K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2015, 23:32   #61
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bør give dem 14 dage og så kontakte man dem igen og igen og igen...hvis det ikke hjælper...så gå et trin op ad stigen hver gang...altså til en leder af afd og til sidst borgmesteren
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 21:22   #62
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 10
Dynam er ny på vejen
Hvor lang en tidsfrist har jobcenteret til at give en respons?

Jeg har ikke noget imod at vente på et svar på min ansøgning, men problemet er at min bankkonto snart bliver lukket eftersom jobcenteret har sat mig på den laveste ydelse med uddannelseshjælp. Jeg har sendt sagen i ankestyrelsen men ankestyrelsen er ikke engang gået igang med at behandle sagen, og det virker også som om at ankestyrelsen er ligeglade.

Min læge har skrevet et brev til jobcenteret og gjort dem opmærksom på at min arbejdsevne er lig med nul, og at jeg har fået det decideret dårligt af at blive presset til beskæftigelse, og at mine muligheder for at starte en uddannelse også er lig med nul, men alligevel fastholder kommunen mig på den laveste ydelse med uddannelseshjælp, istedet for at give mig min kontanthjælp.

Jeg har kigget på reglerne som siger at uddannelseshjælp gives til borgere som er uddannelsesparate, men jeg får uddannelseshjælp også selvom min mulighed for at starte en uddannelse er blevet ødelagt af jobcenteret. Så min bank konto bliver snart lukket eftersom beløbet er for lavt til at sikre mig et eksistensgrundlag.

Som jeg ser det er det et indirekte forsøg på mord fra jobcenteret, så hvis ankestyrelsen fortsat vælger at ignorere sagen og hvis der går for lang tid før jobcenteret vælger at reagere på min ansøgning, så ved jeg ikke rigtigt hvem jeg skal gå til sagen med. Jeg gætter på en advokat eller politiet, medmindre jeg får min førtidspension meget hurtigt, så jeg kan få fred og få det ud af verden.. mine muligheder for at blive en del af arbejdsmarkedet er blevet ødelagte forlængst.

Sidst redigeret af Dynam; 01-08-2015 kl. 21:26.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 21:33   #63
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Dynam
Hvis du er under 30 år, og uden uddannelse, hedder det uddannelseshjælp.
Fejlen ligger i at de bør vurdere dig aktivitetsparat (ikke klar til udd/job under alm vilkår inden for 1 år).
Så skal de nemlig give dig aktivitetstillæg, og med det vil du havne på de 10849 kr før skat hvis du ikke er forsørger.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 21:36   #64
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt lukkes en bankkonto altså ikke fordi der kun kommer et lille beløb ind på kontoen.

Du er forpligtet til at have en nemkonto, det er alle i DK.

Ankestyrelsen er utrolig lang tid om at sagsbehandle ofte omkring et år, og ofte har det ikke opsættende virkning at sagen er sendt i ankestyrelsen. Altså de kan beholde dig på uddannelseshjælpen imens ankesagen kører.

Hvad forventer du at politiet kan hjælpe med???

En jurist kan måske hjælpe med at få gang i din sag ved jobcenteret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 01-08-2015 kl. 21:38.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 21:41   #65
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du er psykisk syg er det også muligt at få et højere beløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 21:46   #66
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Akvamarin
Ikke hvis man "kun" har aspergers. (Jeg ved at aspergers kan være meget indvaliderende, så mit "kun" er henvendt på at det ikke er nok ift kh-systemet)
Listen over de diagnoser der kan give den "høje" sats (de 10849 for ikke-forsørger og 14416 for forsørger):
skizofreni
skizotypisk sindslidelse
vedvarende psykotisk tilstand
korterevarende psykotisk tilstand
skizoaffektiv lidelse
uspecificeret ikke organisk betinget psykose
emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype

Uden en af de diagnoser, får man kun højere sats hvis man er visiteret aktivitetsparat og derfor får aktivitetstillæg

Sidst redigeret af MistyMiss; 01-08-2015 kl. 21:53.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2015, 23:21   #67
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 10
Dynam er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Dynam
Hvis du er under 30 år, og uden uddannelse, hedder det uddannelseshjælp.
Fejlen ligger i at de bør vurdere dig aktivitetsparat (ikke klar til udd/job under alm vilkår inden for 1 år).
Så skal de nemlig give dig aktivitetstillæg, og med det vil du havne på de 10849 kr før skat hvis du ikke er forsørger.
Det var også det beløb som jeg fik til at starte med og som jeg har fået i lang tid.

Men jeg blev så indkaldt til et nyt møde med en ny sagsbehandler som jeg aldrig har mødt før, som lavede en ny vurdering hvor han sagde at jeg sagtens kan starte en uddannelse, også en uddannelse på ordinære vilkår, og efterfølgende blev jeg så presset til beskæftigelse samt mange jobsamtaler og når jeg så blev stresset af forløbet og måtte melde afbud blev jeg bare straffet med sanktion.

Jeg er så gået til min læge som blev bekymret og skrev et brev til jobcenteret hvor der står at jeg lider af aspergers syndrom og at jeg har fået det dårligt af jobcenterets behandling, og samtidig gjorde han dem opmærksom på at det er urealistisk for mig at starte en uddannelse, og at jeg samtidig har brug for fred og ro omkring mig.

Så til sidst blev det min læge vs. jobcenteret og eftersom jobcenteret fastholder mig på den lave sats med uddannelseshjælp er sagen sendt til ankestyrelsen.

Men ankestyrelsen er ikke engang gået igang med at behandle sagen endnu..

Jeg vil bare gerne sikre mig mit eksistensgrundlag indtil jeg får min pension, også fordi jeg ikke ved hvor lang tid der går før jeg modtager en respons på min ansøgning.

Sidst redigeret af Dynam; 01-08-2015 kl. 23:37.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 00:21   #68
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det lyder meget som om faldet i din uddannelseshjælp er fordi du er vurderet uddannelsesparat, og derfor har mistet dit aktivitetstillæg :s

Som de andre siger, klag til alle højere indstanser, og gør opmærksom på at din sagsbehandler leger læge, og tilsidesætter lægefaglig dokumentation uden at have beføjelse til det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 08:21   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv evt at rette henvendelse til DUHK, og/eller den sociale retshjælp, som kan tage direkte kontakt, evt skrive til jobcentret på dine vejne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 11:26   #70
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 10
Dynam er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det lyder meget som om faldet i din uddannelseshjælp er fordi du er vurderet uddannelsesparat, og derfor har mistet dit aktivitetstillæg :s

Som de andre siger, klag til alle højere indstanser, og gør opmærksom på at din sagsbehandler leger læge, og tilsidesætter lægefaglig dokumentation uden at have beføjelse til det.
Hvem skal jeg klage til?

Jeg har sendt et hav af klager til jobcenteret og jeg gad ikke mere til sidst. Jeg har også undersøgt regler og lov og jeg fandt denne lovgivning som jeg også har haft sendt til jobcenteret i en klage, som jobcenteret også er ligeglade med.

1. § 2, stk. 2, affattes således:
»Stk. 2. En person er aktivitetsparat efter § 1, nr. 3, hvis
personen
1) vurderes ikke at være i stand til at påtage sig et ordinært
arbejde, som gør den pågældende i stand til at forsørge
sig selv inden for tre måneder.

»Stk. 4. En person er aktivitetsparat efter § 1, nr. 13, hvis
personen
1) vurderes at have problemer af faglig, social og/eller
helbredsmæssig karakter og dermed har behov for ekstra
støtte og hjælp i længere tid end ca. et år, inden
personen kan påbegynde en uddannelse og gennemføre
denne på almindelige vilkår.

Jeg har aldrig været i stand til at tage et ordinært arbejde og jeg er socialt handicappet, og min læge har vurderet at både job og uddannelse er urealistisk, så medmindre jeg har misforstået noget så bryder jobcenteret og kommunen loven. Sidste mail jeg modtog fra jobcenteret sagde de bare at jeg er uddannelsesparat og jeg bliver fastholdt på den laveste ydelse, og at de vil straffe mig med sanktion, og så har jeg ikke hørt noget fra dem siden.

Jeg ved heller ikke hvorfor jeg skal modtage uddannelseshjælp når der ikke er nogen hjælp fra jobcenteret og kommunen, det er mine forældre og min læge som har stået for hjælp og støtte. Jeg tænker bare dybest set at det må være i strid med nogle basale menneskerettigheder hvis jobcenteret går ind og tvinger mig ud i fattigdom fordi jeg er ude af stand til at arbejde og tage uddannelse.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension