K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2013, 11:37   #1
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
Graviditet og Flexjob

Hej.. står i den situation jeg snart skal have afklaring fra kommunen om jeg kan få Flexjob.
Men hvordan er reglerne om det og graviditet

Har hørt at fra man bliver visiteret til flexjob skal der går 9 mdr. før man må prøve at blive gravid ??

Er det sandt og er der nogen der kan give mig et link til en side hvor jeg kan se det.

For står i den situation at jeg vil gerne snart min søn bliver storbror..

Håber det er til at forstå hvad jeg gerne vil have svar på ??

Vh. Merri
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 11:47   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når du er visiteret er der ingen regler, hvis du bliver gravid mens du er i arbejdsprøvning kan du nemt risikere, at skulle starte helt forfra.

Så hvis du er ved at nå vejs ende, vil jeg nok vente til du er godkendt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 11:56   #3
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
OK 1000 tak

Er i afprøvning såå håber snart de finder ud af noget

Det var min sagsbehandler der sagde at hvis jeg blev gravid de første 9 mdr. efter jeg var visiteret til flexjob ville jeg ryge tilbage på kontanthjælp
dumme hende
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 12:51   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din sb er nu ikke så skæv på den. 89 procent - for forsørgere - af dagpengesatsen svarer jo netop til kontanthjælpssatsen

"Alle modtager ledighedsydelse, mens de søger fleksjob
Alle, der er visiteret til et fleksjob og er ledige, kan fremover få ledighedsydelse. Ydelsen kan enten udgøre cirka 15.450 kroner om måneden (89 procent af højeste dagpengesats) eller cirka 13.952 kroner om måneden for forsørgere (80 procent af højeste dagpengesats) og cirka 10.500 kroner om måneden for ikke forsørgere (60 procent af højeste dagpengesats).
Hvis man er visiteret til et fleksjob og er ledig, får man ledighedsydelse som enten kan udgøre cirka 15.450 kroner om måneden (89 procent af højeste dagpengesats) eller cirka 13.952 kroner om måneden (80 procent af højeste dagpengesats), hvis man har børn eller cirka 10.500 kroner om måneden (60 procent af højeste dagpengesats), hvis man ikke har børn. De to sidstnævnte ydelser svarer til kontanthjælpssatsen for voksne forsørgere eller ikke-forsørgere.
Man modtager cirka 15.450 kroner om måneden, hvis man fx kan modtage syge- eller barseldagpenge, eller man har været ansat i et fleksjob i ni måneder inden for de seneste 18 måneder.
Hvis man ikke har ret til den høje sats, modtager man den lavere ydelse (enten 13.952 kroner om måneden, hvis man har børn eller 10.500 kroner om måneden, hvis man ikke har børn). Det er tilfældet, hvis man er blevet visiteret til et fleksjob, men fx ikke har ret til sygedagpenge.
Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til 60 procent af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.
Hvis man modtager ledighedsydelse, får man fra 1. januar 2013 en aktiv indsats blandt andet i form af kontaktsamtaler hver tredje måned og ret til seks ugers selvvalgt uddannelse. Indsatsen indebærer også, at den enkelte selv aktivt skal søge fleksjob og deltage i de tilbud, som kommunen giver" fra bm.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:08   #5
Merri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Merri er ny på vejen
Sorry men det forstod jeg ikke meget af
Merri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:09   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nu kun 80 % af dagpengesatsen som svarer til kontanthjælpssatsen for forsørgere...

Hvis man er visiteret til fleksjob og har arbejdet de 9 måneder...eller kommer fra sygedagpenge....ja så vil man kunne få den højeste ledighedsydelse som er på 89 % af dagpengesatsen...

Hvis man så skal på "kontanthjælp" som din sagsbehandler siger....så findes der to slags...en for forsøgere og en for ikke forsørgere....og de er på henholdsvis 80 % for forsørgere og på 60 % for ikke forsørgere..af den højeste dagpengesats...

Men da alle efter de nye regler for fleksjob skal have ledighedsydelse hvis man er visiteret til fleksjob....ja så kan man jo ikke komme på kontanthjælp som din sagsbehandler siger....men man kan komme på ledighedsydelse på kontanthjælps niveau...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 14:36   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og for at få den høje ledighedsydelse skal du være i job 9 mdr.


så det er nok det hun mener, men om du kan finde et job er jo en helt anden sag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:51   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det tager 9 måneder i job før man har optjent ret til den høje sats.. så du må gerne blive gravid - det betyder bare at hvis du ikke når at optjene den høje sats, så bliver din barselsorlov til den lave sats...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Graviditet ping Spørgsmål ang fleksjob 1 10-06-2013 15:54
Flexjob- graviditet? Maria ML Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2012 09:55
Flexjob- graviditet dobar Spørgsmål ang fleksjob 18 19-04-2012 21:09
Syg+graviditet.. Mejer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 11-01-2012 15:28
Flexjob og graviditet nelly Spørgsmål ang fleksjob 1 19-11-2008 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension