K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2016, 16:18   #1
juke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
juke er ny på vejen
Førtidspension/ Erhvervsevnetab forsikring

Kære K10
Jeg blev tilkendt førtidspension i 2011 og det var med kontrol efter 3 år.
Min pension blev efterfølgende gjort permanent i 2014.
Jeg modtager samtidig erhvervsevnetabs forsikring.
Mit spørgsmål er: Hvis jeg om et par år får det bedre, vil det så være muligt for mig at arbejde et par timer om ugen, uden at det får indflydelse på min pension og forsikringsudbetaling.
Jeg håber, at nogen kan hjælpe med svar.
De bedste hilsener
Juke
juke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 17:40   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
I dag bliver fleksjob tilkendt ud fra en arbejdsevne på under 1 time, så hvis du kommer til at kunne arbejde et par timer ugentligt, skal du nok regne med at det er et fleksjob der kommer på tale i stedet, men det behøver heller ikke at være negativt - ej heller økonomisk, for så vidt angår indtægt fra arbejde/flekstilskud.

Hvad angår din forsikring er du nødt til at se hvad der står i tilkendelsen. Der står som regel hvornår du fremadrettet skal kontakte dem, hvorved de igen vil vurdere om du er berettiget til udbetaling, hvilket det umiddelbart lyder som, ud fra en erhvervsevne på et par timer ugentligt.

Der er dog det "men", at nogle forsikringsselskaberne har en passus om at forsikringen stopper udbetaling hvis man kommer i fleksjob, så jeg tror ikke nogen andre end kommune og forsikringsselskab kan svare dig på hvad der sker i fald du kan arbejde et par timer.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2016, 12:06   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af juke Se meddelelser
Kære K10
Jeg blev tilkendt førtidspension i 2011 og det var med kontrol efter 3 år.
Min pension blev efterfølgende gjort permanent i 2014.
Jeg modtager samtidig erhvervsevnetabs forsikring.
Mit spørgsmål er: Hvis jeg om et par år får det bedre, vil det så være muligt for mig at arbejde et par timer om ugen, uden at det får indflydelse på min pension og forsikringsudbetaling.
Jeg håber, at nogen kan hjælpe med svar.
De bedste hilsener
Juke
har en forsikring fra Pension Danmark den stopper hvis jeg arbejder uanset time antal....hvilket vel også kun er ret og rimeligt.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2016, 09:11   #4
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Vedrørende førtidspension: I dag risikerer man, at kommunen siger, at hvis du bare kan arbejde lidt, så kan du måske varetage et mikrofleksjob. Jeg kender ikke til eksempler på det, men jeg ville selv være nervøs. Og jeg orker ikke mere uro og bekymring. Jeg er stadig ikke kommet mig oven på mit 'kommunale forløb', har stadig stress- og søvnproblemer. Min psykolog siger, der vil gå mindst et år, før min krop og psyke kommer ud af den alarmtilstand, jeg har været i i flere år.

Vedrørende privat/arbejdsmarkedspension: Læs de præcise vilkår i din ordning. I min pensionskasse må jeg arbejde op til 12 t/u og stadig få pension. Dette er dog ikke muligt, dels fordi jeg ikke har kræfter til det, dels fordi jeg ville blive nervøs for min førtidspension, hvis jeg arbejdede selv få timer om måneden eller året.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2016, 10:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Vedrørende førtidspension: I dag risikerer man, at kommunen siger, at hvis du bare kan arbejde lidt, så kan du måske varetage et mikrofleksjob. Jeg kender ikke til eksempler på det, men jeg ville selv være nervøs. Og jeg orker ikke mere uro og bekymring. Jeg er stadig ikke kommet mig oven på mit 'kommunale forløb', har stadig stress- og søvnproblemer. Min psykolog siger, der vil gå mindst et år, før min krop og psyke kommer ud af den alarmtilstand, jeg har været i i flere år.
Jeg har det på præcis samme måde, skal dælme ikke "nyde" noget.

I flere år gik jeg og troede, at det var p.g.a. min sag i kommunen, at jeg havde det generelt skidt, bl.a. stress-symptomer, og efter et år på fp var det ikke et hak bedre.

Men efter jeg blev bevidst om, at det handlede om fordøjelses-problemer, og tager hånd om det, skete der noget, så jeg nu synes jeg har et liv igen.

Så hvis du fortsætter med at have det dårligt, så skriv til mig hvis du vil høre om mine erfaringer, og gode råd.
Ved den slags problemer er der desværre ikke meget hjælp at hente hos vores læger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2016, 11:05   #6
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har det på præcis samme måde, skal dælme ikke "nyde" noget.

I flere år gik jeg og troede, at det var p.g.a. min sag i kommunen, at jeg havde det generelt skidt, bl.a. stress-symptomer, og efter et år på fp var det ikke et hak bedre.

Men efter jeg blev bevidst om, at det handlede om fordøjelses-problemer, og tager hånd om det, skete der noget, så jeg nu synes jeg har et liv igen.

Så hvis du fortsætter med at have det dårligt, så skriv til mig hvis du vil høre om mine erfaringer, og gode råd.
Ved den slags problemer er der desværre ikke meget hjælp at hente hos vores læger.
Tak for tilbuddet! Jeg giver det et halvt år mere, så kan det være jeg får brug for råd. Jeg er lige startet på at svømme et par gange om ugen. Det er alt jeg har kræfter til efter et halvt år på pension. Indkøb og rengøring kræver klarer jeg kun med mange hvil.

Helt vildt at rehabteam inden min klage mente at jeg kunne blive selvforsørgende i ordinært job! Jeg håber stadig, at jeg langsomt vil få det bedre. Og har stor medfølelse med dem, der stadig kæmper.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2016, 11:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Tak for tilbuddet! Jeg giver det et halvt år mere, så kan det være jeg får brug for råd. Jeg er lige startet på at svømme et par gange om ugen. Det er alt jeg har kræfter til efter et halvt år på pension. Indkøb og rengøring kræver klarer jeg kun med mange hvil.

Helt vildt at rehabteam inden min klage mente at jeg kunne blive selvforsørgende i ordinært job! Jeg håber stadig, at jeg langsomt vil få det bedre. Og har stor medfølelse med dem, der stadig kæmper.
Du skriver bare når du er klar.

Via min profil kan du skrive pb eller mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension