K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 18:48   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning

Så er der kommet et udkast til lovændring om den frivillige overgang fra gammel førtidspensionsordning til den nye førtidspensionsordning...

Jeg har lagt linket til udkastet både på forsiden af K10 og under Nyttige Links

Nu ligger linket også her http://www.k10.dk/media/udkast_overgang_til_ny_ftp.pdf og vi kan bruge denne tråd til at diskutere lovens indhold og for og imod holdninger...

Efter jeg har læst dette udkast....så jeg er da blevet klar over at hvis man er på gammel ordning og gerne vil over på den nye ordning....ja så skal man tænke sig meget grundigt om....

En god ting er....at kommunen og udbetaling danmark skal give borgere der vil flytte ordning....vejledning i om det kan betale sig....

Dette skal de gøre ud fra de konkrete forhold pensionisten befinder sig i...

Siger man ja til at overgå til ny ordning....ja så binder bordet og man kan IKKE fortryde sit valg senere....

Man får valget til at skifte næste år fra 1 Juni 2013 og frem til 31 December 2013....

Det skal gøres inden for denne periode....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 23:17   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan kun fra råde folk og gøre det. især dem med lav eller mellem pension før 2003
der kan kommunen gå ind og vurdere om man har en arbejdsevne.
og faktisk fra tage ens pension og sætte folk over på fleks.
det kan de ikke under den gamle ordning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 01:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt korrekt...det skal dog siges at de vil ikke genvurdere en om man lever op til reglerne om førtidspension...når man vil over på den nye ordning...

Siger man at man vil over på den nye ordning...ja så kan man være helt sikker på at man kommer det...

Men ja...senere kan de så gå ind og vurdere om man skal have frakendt sin førtidspension....pga for høj arbejdsevne....

Samtidig giver det heller ikke den store mening....for dem det kan svare sig for at gå over på ny ordning...er netop dem med de lave pensioner....

Nu håber jeg ikke at det er sådan men det kunne ligne en smart fælde....

Citat:
2.3.1. Administrativ overgang til ny førtidspension
Det foreslås, at en førtidspensionist efter gammel ordning frivilligt kan anmode om at overgå til førtidspension
efter reglerne i lov om social pension. For at sikre klarhed om, hvorvidt en anmodning er indgivet, skal
anmodningen være skriftlig eller digital. Der skal ikke træffes en afgørelse om ret til førtidspension efter lov
om social pension. Hvis en førtidspensionist vælger at overgå til den ny ordning, vil der være tale om en rent
administrativ overgang, og pensionistens arbejdsevne skal således ikke vurderes efter de nye regler. Det betyder
bl.a., at en førtidspensionist, der vælger at overgå til ny ordning, kan frakendes førtidspensionen, hvis
arbejdsevnen fx efterfølgende er forbedret væsentligt i forhold til det tidspunkt, hvor pensionisten overgår til
lov om social pension.
Kilde: http://www.k10.dk/media/udkast_overgang_til_ny_ftp.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 10:50   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Nogen bud på hvornår skidtet skal behandles?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:50   #5
HenrikP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
HenrikP er ny på vejen
Er begyndt at undersøge lidt om det her, men for mig (på gammel ordning) kan det ikke betale sig.

en anden ting er så, jeg heller ikke helt ville turde gøre det, for jeg stoler helt ærlig ikke på at de ikke vil begynde at gennemgå alle på et seneste tidspunkt og hive alle igennem hele møllen en gang til.
HenrikP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 23:00   #6
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Exclamation regel nr.1 i krig

ER kend din fjende!!
folketinget og kommunerne har for længst bevist at de kun er ude på at spare penge på de syge!
det betyder at ALT der kommer fra de kanter må i sidste ende være et forsøg på at spare penge!
så hvad det egentlige formål med dette lovforslag er skal man ikke være en einstein for at regne ud,medmindre at vores kære politikkere lige pludesligt er blevet hæderlige og vartager de syges interesser
i øvrigt så tror jeg at jeg har regnet finten ud dvs. hvordan ftp'erne vil blive smidt af pensionen efter at de er
overgået til den nye ordning
hvis politikkerne ville give flere penge til dem på den gamle ordning så kunne de gøre det så let som ingenting feks.give dem en extra check som de gjorde ved finansloven i 2005!

Sidst redigeret af einstein; 07-02-2013 kl. 23:18.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 00:39   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
i øvrigt så tror jeg at jeg har regnet finten ud dvs. hvordan ftp'erne vil blive smidt af pensionen efter at de er
overgået til den nye ordning

Hvordan præcis tror du så de vil smide folk af pensionen?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 03:05   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
helt sikkert

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Hvordan præcis tror du så de vil smide folk af pensionen?
på samme måde som det foregår i dag ,nemlig at lade kommunerne gøre det beskidte arbejde med at systematisk bryde loven og begå bedrageri og magtmisbrug for at nægte de syge deres rettigheder ,præcist som det har foregået i mange år med de beskidte lægekonsulenter
denne gang har kommunerne bare brug for en ændring i loven for at kommunerne kan misbruge den og begynde at fratage borgerne deres pension
med politikkernes skjulte velsignelse ,samme princip som i de sidste 10år denne gang bliver pensionerne bare frataget dem som allerede har fået dem!
da den største forskel på den gamle ordning og den nye er at den nye pension kan fratages!!!!
beløbet på den nye er højere og det selvføgelig lokkemad for at få folk over på den nye så kommunerne har mulighed for at fratage pensionen
det er helt klart en fælde historien beviser det

jeg håber virkelig ikke at jeg har ret men alt tyder på det!

Sidst redigeret af einstein; 08-02-2013 kl. 03:17.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 05:02   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan jo spørge sig selv et meget simpelt spørgsmål - hvis regeringen mener at der er ca 28.000 førtidspensionister der er egnede til fleksordningen - hvor mon så de kommer fra?

Før eller efter 2003?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:47   #10
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Fra gammel til ny ordning

Hej

Er på gammel ordning når det er muligt at få vejledning er det da noget der skal undersøges

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Føp, gammel ordning, skift bortfald superhoax Politik og Samfund 7 03-07-2012 11:16
fp efter gammel ordning Hawk Misty Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-12-2011 10:28
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49
Førtidspensions regler???? Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 13-10-2009 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension