K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2009, 20:43   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hårdt brug for hjælp her i finanskrisen..

Hej

Ser lige om jeg kan få hjælp hos jer som har fleks job el I andre som bare er super gode eksperter..
Jeg fik jo et super fleks arbejdse inden jul - men 2 dage før start fik jeg besked på at jobbet ikke var fast som aftalt - men at de gerne ville tilbyde mig praktik i 2 mdr også måtte man se hvordan det går med den KÆRE FIANSKRISE OG ANSÆTTELSESTOP!!

Jeg havde ikke andet valg end at starte i pratikken også håbe på at man kunne gøre sig uværlig el håbe på mirakler. Jeg er så ufattelig glad for pratikken - men min praktik løber jo snart ud om knap 14 dage. Alle ledere gør hvad de kan for at hjælpe - men krisen raser derude og som sagt ansættelsestop. Det rigtig surt.

Så er jeg så blevet tilbudt en anden stilling - dog kommer det til at passe rent geografisk pisse dårligt... Men sagde ja.. men men den stilling er ikke afklaret hvornår det er fra osv.. Så det afventer jeg så sidst i denne uge. Så har jeg så fået en stilling som piccoline agtigt noget tilbudt - altså en fastansættelse i 6 uger.. Fordi de har hurtigt brug for hjælp pga sygdom.. Hmm spørgsmålet er så om det er særlig smart???
.. Hvad vil der så ske med min fleks ledighedsydelse - kan jeg komme på den automatisk igen?? Og det er måske dumt idet jeg ikke kan løbe fra de 6 ugers fastansættelse når så det andet jo blir aktivt.. Det er jo det job jeg er god til og blir udfordret indenfor.. Lønnen er godt nok også lav men det skal ikke være det afgørende. Men man har vel et værd og udddannelser osv.

Tænker bare jamen ville det ikke være smart i min situation, at bede jobkonsulent om 4 ugers mere praktik???? Fordi så ville jeg jo være fri af picolinejobbet - og kunne tiltræde i min ønskestilling når som helst.. Hvis den altså blir til noget..

Jeg kæmper virkelig for at bane vej til mit fleks job - men ved godt nok ikke hvad det her ender med..

Også så hårdt at være i uvisheden istedet hvis og hvis..
Nå men håber I kan svare hvad der ville el kunne være mest hensigtsmæsigt for mig når man står i sadan en speget situation øv øv.. Men holder fanen højt og håber mit mål lykkedes..

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 23:46   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cat det tror jeg at jeg ville ringe og snakke med jobkonsulenten om , der burde ikke være noget i vejen for at du tog det 6 ugers job , ej heller at du ventede på det andet , men det er ikke til at sige i disse tider hvor kommuner og jobkonsulenter har mere end svært ved at finde ud af regler selv og også ved at overholde de gængse regler og love...

Det job du snakker om som du får afklaring omkring sidst på ugen men som passer geografisk dårligt, der skal du nok tænke dig om en ekstra gang, da det jo ikke ligefrem er nemt at få lov til at stoppe i et job hvis det ikke passer en ...

Det job du er i nu ville jeg da mene at de måtte have mere end rigeligt tid til at finde ud af om der er råd til dig eller ej , kan godt forstå dig hvis det er drømme jobbet , men hvis de ikke har kunne finde ud af noget nu mon så de kan finde ud af noget i løbet af de næste par uger ....

men som skrevet , jeg ville aldrig påtage mig at råde dig ifølge loven er alle tre muligheder åbene for dig , men da jobcentre har travlt med at fortolke loven og ikke altid til borgerens bedste så ville jeg helt klart lade det være op til dem at vejlede mig (på skrift )

mvh

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 23:58   #3
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Jeep Hejdien præcis du har ret.. Rart jeg lige fik vendt den med dig... Ringer til jobkonsulenten - talte med ham idag.. Synes også han virker knap så åben og måske ikke villig til at råde mig korrekt. Sir hele tiden jamen hvad synes og vil du selv?? Jamen det jo lige det store spørgsmål - har stadig et par løsninger i spil.. Men hvad vi ender ud med jeg aner det ikke.. Synes det er svært at overskue..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 00:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cat hvis man tænker over det så er det jo faktisk et luksus problem men ok det gør det bestemt ikke mindre ....

Jeg kan godt forstå at du har svært ved at overkue det , men hvis det var mig så ville jeg bede drømme jobbet om at melde klart ud , ellers risikere du jo at hænge fast der længe endnu og måske miste et andet drømme job på den konto og jobbene hænger bestemt ikke på træerne , men husk hele tiden at tænke på hvad det er for et job du går ind til og om det er noget der er godt for dig på sigt , da du ellers risikere at hænge fast i et job du ikke trives i ...

held og lykke med det og lad os vide hvad du finder ud af
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 15:17   #5
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Tusind Hejdien.. Jeg skriver til jer hvordan det går mig.. Men ja et luksus problem,glæder mig til at komme videre..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
brug for hjælp blme Alt det andet 4 04-04-2011 20:08
har hårdt brug for hjælp (hørehandicap) Dilek Alt det andet 8 09-11-2009 03:10
Finanskrisen maruus Politik og Samfund 0 15-05-2009 09:18
Finanskrisen anulleret hos mig 1. maj.. Cat 72 Jeg har fået job. 5 23-04-2009 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension