K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2016, 12:09   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
prøver lige igen er der nogen der ved om hvis man får noget fra sin ulykkesforsikring bliver det så trukket i resurseydelse
Det eneste der ikke modregnes i ressourceforløbsydelse er løbende udbetaling af erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade
efter følgende love:
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring,

Sidst redigeret af Akvamarin; 06-01-2016 kl. 12:14.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 22:20   #22
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Altså:
Ifølge dette link så er det kun løbende erstatninger der skal modregnes.
Enkeltstående udbetalinger betragtes som formue og skal derfor ikke modregnes.
Dog ... er det kommunen der selv der træffer afgørelsen om udbetalingen betragtes som indtægt eller formue.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...20/1367814.pdf

Derudover er der tilsyneladende kommet en forholdsvis ny dom fra ankestyrelsen om træk af ressourceforløbsydelsen som følge af erstatning for tabt arbejdsfortjeneste. Se nedenstående link.

https://m.facebook.com/5145558385544...20&__tn__=%2As

Jeg forstår ikke helt hvad det betyder, men det ser ud til at man ved visse typer erstatning ikke kan trække i ressourceforløbsydelsen med det fulde bruttobeløb.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 22:44   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg ved, så er det en indtægt når skat ser det som en indtægt, dvs når den er skattepligtig.

Angående modregning af indtægter i ressourceforløbsydelse:
"§ 68 a. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 2-4. Indtægter, der udbetales for en periode, der ligger, før modtageren af ressourceforløbsydelse er begyndt i et ressourceforløb, medfører ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen. Tilsvarende gælder for udbetaling af indtægter for en periode, der ligger efter tidspunktet for ophør i et ressourceforløb.

Stk. 2. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen lønindtægter, herunder beløb, som den pågældende modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond ved ophør af ansættelsen, nedsættes ressourceforløbsydelsen efter § 68 med 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede lønindtægt inkl. pension udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og med 55 pct. af lønindtægten derudover.

Stk. 3. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af ressourceforløbsydelsen efter § 68 bort fra 14,99 kr. (2012-niveau) pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned.

Stk. 4. Fradrag for feriegodtgørelse m.v. sker efter reglerne i § 32. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.

Stk. 5. Lovens § 33 finder tilsvarende anvendelse på modtagere af ressourceforløbsydelse."

§33 de henviser til, er denne:
"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

1) Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.

2) Godtgørelse efter §§ 82 og 83 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og hjælp efter integrationslovens § 23 f.

3) Vederlag som tilforordnet ved valg.

4) Legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.

5) Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 38 i lov om social service.

6) Værdien af kost m.v. under indlæggelse på sygehus eller lignende behandlingsinstitutioner. Hvis sygehusopholdet har varet i mere end 3 måneder, kan der dog foretages fradrag svarende til den besparelse, der er en følge af indlæggelsen.

7) Transportgodtgørelse for dokumenterede udgifter til nødvendig transport ved udførelse af lønnet arbejde og ulønnet, frivilligt arbejde.

8) Efterbetaling af offentlige forsørgelsesydelser og øvrige offentlige sociale ydelser som følge af afgørelse eller dom. Det beløb, der ses bort fra, udgør differencen mellem den ydelse, der er udbetalt for perioden, og den retmæssige ydelse for perioden. Der ses bort fra efterbetalingen i 2 år efter udbetalingstidspunktet.

9) (Ophævet)

10) Lejeindtægter fra højst én logerende i ejer-, andels- eller lejebolig i overensstemmelse med lejelovens regler, som modtageren af hjælp samtidig selv er bosiddende i.

Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 4 og 5, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen."

Jeg tror stk 2 er den mest relevante.
Dem de henviser til i stk 2 er disse:
"Stk. 4. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar,

3) lov om arbejdsskadesikring eller

4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade. "

Og de nærmere regler fra stk 5:
http://www.socialjura.dk/content-sto...4-af-186-2014/

Jeg har ikke styr på hvad der er hvad, så jeg har ikke sorteret en masse i, hvilke der var relevante, da jeg ikke ved det.
Men ovenstående er de paragraffer der omhandler indtægter og modregning i ressourceforløbsydelsen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 13:48   #24
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Jeg er på resurseydelse 10.849kr og skal for rehabilitetteamet igen med hensyn til flex job kan ikke rigtig finde ud af hvis jeg nu bliver godkendt til flex bliver jeg så ved med kun at få 10.849 kr pr mdr håber der er nogen der kan svare mig på det
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 13:50   #25
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
beth57:
Ledighedsydelsen er på det samme beløb, fordi du ikke kommer fra sygedagpenge.
Når du har haft 9 mdr fleksjob inden for 18 mdr, stiger ledighedsydelsen til 89% af højeste dagpengesats

Og lønnen i fleksjob kan beregnes her:
http://hyrrokin.dk/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 13:52   #26
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ja det gør du - men så hedder ydelsen bare noget andet, nemlig ledighedsydelse.

Når du så finder et job, får du jo selvfølgelig løn i stedet for og hvis du efter ni mds arbejde bliver arbejdsløs fleksjobber får du den høje ledighedsydelse på knap 16.000 kr (tror nok satsen er lige under de 16.000kr) om md.
Når du først er blevet tildelt denne høje ledighedsydelse bliver du ved med at få den - dog kun indtil du bliver 60½ år gammel.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 15:24   #27
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Hvad sker der så efter de 60 år da jeg er 59 nu så det er jo lige før jeg ikke kan nå noget af det
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:11   #28
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så ryger du retur på kh satsen, bare det stadig hedder ledigheds ydelse, men er du i job kan du få tilskud til det, så længe du arbejer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 17:51   #29
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
beth57:
Du kan jo få noget ud af det, hvis du finder et fleksjob, for så tjener du jo mere end det ledighedsydelsen er på
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 18:24   #30
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du indbetalt til efterløn Beth?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension