K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 08:57   #1
Natra
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Natra er ny på vejen
Tilbage til sygedagpenge

Hej alle,

Først vil jeg takke jer alle for en meget informative side. Jeg har i de sidste måneder fået meget inspiration i forummet. Jeg har et spørgsmål vedr. flexjob og sygedagpenge.

Min situation er således, jeg var syge i 18 måneder, blev visiteret til et flexjob efter denne periode, men har ikke kunne arbejde idet jeg blev syge igen; jeg får nu ledighedsydelsen. Mit sporgsmål går ud på om jeg kan få sygedagpenge igen, idet jeg er jo syge; kommunen siger at jeg ikke kan, kan det virkelig passe?

Håber der er nogen derude som kan give mig en orientering herom

Med venlig hilsen

Natra
Natra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 10:47   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Natra det er rigtigt nok, når man er syg på ledighedydelse så bibeholder man sin ledighedydelse og får ikke sygedagpenge ...

til gengæld er der mange kommuner der ikke oplyser (eller ved ) at man som syg på ledighedydelse skal følge op i følge sygedagpenge loven , det vil sige med ressourceprofil evt arbejds prøvning afklaring for hvor det skal ende osv ..

Jeg er selv langtidssygemeldt med mere sygdom til det jeg i forvejen er visiteret til fleks for , og efter et år er det lykkedes mig at råbe kommunen op og er nu i afklarings forløb for at finde ud af om jeg stadig skal være flekser og i så fald hvilke skånehensyn og time antal der så skal gælde eller om det skal ende med en pension ....

Så hvis ikke din kommune følger dig op i forhold til sygdagpengeloven så vil jeg råde dig til at sparke til dem , og heller nu end senere rygtet går at når der bliver en ny førtidsreform så bliver fleksers rettigheder til at blive opfulgt efter sygedagpenge loven fjernet og der kommer noget andet i stedet og hvad det er kan man jo kun gisne om (og det er et rygte ikke noget jeg har belæg for at sige )

Du kan her se hvad der står i loven om flekser der er sygemeldt


Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp tilbage på job? Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 10-12-2011 12:19
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Tilbage igen Mai-Britt Dit og Dat 9 28-08-2008 22:57
Troen tilbage Mai-Britt Dit og Dat 7 14-08-2008 01:19
2½ uge tilbage af arbejdsprøvningen.. gh72 Jeg er kommet i praktik. 0 04-12-2007 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension