K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2016, 14:51   #1
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Dagsorden - revalideringssag

Har følt, mig krænket, og ikke hørt af min sagsbehandler (lang historie om faktuelle fejl i psyk-rapport (der til dels blev rettet efter jeg hevendte mig til psykologen) og en sagsbehandler der kun tror på det der står i rapporten og ikke det jeg siger). Generelt dårlig kommunikation. Bad, afdelingsleder, om ny sagsbehandler. Fik at vide at det er en af de mest effektive sagsbehandlere.... Og tydeligt for mig set med systemets øjne - fra min vinkel, er det meget, ineffektivt ikke, at lytte til klienten. Fik så brev , fra sagsbehandler, om at jeg havde bedt, om ny sagsbehandler, og vi skulle mødes, sammen, med virksomhedskonsulenten.

Er det ikke noget underligt noget altså at sagsbehandler har fået at vide at jeg har bedt om en ny?... Jeg synes ikke det er rart at skulle mødes med en jeg har bedt om bliver byttet ud.

Der er godt, og dårligt, i det her. Jeg har bedt, om, og får en bisidder, med fra borgerrådgivningen, men er utryg ved, at skulle beholde nuværende sagsbehandler - hvilket jeg jo så skal.

Spørgsmål:
Min sagsbehandler har jeg ikke set, personligt, siden midt-marts, men hun har skrevet, efter, de to korte (i min plan)telefonssamtaler, vi har haft, at det var personligt fremmøde.... Er det lovligt?....

Jeg synes, at det virker som om, at det mest, af alt, handler om, hvordan de undgår, at betale, for den efteruddannelse, jeg egentlig har brug for. Det er en lang historie.....

Har jeg ret i, min opfattelse af, at grunden til, at både jobprøvning (der er efter snart 3 mrd. Ikke fundet noget endnu),og efterfølgende, revalideringsafklaring, trækker ud, er at jeg er på sygedagpenge?. Og det er belejligt, for kommunen (billigt), at have mig hængende der?.... Så var det dyrt, for kommunen, så var jeg for længst afklaret....

Sidst men, ikke mindst. Så er det åbenbart så rigidt, at man kan godt, få beviliget en revalidering, men det er langt fra sikkert, at der reelt bevilges noget, der koster penge). For at spare, vil de spise mig af med et kursus på 6 uger, frem for det jeg mener er det rigtige..... Da jeg så havde fundet kurserne, så mente sagsbehandler ikke, at de kunne godkendes. Mit oprindelige arbejdsområde, hvor jeg har en god rest-arbejdsevne, indenfor (det er jeg jo den der ved bedst), havde sagsbehandler, uden at snakke med mig, skrevet, i min plan, at jeg ikke skulle arbejde med mere - men finde noget andet. Med både psyk og fysiske skånehensyn, er det ikke så nemt. Så nu er vi tilbage ved, at jeg alligevel får lov, at blive arbejdsprøvet, i noget, der ligner min oprindelige branche (som jeg med efteruddannelse godt kan klare, at arbejde med) - når der engang findes praktikplads.... Spild af tid (godt 4 mrd.) og øv forløb....

Sidst redigeret af Rotnase; 21-07-2016 kl. 15:13.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 15:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er måske ikke så dumt at du arbejdsprøves i noget det minder om din oprindelige branche. Måske kan det åbne op for den uddanelse du mener du mangler.


Du skriver at du selv ved bedst ifht din arbejdsevne indenfor din oprindelige område. Ingen tvivl om det, men er den ikke dokumenteret så hjælper det ikke en pind. Der skal ligge en dokumentation på din arbejdsevne, for at du kan få en revalidering og et mål med det.

Desværre kan man ikke forlange at få skiftet sin sagsbehandler, nogle jobcentre er mere strenge med det end andre. Men sørg for aldrig at holde møde med hende alene og bed ved hovedskranken efter hvert møde om agtindsigt siden sidst, skriftligt. Årsagen til at du skal bede om siden sidste, er at hvis du "bare" beder om agtingsigt på hele sagen mere end en gang, kan de opkræve betaling for hver side de udskriver som allerede er udskrevet tidligere.

Mit råd er ikke til møderne kun holde på den uddannelse du ønsker dig, men være åben for det hele. Men drop ikke ønsket om uddannelsen. Min oplevelse er bare at udtrykker man kun ønske om en ting, så kan de opfatte en lettere uvillig til at deltage.
Svar evt. På hendes tiltag med at selv om du ser størst chanche for at kunne øge/bevare din arbejdsevne gennem en revalidering, så prøver du gerne det hun foreslår.

Det er ikke usædvanligt at det tager mere end tre måneder at vente på arbejdsprøvning, revalideringsafklarings m.v. Ofte kan der går måneder mellem at der sker noget
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 15:40   #3
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Mange tak for svaret. Og det her med, at bede om aktindsigt, siden sidst, er et rigtigt godt råd. Så kan jeg nemlig, sikre mig, at der ikke skrives, noget andet, end det vi er enige om. Og så har jeg jo borgerrådgiveren med også.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension