K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 19:47   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Opfølgningssamtale

Hej

Nu har jeg igen brug for et godt råd. Jeg skal have en opfølgningssamtale på tirsdag sammen med (lederen af det kommunale værksted og min sagsbehandler) hvor jeg har været siden den 30 marts 2010 i fobindelsen med en arbejdsprøvning/ vudering om jeg stadig står til rådighed for et fleksjob.

Jeg har virkelig knoklet på m.h.t. til den arbejdsprøvning/vurdering - det har været op af bakke for mig hele vejen igennem og virkelig gjort ondt - men med smertestillende medicin er det lige gået - jeg har været der 3½ time om dagen ugens 4 dage - fredag har værkstedet altid lukket.

Den 2 juni er jeg så ved egen læge som mener at min heldbred er blevet væsenligt forværret p.g.a. de arbejdsfunktioner der er på det kommunale værksted (Køkken/kantine og rengøringsarbejde) som jeg helst skal holde mig fra p.g.a mine 2 discosprolapser i ryggen - er p.t. henvist til FYS. min læge ville allerhelst sygemelde mig - men det tør jeg ikke da min sagsbehandler har truet mig med en kontanhjælp.

Jeg har ikke fortalt noget som helst om mit læge besøg på det kommunale værksted og jeg har heller ikke fortalt noget om det til min Bisidder fra min fagforening - for jeg mener at det kan være ligegyldigt i forbindelse med en opfølgningssamtale som sikkert munder ud i en forlængelse på det kommunale værksted? men jeg har så noget på et stykke papir hos egen læge som jeg så kan bruge senere.

Hvad mener I herinde på K10 om den måde jeg har valgt at takle min opfølgningssamtale på??.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:26   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tullee,

Du bliver simpelthen nødt til at stille dig selv det spørgsmål om du kan håndtere et fleksjob som det er nu, eller lidt mere for du burde jo faktisk arbejde lidt mere de 4 dage om uge, for 14 timer om ugen er nok lige lidt attraktivt i fleksjob systemet nu om dage. Er det med eller uden pauser de 14 timer ?.

Hvis du inderst inde tænker ; " Det kan jeg bare ikke holde til det næste halve år", jamen så har du lagt en forkert plan og må drosle ned til det du kan klare. Det kan godt være at det så er 4 timer om ugen, men så er det det, så kan du i det mindste stadig leve, hvis det er det du vil .

Endvidere såfremt du visiteres til fleksjob på dine egen "falske" forudsætninger, jamen så er du jo stadig på kontanthjælp er du ikke ? Kan ikke lige huske om du gik fra sygedagpenge til afklaring, for så er du på ledighedsydelse ved evt. fleksjob visitering.

Jeg er selv blevet afprøvet i 6 mdr. og endte med - den sidste uge - at kunne klare 12½ time og jeg tænkte, nu er den der, men kommunen sagde så at jeg lige skulle ud et nyt sted på 15 timer for 12 timer var for lidt og så gik jeg ned med nakken. Nu søger jeg pension og er overordentlig glad herfor.

Håber du kan følge mit indlæg og ellers skriv igen, eller skriv under alle omstændigheder, det hjælper.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 20:40   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej EE.

Tak for dit svar - jeg blev visiteret til et fleksjob i år 2006 - men kommunen har bare ikke kunnet finde et fleksjob til mig som opfyldte mine skånehensyn og jeg har også selv forsøgt at søge et fleksjob - dog uden held.

Jeg er p.t. på ledighedsydelse og ikke på K.T. hjælp - men det er jo det min sagsbehandler har truet mig med og det skal fan... ikke lykkedes for hende/ ham - det er derfor jeg har valgt at gå *stille* med dørene - men måske er det slet ikke så *klogt* af mig på sigt?.

De 3½ time´jeg arbejder om dagen (14½ time om ugen) er med pauser - ellers havde jeg da slet ikke kunnet klare den arbejdsprøvning/vurdering.

K.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 23:06   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de har jo anerkendt at du er for syg. ergo må de give dig førtidspension fremfor kontanthjælp.
det kan ikke nytte noget at du fylder dig med medicin for at klare dig igennem forløbet, især når din egen læge allerede nu siger forværring af dit helbred.. du har jo kun det ene helbred og skal forhåbentlig bruge det længe endnu..
og du skulle jo gerne kunne tørre dig selv bagi mange år endnu.. f.eks.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 23:55   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan ikke fratage ledighedsydelse, uden at tilkende dig pension, når din arbejdsevne ikke mere rækker til fleksjob.

Så længe du samarbejder, kan de ikke rører dig.

Få fagforening, bisidder med til mødet tirsdag.
Dårlig ide at deltage alene.

Endnu dårligere ide at tage mere medicin, for at klare dig?
Hvordan vil du så klare dig resten af livet, på mere og mere medicin? Med reciko for betydelig forværring.

Hold dit medicin forbrug, som anbefalet af lægen.

Står du ikke længere til rådighed for fleksjob, må/skal de tilkende førtidspension.
Måske du også skal erkende at du ikke kan arbejde i fleksjob.

Men verden går jo ikke under, der er muligheder, også med en pension, dog på de betingelser dit helbred fordre, uden pres.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:19   #6
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Tulee.
Jeg synes, det er en dårlig ide, at skjule, hvordan du har det, for så får de involverede parter ikke et reelt billede af, hvor god/dårlig du i virkeligheden er.
Jeg har selv været på et kommunalt "værksted", hvor jeg skulle være 4 t/dgl, men måtte p.g.a. smerter, gå hjem før tid, hver dag( havde ca. 2-2,5 t/dgl.).
" Værkstedet" kunne så se, hvor dårligt jeg havde det, så jeg kom i den forbindelse til konsultation hos en sociallæge, der er tilknyttet stedet, samt fys., psykolog og smertehåndteringskursus.
Alt dette, for at belyse min situation og for at se, om jeg kunne forbedre min hverdag,
så jeg kunne få en lidt bedre livskvalitet.
Alt i alt endte det med, at de kunne se, at jeg ikke kunne bestride et job under nogen omstændigheder og indstillede mig til førtidspension.
Blev førtidspensionist pr. 1/6 - 2010.

Så meld ud om, hvordan du har det og sig fra, når det bliver for meget.

VH Simba.
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgningssamtale kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 106 21-11-2011 17:12
Informationsmøde og opfølgningssamtale Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2010 14:06
Aktindsigt, opfølgningssamtale og lægekonsulenten. Nullemusen Alt det andet 20 09-06-2010 12:47
Opfølgningssamtale. rumle Spørgsmål ang fleksjob 7 28-02-2010 23:48
Ang. opfølgningssamtale jdp Alt det andet 0 19-12-2007 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension