K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2008, 22:41   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville rigtig gerne give et fornuftigt svar. Det kan jeg desværre ikke.
Hvad siger din fagforening?
Hvorfor mener advokaten ikke du skal klage over begrundelsen?
I min verden virker den argumentation, for letkøbt. Hvorvidt du skal sende din utilfredshed via et brev, ved jeg ikke om er klogt eller ej!
Vil dog ligesom dig, synes at det er højst utilfredsstillende, at de faktisk begrunder det med social grunde, og ikke et fysisk varigt handicap?
Spørgsmålet, bliver vel også hvordan du retsmæssigt står, hvis du har brug for sociale ydelser!
Skriv igen.
knuds popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 00:53   #22
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Hej mette

Er enig med det Pia skriver.

Spørg din sagsbehandler om hvor du står såfremt du skal ha' Hjælp / Sociale ydelser ud fra din tilkendelse af FTP grundet din sociale situation.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 12:00   #23
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Afstemning om emnet her

Jeg har fundet et godt sted der tilbyder afstemninger for alle og meget andet.

Og da emnet her faktisk er for alle i det ganske land. Så har jeg har oprettet en afstemning for alle på depweb om emnet der er bleven debateret her.

Klik ind her og gi din stemme.

Sidst redigeret af @PerChr; 29-10-2008 kl. 12:02. Årsag: Link på
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 17:18   #24
stella maris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 4
Styrke: 0
stella maris er ny på vejen
Pension af fysiske eller psykiske årsager

Jeg har fået tilkendt pension af psykiske årsager. Jeg var ude for en arbejdsulykke, hvor jeg ganske rigtigt fik psykiske problemer, men også fysiske.
Da jeg søgte pension,blev jeg udsat for psykisk terror på kommunen, jeg blev behandlet efter TERM modellen, hvor sagsbehandlere og læger kørte mig helt ned psykisk. Jeg fik forhøjet blodtryk, fik hjerteproblemer. blev indlagt på hjerteafdeling, fik hjertemedicin, terroren fortsatte, nu endnu værre. Jeg søgte forhøjelse at pensionen, men på kommunen lavede de så mange sagsbehandlingsfejl samtidig med at lægerne blev rigtig ondskabsfulde.
Det blev konstateret at mine hjerteklapper var svært syge, jeg var ved at dø, men lægerne nægtede at operere mig. På kommunen skrev de til gengæld i afslaget på pensionsforhøjelsen, at jeg bare kunne lade mig operere i hjertet, så ville jeg sagtens kunne påtage mig halvdagsarbejde.

I sommer var jeg så syg, at min familie kørte mig til Tyskland, hvor lægerne øjblikkeligt indlagde mig og udskiftede hjerteklappen. Jeg er stadigvæk meget meget syg og har hjemmepleje. jeg blev nødt til at fraflytte kommunen, for jeg kunne slet ikke få hjælp, hverken fra læger eller fra kommunen.

Lægerne er meget sure over at "jeg har ladet mig behandle" i udlandet. I Statsforvaltningen Midtjylland er sagsbehandlerne mopsede, de mener nu pludseligt, at det er Københavns Kommune, som skal behandle min pensionssag.

I dag er min første dag på k10
stella maris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 18:10   #25
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du godeste, stella marris

Bedst som jeg tror, jeg har set det værste, så kommer der endnu en beretning, der om muligt er endnu mere grotesk, rædselsfuld, gruopvækkende, mareridtsagtig m.m.

Jeg håber du en dag har kræfter til at fortælle din historie i lidt flere detaljer, for skal man nu også til at være uvenner med hjertelæger, hvis man ikke lige har tænkt sig at dø!!!!!!!?????????

Ihvertfald skal du være så hjertelig velkommen her påK10, og så skal du have et hel læs

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 18:58   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hold da op, Stella, jeg er målløs.

Hyanna har skrevet det hele, og også herfra får du
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:25   #27
stella maris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 4
Styrke: 0
stella maris er ny på vejen
Tak for opbakning

Jeg vil lige komme med oplysninger, som jeg synes er vigtige.

Jeg har selv betalt for operation, ophold på sygehus, hvor jeg lå på intensiv i 10 dage og hvor jeg blev holdt i kunstig koma. Regningen lyder på ca 200.000 kr. hertil kommer så alle de udgifter min familie har haft. Jeg kom hjem til Danmark 10 august. ( jeg kender ikke det nøjagtige beløb endnu)

Jeg har søgt de Danske myndigheder om tilbagebetaling, men de foreløbige mældinger lyder, at jeg jo selv tog til Tyskland, men jeg ville have været død, hvis jeg ikke blev opereret. Hvis der er nogen der kender lovgivningen på området, vil jeg blive taknemmelig for råd.

Et andet problem, jeg har haft er penge til medicin. Da jeg boede i Silkeborg, hvor alle læger behandler efter TERM modellen, kunne jeg ikke få kronikertilskud til medicin, for så skulle lægerne anerkende at jeg havde en fysisk sygdom, men det ville de ikke. Alle lægerne nægtede at søge kronikertilskud. Det har jeg fået at vide, at min nuværende læge vil søge til mig.

Jeg fik omkring 35 piller om dagen: ALLE på grund af hjertesygdommen, alligevel ville lægerne ikke søge kronikertillæg. Jeg skiftede læge 7 gange.
Lægerne blev ved med at sige, det måtte være psykisk, selv om jeg besvimede af hjerterytmeproblemer, fik forhøjede nyretal og hostede blod kastede blod op.Selv om der i journalen stod, at at jeg var i hjertesvigt gruppe III. En af lægerne skrev i journalen : "Pt vil behandles efter lægeloven ikke efter TERM modellen" En anden læge skrev i journalen, at mine tanker om, at jeg har alvorlig hjertesygdom var en psykotisk tanke, efter det var konstateret at jeg var død syg.

Det er en lang historie, jeg har meget at advarer andre om. Jeg håber jeg får det så godt, at jeg kan få skrevet mine oplevelser lidt efter lidt.
stella maris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:51   #28
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Stella

Det her er sq for meget, at beskylde dig for at være psykotisk, når du var alvorlig syg. Der burde f.... klages over lægen

Håber det går bedre med dig, og godt du kom afsted. Husk at passe på dig selv.

Sender en masse

Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:52   #29
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Til Stella Maris

Jeg er godt klar over hvor svært det kan være at give den fulde historie når man er ude i en situation hvor intet er klart eller overskueligt.

Jeg har ikke erfaring som din da jeg ikke er i kommunernes vold som dig eller de fleste andre her på siden, men jeg er kæreste med Hyanna og samtidig har jeg faktisk prøvet (lige som Hyanna og dig) at blive indlagt akut med hjerteproblemer (Som så heldigvis i mit tilfælde viste sig at være noget andet og ufarligt).

Jeg var desværre ikke i så heldig en situation at Hyannas hjertetilstand var lige så "falsk". Det var en akut blodprop i hjertet. Der var virkellig fare på færde for min stakkels kæreste, samtidig med at hun ved den lejlighed faktisk fik at vide at hun i forvejen havde en uopdaget men ufarlig medfødt hjertefejl. Hvad har Hyanna og jeg ikke haft af tanker om det i tiden der fulgte.

Kort sagt så ved vi ikke nøjagtigt hvad du har tænkt og følt, men vi mener nok at have en vis ide om det.



Det jeg vil frem til er at du skal starte din egen tråd, hvor du ta´r dette specifikke emne op, fordi jeg tror du har meget på hjerte, og du skal tage det i det tempo din lyst, fysik, hjerte og så videre kan klar for du skal først og fremmest passe på dig selv.

Dertil vil jeg sige at du ikke må give op (selv om dette selvfølgelig er meget lettere sagt end gjort), men i stedet trække på al den hjælp du kan få her inde fra, både hvad angår regler og "bare" kærlig støtte. For TRO MIG! Den er her.

Du kan altid sende mig (eller Hyanna) en pm, og så vil vi se hvad vi kan gøre for dig.

Mange Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 02-11-2008 kl. 23:01.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 08:26   #30
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Red face UPS!!!

Øøhh, Undskyyyld Per. Jeg kom vist lige til at hugge din tråd. Jeg skynder mig at hoppe tilbage på min plads.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
er det sværere at få pension når det er psykisk frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-06-2009 17:43
Mere fokus på behandling, inden kommunerne giver pension til psykisk syge @PerChr Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 08-01-2008 12:47
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension