrasket over at han også valgte at gøre det, når jeg sad og græd og talte om noget svært.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 08:24   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Det sker i hver konsultation. Blev bare overrasket over at han også valgte at gøre det, når jeg sad og græd og talte om noget svært.
Så er det da bare om at finde en ny, og hvis det er i København kan jeg sagtens gætte hvem det er, og håber da ikke at der er flere af hans slags rundt i landet !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 11:50   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Så er det da bare om at finde en ny, og hvis det er i København kan jeg sagtens gætte hvem det er, og håber da ikke at der er flere af hans slags rundt i landet !
Psykiatere hænger ikke på træerne i Kbh. Hvem tror du at det er ?? For så vil jeg ( også ) gerne undgå den person!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 23:03   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er flere gode psykiatere med kort ventetid i København.

Jeg har oplevet lignende år tilbage hos en MH
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 01:11   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Det sker i hver konsultation. Blev bare overrasket over at han også valgte at gøre det, når jeg sad og græd og talte om noget svært.
Du skriver at psykiater, altid tager telefonen, når du taler med ham.
Det er i min verden uacceptabelt. At det kan ske en enkelt gang, men hver gang burde ikke finde sted.
'Jeg havde en psykiater der ikke havde en sekretær, og derfor var meget svær at få en aftale med,. Han havde 1 times telefontid og ofte kom man ikke igennem.
Men aldrig , aldrig oplevede jeg at en telefon ringede midt i konsultationen. Det er uhørt.

Nu skriver du så, at den medicin som han har ordineret giver bivirkninger, men at han ikke anerkender det, da det er en meget lille dosis.
Til det vil jeg bare sige, at det er en arrogant holdning,manglende viden og en holdning, som er en holdning mange psykiatere desværre har. *de kan ikke bevise en dut, og det ved de godt og så kompenserer de med autoritet.
Jeg kan kun gisne, men jeg mener at han han virker som en psyk, der udnytter manglen på psykiatere, og derfor scorer en masse penge på´den konto.
Desuden er meget"hjernemedicin" fuld af evidensbaserede bivirkninger og du kan bare læse Peter Gøtsches bøger og artikeler vedr. dette.
Jeg har selv forsøgt prøvet og ædt diverse psykofarmika alle med store bivirkninger og heldigvis var den psykiater jeg gik hos lydhør. Han anerkendte at jeg gik ud som et lys og fik det betydeligt værre. Medicinen forværrede bare de lidelser jeg havde iforvejen. Så i stedet for at lindre blev det hele bare værre.
Det er ikke det samme som at sige du reagerer på samme måde, men blot for at sige, at du er den eneste der sidder i din krop og sjæl, og ingen, ingen selv den klogeste er klogere end du er.
Nogen har gavn af medicin. Jeg har dog kun hørt og læst om det. Til gengæld har jeg mødt adskillige med afhængighed og en masse bivirkninger.
Men det er jo også rigtigt at placepo ikke kan underkendes.
Mit råd til dig erHvis du er tryg ved den psyk , der har ordineret medicinen så tag den. Hvis du ikke er, så lad være.

Sidst redigeret af vasen; 17-08-2016 kl. 01:24. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2016, 06:27   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er vel meget enkelt, hvis man ikke føller sig tryg, så kam jeg ikke forestille mig,at man kan få hjælp ved den person.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension