K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2016, 23:13   #21
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det er ikke rigtigt til at vide.
Har nemlig hørt om flere der har fået det, selvom de er på barsel, og derfor pt er fritaget fra 225-timers reglen
Hej. Alle har fået dette brev selv fleksjobbere i.f.m. Fleksløntilskud udb. I juli.

Har kontaktet min kommune som har oplyst at det er en fejl som kmd har lavet og de vil beklage.

Det går stærkt ... Det er en fejl fra KMD
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 13:49   #22
Liljekonvallen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Liljekonvallen er ny på vejen
Hej Marina123 og MistyMiss
Tusind tak for svar... selvom det er triste oplysninger ! Man skulle ikke tro der sad mennesker bag den lovgivning. Efter kommunens udregning (med hvad de ser som værende nødvendige faste udgifter) har jeg 1. oktober et rådighedsbeløb på 938,50 kroner. I mit eget regnskab, hvor der (som I helt sikkert kender alt til) er en del flere nødvendige udgifter end dem kommunen godtager, har jeg 1. oktober et rådighedsbeløb på minus 1557 kroner.
Måske man skulle prøve at søge om hjælp til mad (hvis man overhovedet kan det) gennem enkeltydelser? Så vidt jeg har forstået vil hjælp ydet efter fx §81 og §82 ikke blive regnet med under loftet ?! Vh Liljekonvallen
Liljekonvallen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 13:53   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Liljakonvallen:
Du kan ikke søge til mad.
Men efter §82 aktivloven kan du søge om egenbetalingen til medicin og behandling.
§81 er som hovedregel kun uforudsete udgifter.

Har du udgifter til gæld? For så kan du se om tænks gældsrådgivning kan hjælpe med noget af det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 13:57   #24
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Liljekonvallen Se meddelelser
Hej Marina123 og MistyMiss
Tusind tak for svar... selvom det er triste oplysninger ! Man skulle ikke tro der sad mennesker bag den lovgivning. Efter kommunens udregning (med hvad de ser som værende nødvendige faste udgifter) har jeg 1. oktober et rådighedsbeløb på 938,50 kroner. I mit eget regnskab, hvor der (som I helt sikkert kender alt til) er en del flere nødvendige udgifter end dem kommunen godtager, har jeg 1. oktober et rådighedsbeløb på minus 1557 kroner.
Måske man skulle prøve at søge om hjælp til mad (hvis man overhovedet kan det) gennem enkeltydelser? Så vidt jeg har forstået vil hjælp ydet efter fx §81 og §82 ikke blive regnet med under loftet ?! Vh Liljekonvallen
Ja, det er ganske forfærdeligt.
Du kan naturligvis søge paragraf 81, men jeg tror desværre ikke, at du på sigt får noget ud af det.
Dog kan nogle kommuner uddele madbilletter.

Ved ikke hvad du fejler, når du ikke skal opfylde 225 timers reglen.
Men måske kan du søge om at komme i ressouceforløb.
Da vil du ikke være omfattet af kontanthjælpsloftet.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 14:28   #25
Liljekonvallen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Liljekonvallen er ny på vejen
Hej Marina
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man sætter citat ind, jeg er helt ny hér. Men lærer det nok henad vejen.
Du må gerne vide hvad jeg fejler. Jeg er blevet skadet fysisk ved en fejloperation tilbage i 2011 som har bevirket at jeg har udviklet svær angst. Dvs jeg har været sygemeldt på kontanthjælp efter stk 3 i snart 4 år.
Jeg var for 2 år siden i et ressourceforløb som måtte afbrydes grundet angstanfald som var så slemme at jeg blev indlagt. (fordi de troede det var hjertet - det var det heldigvis ikke)
Siden da har kommunen ikke ville sætte mig i gang igen da de mener jeg skulle skånes.
Jeg var for en uge siden til møde på kommunen, hvor jeg bad om at blive sat i et ressource forløb - på trods af hvordan jeg har det - fordi mine lidelser (også fysisk) er stationære uden udsigt til bedring og fordi min økonomiske situation forværrer min angst. Min sagsbehandler sagde, at hun ville undtage mig 225 timers reglen men at hun vurderede mig for dårlig til at iværksætte et ressourceforløb. Men min økonomiske situation kunne hun ikke hjælpe mig med, det måtte jeg tale med enkeltydelser om. Og enkeltydelser siger jeg skal tale med min sagsbehandler om at blive sat på en anden ydelse end kontanthjælp. Så jeg er fanget et sted "in the middle of nowhere" :-/
Liljekonvallen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 14:41   #26
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Liljekonvallen Se meddelelser
Hej Marina
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man sætter citat ind, jeg er helt ny hér. Men lærer det nok henad vejen.
Du må gerne vide hvad jeg fejler. Jeg er blevet skadet fysisk ved en fejloperation tilbage i 2011 som har bevirket at jeg har udviklet svær angst. Dvs jeg har været sygemeldt på kontanthjælp efter stk 3 i snart 4 år.
Jeg var for 2 år siden i et ressourceforløb som måtte afbrydes grundet angstanfald som var så slemme at jeg blev indlagt. (fordi de troede det var hjertet - det var det heldigvis ikke)
Siden da har kommunen ikke ville sætte mig i gang igen da de mener jeg skulle skånes.
Jeg var for en uge siden til møde på kommunen, hvor jeg bad om at blive sat i et ressource forløb - på trods af hvordan jeg har det - fordi mine lidelser (også fysisk) er stationære uden udsigt til bedring og fordi min økonomiske situation forværrer min angst. Min sagsbehandler sagde, at hun ville undtage mig 225 timers reglen men at hun vurderede mig for dårlig til at iværksætte et ressourceforløb. Men min økonomiske situation kunne hun ikke hjælpe mig med, det måtte jeg tale med enkeltydelser om. Og enkeltydelser siger jeg skal tale med min sagsbehandler om at blive sat på en anden ydelse end kontanthjælp. Så jeg er fanget et sted "in the middle of nowhere" :-/
Næh, man skal lige vænne sig:-)
Du trykker først på "quote" på det indlæg du vil besvare, og så skulle det køre.

Korrekt, der skal være et formål med ressouceforløbet, og er det formålsløst stoppes det.
Det er hårdt, og du har det virkelig skidt.
Angst er jo invaliderende, og naturligvis forstærkes det af økonomiske problemer.
Men jeg ser heller ikke nogen let udvej, og som Mistymiss skriver, tror jeg også du skal søge om hjælp til medicinudgifter.
Evt. Også andet ud fra dit budget.
Har du høje boligudgifter kan du måske hjælpes til noget billigere.
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 15:03   #27
Liljekonvallen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Liljekonvallen er ny på vejen
Hov, jeg havde ikke set at MistyMiss også havde svaret :-)
Jeg har søgt om hjælp til medicinudgifter og behandlinger, første gang §82 som blev afslået og derefter §100. §100 sagen har kørt siden 2012 og endnu ikke afgjort. Den ligger hos Ankestyrelsen. Men måske kan jeg søge §82 igen pr 1. oktober fordi min økonomiske situation ændrer sig (og indtil §100 er afgjort). Det vil jeg undersøge. Tak !
Mht boligudgifter så har jeg flere gange appeleret til kommunen om at finde mig en billigere bolig. Det er umuligt at finde i den by hvor jeg bor siger de. Hvilket jeg er klar over, jeg bor på kun 54km2 i een af de billigste lejligheder i byen, (dvs min søn og jeg) men stadig med en husleje på over 7000 kroner om måneden.
Jeg har ingen gæld.... eller det vil sige det har jeg så alligevel, fordi jeg har måtte bruge af min kassekredit til mad hele tiden, da kontanthjælpen kun lige akkurat har dækket de faste udgifter, så kassekreditten er nu banket helt i bund. Ikke flere penge at tage af på dén konto. Men ingen gæld som der er krav om bliver tilbagebetalt lige nu og her.
Liljekonvallen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 21:43   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Liljekonvallen Se meddelelser
Siden da har kommunen ikke ville sætte mig i gang igen da de mener jeg skulle skånes.
Jeg var for en uge siden til møde på kommunen, hvor jeg bad om at blive sat i et ressource forløb - på trods af hvordan jeg har det - fordi mine lidelser (også fysisk) er stationære uden udsigt til bedring og fordi min økonomiske situation forværrer min angst. Min sagsbehandler sagde, at hun ville undtage mig 225 timers reglen men at hun vurderede mig for dårlig til at iværksætte et ressourceforløb.
Hmmmm, hvis du er stationær nu (altså ingen udsigt til bedring), og kommunen mener du er for dårlig til en ressourceforløb, hvad er kommunens plan så?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension