K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2017, 22:56   #41
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
Og jeg troede at jeg havde ventet lang tid se Rene de kontaktede ham først efter 3 år revisonen var sat. Strandpigen tak det håber jeg, jeg har det på samme måde som Rene jeg er ved at blive skør i låget af den ventetid og er også blevet indlagt fordi min situation er blevet forværret af det lort. Fortryder så meget at jeg ikke ankede den dengang men der kendte jeg jo ikke til de principafgørelser som ligger på området.
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 12:34   #42
FritzA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
FritzA er ny på vejen
Hej igen.

Nu er der gået noget tid, og jeg tygger faktisk stadig lidt på den mail, jeg fik fra sagsbehandleren...

Jeg spurgte ind til udtrykkene "kontrolsag" og "fortsat bevilliget førtidspension", om det betød, at min førtidspension fortsat er med kontrol, -altså om de havde sat en kontrol nr 2 på.

Sagsbehandlerens svar:
"Der er ikke fastsat ny kontrol".

Det tolkede jeg som om, at der ikke er nogen kontrol nr 2 på. Men det der "fastsat" nager mig lidt. For det lyder lidt som om, at der godt kunne komme en på et senere tidspunkt...

Spørgsmål: man kan ikke bare sætte en kontrol på på et senere tidspunkt vel?

Jeg har brug for lidt ro i sjælen og høre andre sige, at hun bare bruger ordet "fastsat" forkert/misvisende.

Hun kunne jo for pokker bare have skrevet "der er ikke sat en ny kontrol på", så havde der ikke været nogen tvivl...
FritzA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 16:39   #43
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
Hej Fritza jeg de andre har sagt at hvis der er med endnu en kontrol, så skal det fremgå af afgørelsen med paragraf og dato for kontrol. Og når nu sagsbehandler. Har sagt at det er uden, så må man jo tage det ord som gode vare.
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 18:44   #44
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det SKAL stå i en afgørelse hvis der er fastsat en kontrol eller revurdering...

Hvis der ikke står noget om det....så betyder det at der IKKE er nogen kontrol eller revurdering på sagen...

De kan IKKE bare senere hen sætte en kontrol eller revurdering på....

Så hvis det ikke står at det er med en kontrol eller revurdering...ja så er der ingen kontrol eller revurdering på...

Så du kan stole på det der står i afgørelsen...de kan ikke bare sætte betingelser ind senere hen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 03:18   #45
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Kan da lige fortælle, at jeg fik en en afgørelse fra kommunen for nogle dage siden. Jeg kan ikke med ord beskrive hvor nervøs, jeg var, da jeg skulle åbne det brev, men heldigvis var lettelsen stor kort efter, da brevet bekræftede, at min pension nu er permanent, og uden mere kontrol. Der stod også i brevet, at jeg selv havde henvendt mig til dem, da jeg ikke kunne forstå, at det skulle tage dem så lang tid, så det har åbenbart sat lidt skub i tingene, at jeg har presset lidt på, og det er jo dejligt nok, at det hjalp!

Det er skønt med endelig ro nu, men nu er der nogle nye følelser og tanker, som man skal vænne sig til. Alt omkring ens "arbejdsliv" er reelt set slut nu. Det er faktisk svært at sluge, og følelsen af fiasko og nederlag er virkelig stor nu igen. Man havde så småt accepteret tingene mere og mere, men så nu hvor man får det svar, som man havde håbet på, så er det på samme tid hårdt, da man ikke kun selv, men også systemet, har erkendt, at en førtidspension er ens levebrød resten af livet - eller i det mindste til man når folkepensionsalderen. Man finder sgu nok aldrig den "fuldstændige" indre ro, og det er nok dét, som jeg først og fremmest skal nå til accept af.

Men jeg er ihvertfald glad for endelig at kunne ligge bekymringen omkring fremtidig økonomi, og vide med sikkerhed at mine levevilkår på det grundlag er permanente og stabile. Det er da altid noget!

Held og lykke til jer andre
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension