K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2016, 16:59   #31
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Dilemma vedr. S. FP

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
du misforstår mig får sygedagpenge hvad der svarer til arbejdmarkedsydelsen
Ok, men hvorfor skrev du så ikke det. nå ,men så er det problem jo løst.
Hvorfor skal du betale for, at få sygedagpenge?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 22:10   #32
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
fordi hvis man ikke betaler til akasse får man ikke arbejdsmarkedsydelse men ryger over på kontant hjælp

Så kom afgørelsen fra arbejdsmedicinsk klinik, så er det bare om kommunen vil følge den

Her er hvad de skrev:



Patienten har haft et arbejdsliv som har været fysisk krævende arbejde,.
Han har igennem de senere år fået gradvis sværere tilknytning til arbejdsmarkedet grundet gradvis tiltaletagende lændesmerter med udstråling til højre hofte
patieten har fået fjernet venstre nyre i 2013 grundet nyretumor.
Patienten fik i december 2015 en blodprop i hjertet.

De mangeårige kroniske rygsmerter har påvirket patienten psyskisk og der er sket en yderlig på virkning ved udredningsforløbet i operationen for nyrekræft og efterfølgende som følge af blodprop i hjertet.
Han er således psykisk ændret, Har en kort lunte med nedsat hukommelse og koncentration.

Han rygsmerter er konstant tilstede og forværres ved selv lettere fysisk aktivitet, især hvis han står foroverbøjet eller sidder ned i længere tid. Smerter påvirker hans gangfunktion.
Derudover er han træt initiativløs og sover meget.
Objektivt er der fundet tegn til betydelig palpationsømhed i lændesæde. Speclelt i højre side desuden nedsat bevæglighed i lænden og gangen er haltende.

Psykisk virker han opgivende.

Det er min vurdering at patientens funktionsevne er nedsat til det ubetydelige, som følge af en kombination af kroniske rygsmerter, udtalt træthed og ændret personlighed efter et kræftbehandlingsforløb samt blodprop i hjertet.
Patienten har altid haft svært med at drage omsorg for sig selv og med ændret personlighed er det urealistisk at forestille sig, at han vil få et bedre funktionsniveau ved rygskole/ træningsforløb, ved tværfaglig smertebehandling eller samtale hos psykolog.

Behandlingsmæssigt kan man ikke gøre yderligere for ham.
Hvad angår trætheden er det usikkert om denne vil aftage indenfor en overskuelig tidsramme og slet ikke indenfor det 1½ år der er inden han går på folkepension.

det var hvad de skrev.

Hvis det var min beskrivelse på en datingside var der nok ikke mange kvinder der gad indlede en date
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 22:31   #33
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
seniorførtidspension, dilemma

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
fordi hvis man ikke betaler til akasse får man ikke arbejdsmarkedsydelse men ryger over på kontant hjælp
Ja, det er dit valg, men jeg har ikke fattet pointen. Nu ikke mere herfra
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 05:40   #34
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Conda, det er en super god beskrivelse fra arbejdsmedicinsk klinik! Og ja, det kan være hårdt at læse en præcis beskrivelse af ens situation på skrift. Men den bør give dig pension. Håber du snart får fred.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 26-07-2016 kl. 05:44.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 09:08   #35
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Super- du må undskylde at jeg var lidt knotten. Det var lidt uoverskueligt, at finde rede i din sag,da jeg ikke forstod, at man kunne modtage sygedagpenge, som blev beskrevet som arbejdsmarkedsydelse.

Det var dejligt hurtigt, at du allerede nu har beskrivelsen, og trods det selvfølgelig ikke er en opmuntrende vurdering burde det give dig pension.
Hvis ikke hører alt ting op. Jeg håber virkelig det bedste for dig og at du snart for ro fra alle de myndigheder.
Seniorførtidspension bliver beskrevet som en lettere adgang til pension, men det er bestemt ikke min personlige erfaring, og heller ikke din. Loven burde ændres og den giver ingen mening for folk i vores alder.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 22:22   #36
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
uper- du må undskylde at jeg var lidt knotten. Det var lidt uoverskueligt, at finde rede i din sag,da jeg ikke forstod, at man kunne modtage sygedagpenge, som blev beskrevet som arbejdsmarkedsydelse.


jeg garderer mig også bare, hvis kommunen pludselig siger du kan ikke få sygedagpenge mere, du r ikke syg nok!!!! , så kan jeg forsætte med at få arbejdsmarkedsydelse yderlig i et halvår.
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2016, 16:22   #37
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Da da Da da daaaaree stor fanfare
har idag fået meddelelse om at jeg er tildelt Seniorførtidspension pr 1 juli 2016
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2016, 16:39   #38
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Da da Da da daaaaree stor fanfare
har idag fået meddelelse om at jeg er tildelt Seniorførtidspension pr 1 juli 2016
Super, stort tillykke.
Men undskyld min hukommelse! Var dette efter din anke og er det ankestyrelsen der har omgjort kommunens afslag?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2016, 16:46   #39
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Stort tillykke!! :-D
Den beskrivelse fra Arbejdsmedicinsk er også svær at komme udenom!
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2016, 16:58   #40
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Dejligt for dig. Tillykke og god vind fremover
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension