K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 21:42   #1
kimerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
kimerik er ny på vejen
hej jeg har et ? til jer om avis kørsel m.m

hej jeg heder kim og er ny her inde jeg har et ? til jer jeg har fået Førtidspension siden 2002 og er på gammel ordning førtidspension og er så begyndt at køre ud i bil med lidt ugeaviser 2 gange om ugen på landet hvor der er rør mange steder man bare kan putte dem i når man sider i bilen da jeg ikke kan gå så meget. og det begyndte jeg med i april måned 2013 og det kan jeg nok klare i nu men har så et ? hvad er regler om at arbejde når man får efter den gamle ordning førtidspension hvad må man tjene ved siden af førtidspension og hvad trækker de fra pension hvis man kommer over det beløb. og lige et til ? kan det passe at her fra i år har man ikke noget skattefradrag mere når man får førtidspension dem får man først tilbage i skat fik jeg at vide i dag ? for hele sidste år fik jeg godt nok skattefradrag men det har jeg ikke fået i år kan det være rigtig håber på nogen af jer kan svare på mine ?.

mvh kim jensen
kimerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:41   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimerik Se meddelelser
hej jeg heder kim og er ny her inde jeg har et ? til jer jeg har fået Førtidspension siden 2002 og er på gammel ordning førtidspension og er så begyndt at køre ud i bil med lidt ugeaviser 2 gange om ugen på landet hvor der er rør mange steder man bare kan putte dem i når man sider i bilen da jeg ikke kan gå så meget. og det begyndte jeg med i april måned 2013 og det kan jeg nok klare i nu men har så et ? hvad er regler om at arbejde når man får efter den gamle ordning førtidspension hvad må man tjene ved siden af førtidspension og hvad trækker de fra pension hvis man kommer over det beløb. og lige et til ? kan det passe at her fra i år har man ikke noget skattefradrag mere når man får førtidspension dem får man først tilbage i skat fik jeg at vide i dag ? for hele sidste år fik jeg godt nok skattefradrag men det har jeg ikke fået i år kan det være rigtig håber på nogen af jer kan svare på mine ?.

mvh kim jensen
Der ligger beregner vedr. førtidspension på borger.dk hvor du kan lave beregning med netop din indkomst.

Med hensyn til skattefradraget, så tjek din forskudsopgørelse, der kan du se hvordan din skat og fradrag er sammensat. Er det måske sådan at du får udbetaling fra dit bijob uden skattetræk, altså som b indkomst? Det nedsætter dit fradrag.

Og så lige et tip: når du skriver indlæg, så lav afsnit i teksten, så er det nemmere at læse
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kom ikke og sig her ikke er service

Her er linket til beregning af førtidspension på gamle regler https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...le-regler.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:46   #4
kimerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
kimerik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Der ligger beregner vedr. førtidspension på borger.dk hvor du kan lave beregning med netop din indkomst.

Med hensyn til skattefradraget, så tjek din forskudsopgørelse, der kan du se hvordan din skat og fradrag er sammensat. Er det måske sådan at du får udbetaling fra dit bijob uden skattetræk, altså som b indkomst? Det nedsætter dit fradrag.

Og så lige et tip: når du skriver indlæg, så lav afsnit i teksten, så er det nemmere at læse
ja det er rigtig det skal jeg huske og mange tak for svar det prøver jeg

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Kom ikke og sig her ikke er service

Her er linket til beregning af førtidspension på gamle regler https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...le-regler.aspx
mange tak det skal jeg ha kigget igemmen tak
kimerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 02:25   #5
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimerik Se meddelelser
hej jeg heder kim og er ny her inde jeg har et ? til jer jeg har fået Førtidspension siden 2002 og er på gammel ordning førtidspension og er så begyndt at køre ud i bil med lidt ugeaviser 2 gange om ugen på landet hvor der er rør mange steder man bare kan putte dem i når man sider i bilen da jeg ikke kan gå så meget. og det begyndte jeg med i april måned 2013 og det kan jeg nok klare i nu men har så et ? hvad er regler om at arbejde når man får efter den gamle ordning førtidspension hvad må man tjene ved siden af førtidspension og hvad trækker de fra pension hvis man kommer over det beløb. og lige et til ? kan det passe at her fra i år har man ikke noget skattefradrag mere når man får førtidspension dem får man først tilbage i skat fik jeg at vide i dag ? for hele sidste år fik jeg godt nok skattefradrag men det har jeg ikke fået i år kan det være rigtig håber på nogen af jer kan svare på mine ?.

mvh kim jensen
Hej Kimerik!

Du skal være meget opmærksom på den nye principafgørelse fra dec. 2013, som siger, at hvis kommunen kan påvise en bedring i din arbejdsevne, kan de ikke fjerne din førtidspension, men gøre den hvilende og sætte dig i f.eks. fleksjob og derned rådighedsydelse.

Du skriver jo, at du kan køre med ugeaviser et par gange om ugen. Dermed viser du at du kan arbejde i et vist omfang.

Du skal ikke blive skræmt af det jeg skriver, men blot være påpasselig.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 03:10   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror ikke at Kimerik har noget at være bange for da han er på den gamle førtidspensions ordning...og den kan ikke frakendes...den kan nemlig højst gøres hvilende hvis man tjener for meget...og man kan altid få den tilbage hvis man stopper med at arbejde igen..

Garantiordning for førtidspensionister på den gamle ordning fra før 2003 http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...idspension.pdf

BTW...der står lidt om hvad du må tjene før de trækker...og lidt om varmehjælp osv i ovenstående link...

Husk lige at tage højde for at det er beløb der er nogle år gammel der er under dette link...du kan sikkert finde de nye beløb på borger.dk altså det link der er i det 3 indlæg i denne tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 05:01   #7
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror ikke at Kimerik har noget at være bange for da han er på den gamle førtidspensions ordning...og den kan ikke frakendes...den kan nemlig højst gøres hvilende hvis man tjener for meget...og man kan altid få den tilbage hvis man stopper med at arbejde igen..

Garantiordning for førtidspensionister på den gamle ordning fra før 2003 http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...idspension.pdf

BTW...der står lidt om hvad du må tjene før de trækker...og lidt om varmehjælp osv i ovenstående link...

Husk lige at tage højde for at det er beløb der er nogle år gammel der er under dette link...du kan sikkert finde de nye beløb på borger.dk altså det link der er i det 3 indlæg i denne tråd..
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28686
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:31   #8
kimerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
kimerik er ny på vejen
nej det er jeg nu heller ikke bange for de gør med de små øre man får for at køre med ugeaviser det er mest kørsel penge der giver lidt da de er skattefrie. og tak for de link men synes ikke jeg kan se i dem om man ikke kan få skattefradrag mere i år når man får Førtidspension det fik jeg i 2013 men ikke i år ?
kimerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:38   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimerik Se meddelelser
nej det er jeg nu heller ikke bange for de gør med de små øre man får for at køre med ugeaviser det er mest kørsel penge der giver lidt da de er skattefrie. og tak for de link men synes ikke jeg kan se i dem om man ikke kan få skattefradrag mere i år når man får Førtidspension det fik jeg i 2013 men ikke i år ?
Det er i hvert fald ikke fordi du får førtidspension at du ikke har skattefradrag.

Som jeg tidligere skrev, så kontroller din forskudsopgørelse på skat.dk. Log på med nemid, hvis du har det. Ellers må du få det og få hjælp, evt. på Borgerservice.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 15:55   #10
kimerik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
kimerik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Det er i hvert fald ikke fordi du får førtidspension at du ikke har skattefradrag.

Som jeg tidligere skrev, så kontroller din forskudsopgørelse på skat.dk. Log på med nemid, hvis du har det. Ellers må du få det og få hjælp, evt. på Borgerservice.

Mvh. Susanne
hej ja jeg har været inde og se den forskudsopgørelse men jeg har intet forstand på alt det der står på den her er lidt af det der står om skattefradrag

Pr. dag 165 kr Pr. uge 1159 kr Pr. 14 dage 2318 kr Pr. m 5024 kr

kan man se noget efter det her burde jeg så ikke også få det i år når jeg fik det sidste år ?.

fordi jeg ikke ved så meget om det er fordi det var min mor der lavede alt det for mig før men hun gik bort i 2011 så nu skal jeg selv til at lære alt det
kimerik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension