K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2008, 09:13   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hjælp til klage til borgmester

Ville høre, om der er nogen der har erfaringer ang. at skulle skrive en klage over sagsbehandling til borgmesteren... Er selv ikke særlig god til at skrive eller slå i bordet, så jeg savner nogle ord at putte på, så det er, at man bliver taget seriøst og ikke lagt i papirkurven.
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 09:19   #2
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Godt indlæg - sidder selv og pusler med en klage til borgmesten som jeg er kørt fast i.

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 10:16   #3
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Hej Dortemussen Når man skriver en påtale (klage lyder så grov) skal du sørge for at skrive klart og tydeligt hvad problemet er, eks: jeg har dags dato været til samtale med rådgiver og blev tiltalt meget grimt,jeg er såret og ydmyget over behandlingen og mener jeg optræder høfligt og venligt, så forventer man at modparten opfører sig venligt og hjælpsom tilbage. Nu er jeg ikke klar over hvad din påtale går ud på, men tommelfingerregel skriv klart og tydeligt og neutralt,brug aldrig ord som LØGN, IDIOT for så mister man hele sin sag på gulvet. Held og lykke!! NB Såfrem du har svært ved at sammensætte et brev, så kan du altid bede om et personligt møde med din Borgmester hvis du har lettere ved mundtligt at viderebringe påtalen.
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 10:30   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Brogaard... Nej uha, bestemt ikke et møde ansigt til ansigt... Så går det først ned ad bakken, desværre..
Skal skrive en klage vedr. sagsbehandlingstid.. Har nu ventet i over 6 måneder på et svar om revalidering, og de er ikke i nærheden af et svar.. Mister min dagpengeret og er ikke kontantshjælpsberettiget..
Har det endnu sværre ved at skulle skrive en klage til borgmesteren i København.. Aner ikke engang om det er overborgmesteren eller en anden man skal skrive til.. Beskætigelsesborgmester har jeg skrevet til, men han har vist mere travlt med at skrive i diverese lokalaviser.. Er over 5 måneder siden, men fik da en mail om at han ville svare for 4 måneder siden..

Ang. det med sprog.. Skal man fortælle sin historie i en "klage".. Ja, er et hårdt ord.. Jo nok mere et spørgsmål om hjælp fra en anden person.. ??
Syntes det er forbandet svært, da jeg ikke er typen som råber op.. Er mere typen der undskylder for min besværlighed..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 10:49   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Dorthemusen.

Her er KKs referat om sagsbehandlingsfrist for tilskud om revalidering som du evt kan henvise til.: http://www.kk.dk/eDoc/lukket-Familie...BA00535B8F.htm

Hilsen Peter

borgerrådgiveren kan/skal du også klage til.: http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...adgiveren.aspx

Sidst redigeret af phhmw; 08-10-2008 kl. 12:18. Årsag: borgerrådgiveren
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 12:03   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorthemusen jeg kalder det nu også en klage det er jo en klage over sagsbehandlingen ...

Påtalen må i min verden så være det som borgmesteren giver til de involveret medarbejdere ...

men man skal og kan klart godt holde den i et pænt men præcist sprog...

Hvis det er du har mod på det så prøv at skrive nogen mere detaljeret oplysninger her (tider osv datoer er ikke nødvendige ) så kan jeg godt prøve at sætte en sammen som du kan redigere i så den kan blive din egen ....

Men det bliver nok ikke før i aften engang ...

Alt efter hvad din historie er så ville jeg afholde mig fra at få for meget med (noget vil der altid være, for at gøre det forståeligt ) og hvem du skal sende det til ...tja var det mig ville jeg sende det til alle borgmestre og blæse på hvem der er hvad og jeg ville klart påtale at jeg allerede havde været i kontakt med beskæftigelse borgmesteren men at der ikke er noget svar trods det er lovet (har du rykket for det ?? )
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 13:37   #7
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Phhmw.. Mange tak for links.. Bliver dælme så forvirret over alle de paragraffer.. Så rart at få dem sammenfattet.. Takker

Hejdien: Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal det være så kort som muligt?? Altså uden historie og alt det.. Bare klagen over det ikke er blevet gjort/lavet som regelerne siger..
Ville meget gerne have noget med i min "klagegang", at jeg mener, at jeg burde være berettiget til noget økonomisk støtte, til sagen er afgjort. Forlanger hverken hele eller halve millioner.. Men mener samtidig ikke, at man kan sylte borger til de er uden indtægt..

Vil ikke bede dig eller andre om at skrive en klage.. I har alle selv nok at se til Og har på fornemmelsen at jeg selv skal ind i kampen og de eftertragtede pladser
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 13:49   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorthemusen kan helt klart godt forstå at du helst selv skriver, og det er også klart det bedste...

hvad ang at man mener man skal have noget økonomisk kompensation men desværre er kommunerne ikke altid enig , men det skal selvfølgelig med og når/hvis de stopper dine sygedagpenge så skal de helt sikkert ankes ...
Citat:
Mister min dagpengeret og er ikke kontantshjælpsberettiget..
Syntes helt sikkert at du skal have noget af det urimelige i at man lader en borger vente i 6 måneder med fare for at miste forsørgelsen og at ikke engang en beskæftigelse borgmester kan tage sig sammen til at svare på en klage ...


henvis evt til sygedagpenge loven

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Ved at poientere at der ikke sker en pind i din sag og henvise til § 27 gør du samtidig opmærksom på at du ved at der er mulighed for yderlig forlængelse (er der varslet stop ) ?

du kan evt også hevise til §28 hvor der står
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

En begrundelse for at du skal fortsætte efter denne § er jo ganske åbenlys kommunen foretager sig intet og man kan ikke være færdig med at behandle din sag når der ikke sker noget .....

Husk at kigge under nyttige link der kan ligge meget du kan bruge...

se evt også denne her http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm der ligger der en meget udførlig vejledning i at klage til en kommune og hvad du skal og kan forvente dig ....

Held og lykke med arbejdet
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 13:56   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Vil lige sige, at jeg ikke er på sygedagpenge men almindelig dagpenge fra a-kasse. Jeg kan ikke få sygedagpenge, da jeg ikke opfylder pligten om at have 13 ugers arbejde indenfor 18 måneder, og ikke har 6 uger tilbage af min dagpengeret.. Er lidt indvilket, så vil ikke trække den ud..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 15:15   #10
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Så fik jeg svar på min klage, men det kunne da være helt ligemeget..! Links som ikke virker, og et "forståligt du er fustreret".. Siger de mangler lægepapirer, men kan dælme ikke forstå det skal tage så lang tid, og man ingenting hører fra dem.. Har ikke hørt fra kommunen siden de sendte et brev i starten af august måned med en lægeerklæring...
Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde.. Ville sådan ønske jeg havde overskuet til at komme ud blandt andre mennesker, blir jo bims af det her
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dorthe Jensen , Korsør, klage til borgmester archibald Alt det andet 3 12-05-2011 09:38
Hjælp til klage. Road66 Alt det andet 5 08-09-2010 08:19
Hjælp til klage Nullemusen Alt det andet 4 24-05-2010 13:36
Hjælp til §100 klage velcro Alt det andet 10 21-11-2009 20:57
Hjælp til at skrive en klage Bambi Alt det andet 6 26-03-2009 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension