K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2016, 13:38   #1
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Integrationsydelse til danskere er ulovligt

Det er simpelthen ulovligt at anvende kriteriet om opholdskrav syv ud af de seneste otte år over for danskere, der bevæger sig inden for EU, siger Kirsten Ketscher, der er professor i socialret ved Københavns Universitet.

Hun henviser til, at der er adskillige domme fra EU-domstolen, der viser, at en medlemsstat ikke er berettiget til at stille egne statsborgere dårligere, alene fordi de har udnyttet den frie bevægelighed i EU.

Hun opfordrer de berørte danskere til at henvende sig til en advokat med henblik på at få sagen prøvet ved domstolen. Sagerne er egnet til et gruppesøgsmål – det vil sige, at mange, der er blevet udsat for det her, kan få det afgjort i samme sag.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/pr...re-er-ulovligt
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 17:03   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men har de ikke netop taget højde for det i denne:
"Stk. 4. Kravet om, at personen skal have opholdt sig lovligt her i riget i sammenlagt 7 år inden for de seneste 8 år, gælder ikke for EU-/EØS-borgere, i det omfang disse efter EU-retten er berettigede til hjælpen. "

Og vejledningen ang eu/eøs reglerne kan findes her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164179

Så jeg undres over hvad der specifikt gør det ulovligt, da man jo har nævnt de regler?

Skal nok lige tilføjes, at jeg bestemt også ville finde det interessant, at se det efterprøvet ved en domstol
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 16:33   #3
Isis
På vej til at lære K10
 
Isiss avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2013
Lokation: Hillerød
Alder: 60
Indlæg: 7
Styrke: 0
Isis er ny på vejen
Ulovlig integrationsydelse...

Hej At det er ulovligt er vi mange der mener. Jeg vil anbefale FB gruppen AFSKAF ulovlig integrationsydelse. Vi forsøger at samle folk der er ramt af loven her, bl.a.med henblik på fælles sagsanlæg Så kom frisk!

Link til facebookgruppen Afskaf ulovlig integrationsydelse https://www.facebook.com/groups/1116875165038829/

Sidst redigeret af Webmaster; 07-07-2016 kl. 17:12. Årsag: Link sat ind
Isis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2016, 17:31   #4
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Hvor godt, at I er nogle som har fundet sammen.
Det er for vildt. Uetisk over alle (lande) grænser og så med tilbagevirkende kraft.

Eeej ved ikke, hvad jeg skal skrive... andet end at I forhåbentlig og selvfølgelig vinder!
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension