K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2016, 18:31   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det hjælper ikke med en kreditorbeskyttet konto i den situation. Den del af din erstatning som er en månedlig skattepligtig erstatning som bliver betalt for måneder bagud, har de ret til at modregne. Det er helt normalt.

Skattepligtig erstatninger modregnes i ydelser som fx kontanthjælp, førtidspension o.lign.

Du skal dog huske selv at kontakte skattevæsnet, da der kan være noget skatteteknisk der
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 18:34   #12
Snapy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Snapy er ny på vejen
Okay, så det er kun det bagud betalte (engangsbeløbet) de må modregne?
Snapy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 21:28   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kommer an på hvilken ydelse du modtager fremadrettet. Jeg får nedsat min pension pga den månedlig erstatning: er det mere end ca. 73.000kr om året nedsættes pensionen med 30kr pr. 100kr jeg får.
Da jeg fik ledighedsydelse var der ingen modregning.

Er ikke helt sikker på reglerne fremad iforhold til de andre ydelser.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 21:35   #14
Snapy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Snapy er ny på vejen
Jeg har været på kontanthjælp hjælp de sidste 3 år. Og er fortsat på kontanthjælp/udd. Hjælp.
Snapy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 22:01   #15
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snapy Se meddelelser
Jeg tænker bare at hvis det ikke kan berøre min fremtidige kontanthjælp, hvordan kan de så have et kommunekrav ved udbetaling af det tilbagebetalende beløb. (Altså den løbende udbetaling for de sidste 3 år) Forstå mig ret.

VASEN : Jeg har idag fået en "lønseddel" fra Forsikring selskabet der skal udbetale det omtalte Erhvervsevne tab.

På den står der
Det løbende beløb (jeg får hver måned fremover)
Det løbende beløb (for de sidste 3 år "engangsbeløb")
A-skat af disse beløb.
Kommunekrav

Som sagt, tager kommunen det hele på Lønsedlen.

Jeg har idag også talt med kommunen, Jeg fremlagde dokumenterne fra ASK.

De har så indset at de ikke må modregne den løbende ydelse i min Kotanthjælp.

MEN MEN MEN

De gør stadig krav på det "Engangsbeløb" der skal udbetales for de sidste 3 års tabt erhvervs evne.

Har de rettigheder til det? eller skal jeg endnu engang ind og banke i bordet!
Jeg forstår simpelthen ikke at de vil modregne bagud i de penge du har fået, men at de så ikke modregner i din kontanthjælp fremadrettet.

For mig er det ikke logisk. Hvis der skall modregnes i kontanthjælpen bagud, må der også skulle modregnes fremadrettet. Kontanthjælp er kontanthjælp uanset om du har fået tidligere eller du vil få fremadrettet.

Omvendt, hvis der ikke modregnes fremadrettet i kontanthjælpen, så skal der heller ikke modregnes bagud i de penge du har fået

Måske er lovgivningen anderledes. Spørg om en begrundelse på skrift.

Mvh.. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 02:11   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg forstår simpelthen ikke at de vil modregne bagud i de penge du har fået, men at de så ikke modregner i din kontanthjælp fremadrettet.

For mig er det ikke logisk. Hvis der skall modregnes i kontanthjælpen bagud, må der også skulle modregnes fremadrettet. Kontanthjælp er kontanthjælp uanset om du har fået tidligere eller du vil få fremadrettet.

Omvendt, hvis der ikke modregnes fremadrettet i kontanthjælpen, så skal der heller ikke modregnes bagud i de penge du har fået

Måske er lovgivningen anderledes. Spørg om en begrundelse på skrift.

Mvh.. Susanne
De penge du har modtaget, som du fik pga tabt arbejdsløn forud for din kH, svarer vel til at du havde arbejdet, belv fyret og så kom på HK. Dette bliver så vidt jeg forstår ikke modregnet,
Hvordan man så kan modregne i KH er mig ufroståeligt eftersom man ikke gør det, ellers.
Jeg har nuspist 3 sovepiller på at kunne komme til 3o men efter 3 tinmer i sengen uden søvn, så undskylder hvis jeg er lidt groggy.
Jeg har aldrig før en eneste ggn tsaget så meget men alt er bare kaos, og min femtid hænger i laser. dette er forklaringen på den måske tågede forklaring. sorry.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2016, 15:17   #17
Snapy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Snapy er ny på vejen
Jeg har idag været i kontakt med dukh. De sendte mig en pagraffer hvor der i står at de ikke må modregne i min kontanthjælp. MEN MEN MEN.

De sendte også en principsag udført i Ankenævnet hvor i de gerne må modregne i kontanthjælpen.

Jeg er godt og grundig forvirret!
Snapy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2016, 17:17   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snapy Se meddelelser
Jeg har idag været i kontakt med dukh. De sendte mig en pagraffer hvor der i står at de ikke må modregne i min kontanthjælp. MEN MEN MEN.

De sendte også en principsag udført i Ankenævnet hvor i de gerne må modregne i kontanthjælpen.

Jeg er godt og grundig forvirret!
Ankestyrelsen og arbejdesmarkedsstyrelsen er altid ikke enige.

Ja, nogen gange kan man faktisk få en fornemmelse af, at det er aftalt i porten.
I samme kommune kan forskellige kontorer give modsatrettede oplysninger på samme spørgsmål. Hvis de overhovedet svarer.

Jo længere tid sylteforskerne kan holde os væk, jo mere nedbrudte bliver vi, og det er i systemets interesse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Snapy Se meddelelser
Jeg har idag været i kontakt med dukh. De sendte mig en pagraffer hvor der i står at de ikke må modregne i min kontanthjælp. MEN MEN MEN.

De sendte også en principsag udført i Ankenævnet hvor i de gerne må modregne i kontanthjælpen.

Jeg er godt og grundig forvirret!
Jeg bemærker at det er dukh, som sender begge forklaringer til dig. Måske er sandheden en helt tredie.
Du kan spørge dem om du deltager i en lodtrækning.
Det bekræfter min erfaring med det såkaldte uvildige foretagende.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 09:41   #19
Snapy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
Snapy er ny på vejen
Hejsa igen

Idag har jeg så rykket i kommunen igen, igen og igen.
Jeg fik at vide at de havde truffet afgørelse, og de ville trække ALT mit TAB erstaning, både tilbage udbetalingen og fremover.

Begrundelsen lød på at de ikke kunne se hvilken Paragraf de havde udregnet det efter, om det var paragraf2 eller paragraf5. Det var afgørende om de havde retten eller ej.

Så de har åbenbart bare truffet en afgørelse på bggrund af manglende oplysninger.
Snapy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 11:54   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at få en skriftlig angivelse af efter hviken paragraf afgørelsen er truffet og fremsend den til kommunen, i al fald, hvis den gavner din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension