K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2016, 15:56   #1
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Smile Opgive revalidering

Hej venner
Mit revalideringsforløb, har udviklet sig, til en kamp mod systemet - og jeg undersøger nu, om jeg er bedre stillet, ved en rask-/deltidsraskmelding. Kort sagt, så sidder jeg, med en masse ressourcer, en uddannelse, jeg ikke direkte kan bruge, da jeg ikke kan klare belastningerne - men kan godt arbejde.

Jeg frygter, at mit revalideringsforløb, efter nu, 3 mrds venten på praktikplads, enten afvises, eller at jeg ender med en godkendt revalidering, hvor jeg ikke kan få godkendt uddannelse, dels pga min sagsbehandler(jeg ikke kan slippe af med), og dels pga en psykolograpport, der måtte rettes for mange faktuelle fejl, men som stadigvæk kun beskriver begrænsninger, og ikke muligheder.
Jeg har dårlig ryg og skuldre og sammen med en psykolograpport der nærmest fremstiller mig som psykisk syg, så skal jeg sendes i skånepraktik, så jeg kan klare min. 25 timer - så jeg kan godkendes til en revalidering til fuld tids arbejde. Det er totalt modstridende, ingen psykiske og fysiske belastninger og så finde noget uddannelse de vil godkende - derfor tror jeg ikke på det her system.

Nogen der, hat prøvet, noget der ligner (at have fået nok af systemet) og prøvet at klare det selv?
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 20:54   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Hej venner
Mit revalideringsforløb, har udviklet sig, til en kamp mod systemet - og jeg undersøger nu, om jeg er bedre stillet, ved en rask-/deltidsraskmelding. Kort sagt, så sidder jeg, med en masse ressourcer, en uddannelse, jeg ikke direkte kan bruge, da jeg ikke kan klare belastningerne - men kan godt arbejde.

Jeg frygter, at mit revalideringsforløb, efter nu, 3 mrds venten på praktikplads, enten afvises, eller at jeg ender med en godkendt revalidering, hvor jeg ikke kan få godkendt uddannelse, dels pga min sagsbehandler(jeg ikke kan slippe af med), og dels pga en psykolograpport, der måtte rettes for mange faktuelle fejl, men som stadigvæk kun beskriver begrænsninger, og ikke muligheder.
Jeg har dårlig ryg og skuldre og sammen med en psykolograpport der nærmest fremstiller mig som psykisk syg, så skal jeg sendes i skånepraktik, så jeg kan klare min. 25 timer - så jeg kan godkendes til en revalidering til fuld tids arbejde. Det er totalt modstridende, ingen psykiske og fysiske belastninger og så finde noget uddannelse de vil godkende - derfor tror jeg ikke på det her system.

Nogen der, hat prøvet, noget der ligner (at have fået nok af systemet) og prøvet at klare det selv?
Hvis du godt kan arbejde hvorfor er du så blevet tildelt revalidering ? Har selv lige fået afslag på dette, da jeg med min uddannelse vil kunne varetage andre jobs. Ang. at melde dig ud af systemet, så spørg din a-kasse om råd og vær forberedt på at det kan være lige så svært at finde et alm. job, som en praktik i systemet. Taler af erfaring.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 21:12   #3
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Hvis du godt kan arbejde hvorfor er du så blevet tildelt revalidering ? Har selv lige fået afslag på dette, da jeg med min uddannelse vil kunne varetage andre jobs. Ang. at melde dig ud af systemet, så spørg din a-kasse om råd og vær forberedt på at det kan være lige så svært at finde et alm. job, som en praktik i systemet. Taler af erfaring.
Tak for svar.
Jeg er stadig kun i forrevalidering, som det hedder (indtil arbejdsprøvningen viser hvad jeg kan). Psykolograpporten har erklæret jeg ikke kan arbejde inden for mit fag. Der er dog nogle nærliggende brancher, jeg med opkvalificering kan klare - det er dem sagsbehandler har smidt væk og erstattet med ingenting.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 21:37   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Tak for svar.
Jeg er stadig kun i forrevalidering, som det hedder (indtil arbejdsprøvningen viser hvad jeg kan). Psykolograpporten har erklæret jeg ikke kan arbejde inden for mit fag. Der er dog nogle nærliggende brancher, jeg med opkvalificering kan klare - det er dem sagsbehandler har smidt væk og erstattet med ingenting.
Så giver det mening. Kan godt forstå din frustration. Håber nogle andre herinde kan byde ind med lidt mere erfaring og flere råd til dig.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension